Nový Citroën C4 Picasso, který od uvedení do provozu v loňském roce registruje již 160 000 prodaných kusů, z toho 100 000 kusů od začátku roku, znamená skutečný obchodní úspěch. Nyní se prosazuje i vůči konkurenci a zaujímá místo evropského lídra v segmentu MPV.
Nový Citroën C4 Picasso se setkal se skutečným obchodním úspěchem, od uvedení do provozu v loňském roce registruje již 160 000 prodaných kusů, z toho 100 000 kusů od začátku roku. Díky tomu zaujal místo evropského lídra v segmentu MPV.
Nový Citroën C4 Picasso, který byl uveden na trh v červnu 2013 v pětimístné verzi a v září 2013 v sedmimístné verzi (Grand C4 Picasso), každý měsíc potvrzuje svou přitažlivost pro zákazníky:
- o úspěch obou tvarů karoserie v nabídce: více než 49 % prodejů se týká pětimístné verze a 51 % sedmimístné verze;
- o nejatraktivnější jsou nejlépe vybavené modely: téměř 2/3 prodejů se týká nejbohatších verzí výbavy.
- o 4. místo mezi nejoceňovanějšími osobními vozy podnikových flotil ve Francii (4. místo mezi všemi segmenty, 1. místo mezi MPV), zejména díky emisím CO2 „best in class“ v této kategorii (od 96 g/km).
Generální ředitelka značky Citroën Linda Jackson uvedla: „Rok po uvedení vozu nový Citroën C4 Picasso se jeho vynikající prodejní dynamika potkává s kladným přijetím tisku, který mu od začátku udělil již řadu cen, jako je například prestižní ocenění „Zlatý volant“ v Německu. Nový Citroën C4 Picasso v sobě koncentruje to nejlepší z MPV a z know-how značky v oblasti designu, komfortu a technologií, a to vše s optimálními uživatelskými náklady. Naprosto tak odpovídá očekáváním dnešních zákazníků a jeho evropské prvenství je toho nejlepším důkazem!“
Nový Citroën C4 Picasso se mezi svými konkurenty prosadil především díky svým přednostem. Vůz, který ve světě MPV znamená generační skok, je nositelem nových produktových hodnot značky Citroën:
o Více designu: čistý a expresivní styl, který podtrhuje jedinečný světelný podpis.
o Více komfortu: kabina zpracovaná v duchu loftu (čistá palubní deska, velké prosklení plochy s panoramatickým čelním sklem, sedadlo spolujezdce vepředu s opěrkou lýtek atd.).
o Více užitečných technologií: technologie pro snadnější používání (dotyková obrazovka seskupující všechny funkce vozu, systém Park Assist, Vision 360 atd.).
A to vše s optimalizovanými uživatelskými náklady: kombinací nižší hmotnosti (-140 kg oproti předchozí generaci) a účinných motorů poslední generace se snížila spotřeba paliva a emise CO2 („Best in class“ v této kategorii: od 3,7 l/100 km a 96 g CO2/km u motoru BlueHDi 120 s šestistupňovou manuální převodovkou – Euro 6).
V České republice je nový Citroën C4 Picasso na třetím místě v kategorii MPV. 746 registrovaných vozů představuje 14,2 % podílu na trhu a je to výsledek o 3,5% lepší než za období leden-říjen 2013. Navíc je Citroën C4 Picasso držitelem ocenění Best Cars 2014 v ČR udělované časopisem Auto Motor a Sport a pyšní se i titulem AutoDesign Awards 2014 v kategorii MPV.
Nový Citroën C4 Picasso přišel s novou koncepcí MPV a opakuje tak odvahu svých předchůdců. Přidává další kapitolu do „success story“ MPV Citroën s podpisem „Picasso“ (Xsara Picasso, C4 Picasso, C3 Picasso), kterých se do dnešního dne prodalo více než 3,3 milionů kusů. Už jen toto číslo ilustruje know-how a legitimitu značky Citroën na tomto segmentu trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?