Škoda pokračuje v CNG - ofenzívě s novým modelem Octavia G-TEC

ar5, 20. května 2014, 04:19 Google+

Při rozšiřování rodiny ekologických modelů klade ŠKODA stále větší důraz na vozy poháněné zemním plynem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Již nyní lze na českém trhu objednávat nové modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC. Tím se nabídka CNG vozů značky ŠKODA rozrostla na tři modely. Městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn se na evropských trzích úspěšně prodává od konce roku 2012. 

„S novými modely Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC bude naše modelová paleta ještě šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Pohon na zemní plyn je smysluplnou technologií ekologického pohonu a v dnešní době je k dispozici s dobrým poměrem ceny a výkonu. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy,“ dodává Dr. Welsch. Uvedení modelů Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na trh bude probíhat postupně od června 2014 v Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku, Slovensku a ve Slovinsku. Na českém trhu lze oba modely objednávat již nyní. 

Bivalentní přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW Green tec s dojezdem až 1 330 km 

Modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát o výkonu 81 kW (110 k) je schopný spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Standardem pro tento model je paket Green tec se Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie. Moderní agregát splňuje limity EU 6, které vstoupí v platnost v září 2014. Dojezd nového modelu Octavia G-TEC je obdivuhodný: Při provozu na CNG ujede Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na jedno natankování až 410 km. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km.

Při jízdě  na benzin má vůz dojezd až 920 km. S plnými nádržemi tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1 330 km. Při vší šetrnosti vozu Octavia G-TEC nepřichází zkrátka ani potěšení z jízdy. Maximálního točivého momentu 200 Nm dosahuje motor v rozsahu od 1 500 do 3 500 min-1. ŠKODA Octavia G-TEC akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h. 

Obě nádrže na zemní plyn mají celkový objem 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou upevněny na speciálním rámu pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky výhodnému umístění nádrží není omezena velkorysá nabídka prostoru v interiéru. I Octavia na zemní plyn tak nabízí vysoký komfort cestování a dostatek místa. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia), resp. 480 litrů (Octavia Combi). 

Úspěšná ŠKODA Citigo G-TEC: Více než 1 900 prodaných vozů

Již od října 2012 je městský vůz Citigo v nabídce s pohonem na zemní plyn. Malý a k životnímu prostředí šetrný vůz stanovuje ve své třídě nová měřítka z pohledu šetrnosti s přírodními zdroji. V málokterém jiném automobilu tohoto segmentu lze cestovat tak pohodlně, bezpečně a zároveň šetrně k životnímu prostředí, jako v modelu Citigo poháněném zemním plynem. 

Vůz má spotřebu pouhých 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 79 g/km. Celkový dojezd činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Stejně jako v případě modelu Octavia G-TEC jsou i v tomto voze plynové nádrže umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, přímo vedle desetilitrové benzínové nádrže. 

Prodej modelu Citigo G-TEC se vyvíjí skvěle. Od uvedení na trh dodala ŠKODA svým zákazníkům více než 1 900 těchto vozů, z toho 1 300 jen v roce 2013. V Německu byl v minulém roce vůz Citigo G-TEC spolu s koncernovými sourozenci sdružením Verkehrs Club Deutschland (VCD) vyhlášen nejekologičtějším vozem roku. Pozornost loni vzbudila netradiční rekordní jízda, při které v srpnu 2013 dojel rakouský mistr úsporné jízdy Gerhard Plattner s vozem Citigo G-TEC za pět dní z italské Vicenzy do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km. 

Zemní plyn: Ekologická a cenově výhodná alternativa 

Zemní plyn je čistý. Emise jsou nejen bez zápachu, ale obsahují také méně škodlivin než emise vznikající při spalování benzinu nebo nafty. Díky výhodnému poměru uhlíku a vodíku v metanu se snižují emise oxidu uhličitého vznikající během spalování. Emise CO2 v porovnání se spalováním benzinu klesají až o 23 %, množství uhlovodíků obsažených v metanu pak o celých 73 %. Oproti srovnatelnému benzinovému motoru produkuje motor  na zemní plyn zhruba o 80 % méně oxidu uhelnatého a o 80 % méně oxidů dusíku. Díky uzavřenému systému také nevznikají žádné emise při tankování. 

Další výhodou vozů poháněných zemním plynem jsou podstatně nižší provozní náklady. Zemní plyn je oproti benzinu až o 60 % levnější, oproti naftě pak zhruba o 40 %. V některých evropských zemích jsou navíc na pořízení vozu na zemní plyn poskytovány i daňové výhody.

Zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: Škoda pokračuje v CNG - ofenzívě s novým modelem Octavia G-TEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tříválcový motor 0.9 TCe firmy Renault se dočká funkce overboost - anotační foto

Tříválcový motor 0.9 TCe firmy Renault se dočká funkce overboost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud