Boj mezi Audi a BMW, kdo vlastně přijde s prvním sériový vozem s laserovými světlomety, ještě tak úplně neskončil.
Poté, co BMW předstihlo Audi a u ekologického sportovního kupé i8 uvedlo ve standardu laserové světlomety, přišla společnost Audi s velice zajímavým dodatkem. Jejich R8 LMX je prý první nejrychlejší sériově vyráběný automobil s laserovými dálkovými světly, což má být odveta vůči BMW. Jejich i8 je totiž o dost pomalejší, což můžete porovnat sami.
Audi R8 LMX má 5,2-litrový motor V10, který dodává výkon 570 koní a až 540 Nm točivého momentu. S ním laserová R8 zrychlí z 0 na 100 km / h za 3,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 320 km / h. BMW i8 ovšem disponuje výkonem jen 362 koní a z 0 na 100 km / h zrychlí za 4,4 sekundy. Jeho maximálka činí 250 km / h. Je otázkou času, kdy se BMW vytasí s dalším prvenstvím a soubouj Audi vs. BMW bude pokračovat.
Zdroj: Audi via BMW Blog
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?