Značka DS na pekingském autosalonu představí nový výkonný a současně sofistikovaný model DS 6WR.
Toto prémiové SUV se přímo inspirovalo od koncepčního vozu Wild Rubis. Nese v sobě DNA modelů DS, jejich jedinečný a snadno rozpoznatelný styl, plný fantazie a emocí, ale také výjimečné elegance. Tato působivá a výrazná nabídka znamená další kapitolu v historii řady DS v Číně. Po voze DS 5LS představuje toto první SUV značky novou etapu ve vývoji řady DS v Číně a po celém světě.
Model DS 6WR, který byl vyvinut v Paříži, hlavním městě luxusu a módy, je novým zástupcem řady DS, rebelantským, divokým, ale také perfekcionistickým a elegantním. Dosud nevídaný tvar v sobě snoubí výrazné linie SUV a elegantní stylové principy řady DS.
Výrazné elegantní linie
Pro vůz DS 6WR je stejně jako pro Wild Rubis, který byl tomuto novému prémiovému SUV předobrazem, charakteristický spektakulární energický styl a plynulost tvaru, které mu zajišťují velkou míru homogenity.
Tato novinka značky DS je dlouhá 455 cm, široká 186 cm a vysoká 161 cm a nabízí mimořádný rozvor 273 cm. Tyto velkorysé rozměry vzbuzují dojem síly, ale také chuť nastoupit a usadit se. Vůz splňuje reálné potřeby zákazníků luxusních modelů SUV z hlediska funkcí a víceúčelovosti. Devatenáctipalcová kola, umístěná „ve 4 rozích“ přispívají k vynikajícím zážitkům z řízení.
Vůz DS 6WR je navíc vybaven systémem Grip Control. Tato technologie umožňuje zajistit optimální pohyblivost na všech typech terénu bez nutnosti použít pohon všech 4 kol a současně snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Vysoká úroveň technologií je zastoupena i motory, jako je e-THP 160 a THP 200 se sekvenčním přímým vstřikováním, využívající vysokotlaké čerpadlo a turbodmychadlo typu Twin Scroll. Motory jsou spřažené se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Sofistikovaný elegantní styl
Díky charismatickému vzhledu, k němuž přispívají i jeho nevídané proporce, se vůz DS 6WR řadí mezi nejmodernější SUV. Z jedinečné široké a nízké siluety čiší robustnost a síla, aniž by to bylo na úkor elegance jeho smyslných linií.
Elegantní model DS 6WR je z boku dobře rozeznatelný: dynamiku nového modelu vyzdvihují hliníkové střešní tyče, které graficky dodávají vozu na výšce. Zanořují se poté do karoserie a podtrhují výrazný vzhled zadních blatníků.
Vůz DS 6WR nabízí novou identitu přední masky, která se objevila už u modelu DS 5LS. Je pro ni charakteristická propracovaná elegantní maska chladiče nazývaná „DS Wings“. Dvěma chromovanými blatníky je propojená se světlomety, výsledkem je oblouk dodávající čelní straně dynamiku a modernost. Specifická mřížka masky chladiče na sobě nese logo DS. Zdůrazňuje ji i výrazný světelný podpis vozu tvořený denními světly ve tvaru ladičky a xenonovými světlomety.
Zadní světla jsou nově zabudována do obepínajícího víka zavazadlového prostoru. Sklo zadních světel je jako šperk zasazeno do chromové lišty, což ještě víc podtrhuje světelný podpis a 3D design světel. Na boční straně světel se pro ještě větší dokonalost objevuje rastr DS s logem DS jako šperkem. Obepínající víko zavazadlového prostoru ve spodní části zdůrazňuje chromovaná lišta, do které je zabudována dvojitá koncovka výfuku.
Nový výrobek jako základ ofenzívy značky DS v Číně
Tento nový model je další etapou v rozvoji značky DS v Číně. V září 2013 byl na trh uveden model DS5, na konci března 2013 model DS 5LS a nyní následuje DS 6WR, což je třetí model DS vyráběný v továrně v čínském městě Šen-čen. Vůz DS 6WR se na trh dostane koncem roku, a to nejprve jen v Číně. Pro značku DS to neznamená konec, další model vyráběný v Číně bude odhalen v příštích měsících.
Rozvoj značky DS se krom toho opírá i o intenzivně se rozvíjející síť, kterou již dnes tvoří 56 DS STORE v největších čínských městech.
TECHNICKÉ VLASTNOSTI:
Délka: 455 cm
Šířka: 186 cm
Výška: 161 cm
Rozvor: 273 cm
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?