Volkswagen zahájil předprodej nové generace kompaktního MPV Touran, který si odbyl svou světovou premiéru před necelými třemi měsíci na autosalonu v Ženevě. Velmi oblíbené rodinné MPV má kompletně nově vyvinutou konstrukci a do svého segmentu přináší více než 50 inovací. Novinka na českém trhu nabízí mimořádně variabilní a prostorný interiér, nové úsporné motory a rozsáhlý výběr asistenčních, informačních a zábavních systémů. Ceny nového modelu Touran začínají již od 555 900 Kč.
Zákazníci, kteří chtějí usednout za volant nové generace modelu Touran mezi prvními, si mohou nový Touran již objednat u svého autorizovaného prodejce Volkswagen. Nový Touran je na českém trhu k dispozici ve dvou stupních výbavy Comfortline a Highline v cenovém rozpětí od 555 900 Kč do 677 900 Kč.
Standardní výbava vstupní verze Touran Comfortline zahrnuje mimo jiné třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, audiosystém Composition Colour s 5“ barevným dotykovým displejem a 8 reproduktory, tempomat, výškově nastavitelná komfortní sedadla vpředu, senzor světla a deště, podélné střešní nosiče a zadní LED světlomety. Highline k tomu přidává mimo jiné dekorační osvětlení interiéru, 16“ kola z lehké slitiny, audiosystém Composition Media s 6,5“ barevným dotykovým displejem a 8 reproduktory, multifunkční volant a mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel.
Paleta nabízených motorů zaručuje radost z dynamické a zároveň hospodárné jízdy. Zpočátku jsou na výběr dva zážehové motory 1.2 TSI 81 kW/110 k a 1.4 TSI 110 kW/150 k, resp. dva vznětové motory 1.6 TDI 81 kW/110 k a 2.0 TDI 110 kW/150 k. S výjimkou jednotky 1.4 TSI, dodávané výhradně ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG, jsou všechny motory kombinovány s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Moderní agregáty splňují emisní normu Euro 6 a v porovnání s předchůdcem spotřebují až o 19 procent méně paliva. Všechny verze disponují standardně systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie.
Nový Touran kombinuje výrazně sportovní design s velkým počtem inteligentních detailních řešení. Interiér, stejně jako celá konstrukce, byl kompletně přepracován. Nově vyvinutá sedadla „Fold Flat“ s úchyty Isofix pro připevnění dětské sedačky až na šesti sedadlech umožňují mimořádně variabilní využití interiéru. Nový Touran je všestranným partnerem pro každodenní život, což dokládá celkem 47 odkládacích míst a zavazadlový prostor o objemu 743 litrů u pětimístné verze. Na přání si mohou zákazníci nakonfigurovat nový model Touran také v sedmimístném provedení. V pylové sezoně ocení všichni cestující s alergickými potížemi nový pylový filtr třízónové automatické klimatizace Pure Air.
V segmentu kompaktních MPV je příkladný rovněž široký výběr nových asistenčních, informačních a zábavních systémů. Standardní výbavu nového Touranu s multikolizní brzdou a systémem Front Assist s funkcí nouzového brzdění City si mohou zákazníci na přání rozšířit o adaptivní tempomat ACC (pro Highline standardně), asistenta pro jízdu v dopravní koloně, preventivní systém pro ochranu cestujících, Side Assist s asistentem pro sledování vozidel přijíždějících ze strany při couvání a Trailer Assist pro jízdu s přívěsem. Novinkou v Touranu je také funkce automatického otvírání zadního výklopného víka „Easy Open“ na povel pohybu nohy, dále volič jízdních režimů a výkonné LED světlomety.
Pro nový Touran jsou na výběr nejmodernější audiosystémy a audiosystémy s navigačním systémem. Ty lze na přání vybavit jedinečným systémem Infotainment s funkcemi „Car-Net App-Connect“, „Volkswagen Media Control“ a Wi-Fi, díky kterým nebude nikdy na palubě vozu o zábavu nouze. Funkce „MirrorLink TM“ pak umožní mít na dosah aplikace z Vašeho chytrého telefonu prostřednictvím obrazovky multimediálního systému, nebo ve spojení s kamerou GoPro 2 sledovat dění na zadních sedadlech či v okolí vozu.
Kompletní informace o cenách, sériové výbavě a výbavě na přání nového modelu Touran naleznete v přiloženém ceníku nebo na webové stránce www.volkswagen.cz/modely/novy_touran.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?