Volkswagen má za sebou velmi úspěšné první čtvrtletí na českém trhu a s 6493 registrovanými novými vozy je podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) nejprodávanější dováženou značkou na českém trhu osobních vozů. Bestsellerem je Golf s 1940 vozy, následovaný modely Polo, Passat a Tiguan.
Volkswagen uzavřel první čtvrtletí na českém trhu s velmi úspěšnými obchodními výsledky. Během prvních tří měsíců bylo podle statistik SDA v České republice registrováno 6493 nových osobních vozů Volkswagen, což je o pozoruhodných 2559 vozů, resp. 65 % více než ve stejném období roku 2014.
Vzhledem k tomu, že prodeje značky Volkswagen rostly výrazně rychleji než celkový trh (+23,89 %), vzrostl tržní podíl Volkswagenu v prvním čtvrtletí 2015 na 12,19 % (1. čtvrtletí 2014: 9,15 %). Volkswagen je díky tomu nejprodávanější dováženou značkou na českém trhu a v absolutním pořadí značek mu patří druhé místo.
„Mám velkou radost, že se nám během prvních tří měsíců podařilo navázat na velmi pozitivní vývoj prodeje osobních vozů Volkswagen z minulého roku a posunout značku Volkswagen zpět na pozici nejprodávanější dovážené značky na českém trhu. Věřím, že v nastoupeném trendu budeme pokračovat i v následujících měsících letošního roku,“ říká Daniel Harant, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
Jednoznačným bestsellerem značky Volkswagen na českém trhu je Golf, který je podle statistik SDA s 1940 registrovanými novými vozy během prvního čtvrtletí 2015 nejprodávanějším dováženým vozem v segmentu nižší střední třídy. Po připočtení 629 vozů Golf Sportsvan z kategorie MPV se modelová řada Golf podílí na celkovém výsledku značky Volkswagen 2569 vozy. To znamená, že více než každý třetí nový Volkswagen registrovaný v České republice byl Golf.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?