Před jedenácti lety započala uvedením modelu Dacia Logan nová éra značky Dacia. V současné době se jedná o nejrychleji rostoucí značku v Evropě v i České republice s nejmladší modelovou řadou.
Celosvětově má značka Dacia přes 3 mil. spokojených zákazníků, v České republice je to přes 40 tis. zákazníků. Během uplynulých deseti let Dacia v mnoha ohledech předčila očekávání. Jedním z pozoruhodných jevů, který by před deseti lety čekal asi málokdo, je spontánní vznik komunity majitelů současných vozů Dacia. Majitelé Dacie se k jejich vlastnictví hrdě hlásí a například na facebooku má Dacia po celém světě téměř 2 miliony fanoušků. I to je důkazem, že vlastnictví vozů značky Dacia může být i vyjádřením životního stylu.
Právě v reakci na rostoucí popularitu této značky mělo v Čechách minulý rok premiéru jedinečné celodenní setkání majitelů vozů Dacia pod názvem Dacia Piknik a tím se zrealizovala i u nás myšlenka společného odpočinkového dne, která se koná v mnoha zemích Evropy.
Na první ročník této akce, která se uskutečnila v krásném prostředí volnočasových aktivit v Šiklově mlýně, přijalo pozvání téměř 4tisice majitelů vozů Dacia a byly realizovány celkem dva české rekordy, které byly oficiálně zaregistrované:
o Počet klientských vozů značky Dacia zaparkovaných na jednom místě: celkem 808 vozů
o Největší lidské logo značky Dacia v ČR, které bylo vytvořeno z 966 osob.
Další zajímavé informace navíc:
• Snědlo se celkem 988,5 metrů piknikové bagety
• Bylo rozdáno přesně 3 954 piknikových balíčků
• V rozlehlém areálu plném celodenních atrakcí nachodili účastníci Pikniku celkem 9 489,6 km
• Na polygonu 4x4, kde mohli účastníci testovat model Duster 4x4 bylo realizováno celkem 749 jízd
Druhý ročník Dacia Pikniku se uskuteční v sobotu 6.června 2015 od 10:00 do 21:00 v prostorách jedinečného místa pro volnočasové rodinné aktivity v Šiklově mlýně (www.sikland.cz)
Tato velká akce určená všem majitelům vozů Dacia nabídne celodenní animace zdarma pro celou rodinu na čerstvém vzduchu a také koncerty českých interpretů jako např. Petry Janů, Dalibora Jandy, skupiny Yo Yo Band nebo Františka Nedvěda a dalších… ani na tyto koncerty nebude nikdo potřebovat vstupenku.
Pro účast na této akci se majitel vozu Dacia přihlásí po obdržení pozvánky na internetové stránce www.daciapiknik.cz.
DACIA PIKNIK: Jedná se o velmi úspěšný koncept, který se uskutečnil již v mnoha zemích a má stále rostoucí návštěvnost.
Rok 2014:
Ve Francii se téměř 15 000 fanoušků značky sešlo v pařížském regionu na akci Velký Dacia piknik (Grand Pique-Nique Dacia). Více než 3 100 vozidel shromážděných při této příležitosti bylo důkazem, že se toto každoroční velké shromáždění komunity francouzských zákazníků Dacia těšilo masivní účasti.
Čtvrtého ročníku Dacia Pikniku, který se konal v Bulharsku, se zúčastnilo více než 1 500 osob, což je 3krát více než předchozí rok. V Dánsku byl piknik Dacia, na který přišlo téměř 2 000 návštěvníků, příležitostí pro oslavu prvního roku od uvedení značky do prodeje v této zemi.
Přítomno bylo 400 vozů z 1 600 prodaných vozů za rok, to znamená, že přijelo 25 % dánských zákazníků. V Polsku se při příležitosti 5. ročníku pikniku Dacia sešlo 5 000 zákazníků z 53 autorizovaných prodejen v zemi.
V Maroku se během léta pořádala plážová turné. „Plážová karavana Dacia“ doprovázená třemi Dustery a jedním Lodgy projela 5 etapových měst. Této události s nejrůznějšími zábavními aktivitami se zúčastnilo 150 000 diváků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?