16 mladých talentů firemního odborného učiliště ŠKODA AUTO staví svůj vůz snů: sportovní kabriolet ŠKODA CitiJet. Veřejnosti se tento dynamický dvoumístný vůz představí koncem května na 33. srazu GTI u jezera Wörthersee (28. až 31. května).
Od listopadu 2013 pracují dvě dívky a čtrnáct mladých mužů na svém velice osobním projektu. Žáci firemního odborného učiliště mohou ukázat svou kreativitu. Podporuje je při tom šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň se svým týmem. V současné době probíhají dokončovací práce a koncem května se pak ŠKODA CitiJet představí návštěvníkům srazu GTI.
Tento učňovský projekt je ve společnosti ŠKODA AUTO realizován poprvé. Jeho cílem je posílit kreativitu a odbornost žáků tím, že do vozu promítnou své nadšení a své vlastní nápady. „Je skvělé sledovat, s jakým nasazením a vášní se naši žáci pustili do práce,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast HR management. „ŠKODA CitiJet je unikátní designová studie plná emocí, která při své premiéře u jezera Wörthersee jistě přitáhne pozornost návštěvníků.“
ŠKODA CitiJet je dynamicky a expresivně pojatý městský kabriolet na bázi modelu ŠKODA Citigo. Exteriér zaujme metalickým lakem v kombinaci modré a bílé a sportovními, modře lakovanými šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Působivý je také ručně vyrobený zadní spoiler a výfuk s dvojitou koncovkou. Pod kapotou vozu pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k).
Sportovní vnitřní výbava vychází z interiéru akčního modelu ŠKODA Citigo SPORT. Patří sem červenou nití obšitý, kůží potažený tříramenný volant, stejně jako kůží potažená rukojeť ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Potahy sedadel a vkládané koberce jsou provedeny ve sportovním designu. Přístrojová deska dostane originální bílo-červené provedení. Navíc bude ve voze nainstalován speciální soundsystém o výkonu 300 Wattů a modré LED-osvětlení reagující na zvuk.
Učňovským projektem domácí automobilka potvrzuje vysokou úroveň svého odborného vzdělávání. Ve ŠKODA AUTO Středním odborném učilišti strojírenském absolvují žáci tří- nebo čtyřleté vzdělání v technických oborech, zakončené výučním listem nebo maturitou. V současné době učiliště nabízí 13 učebních a studijních oborů, nejoblíbenější z nich jsou tříleté obory automechanik, autoelektrikář a elektrikář. Ze čtyřletých oborů je zájem zejména o obor průmyslový logistik. Učiliště nabízí také nástavbové a dálkové studium.
Vzděláváním mladých lidí přebírá automobilka a Odbory KOVO MB už po dlouhá léta také společenskou odpovědnost. Jen v loňském roce nastoupilo na firemní učiliště 280 mladých lidí. Studium je bezplatné. Práce, vykonaná v rámci výuky, je navíc finančně ohodnocená. Po ukončení studia dostanou všichni žáci a žákyně nabídku pracovního místa ve společnosti ŠKODA AUTO.
Domácí automobilka provozuje v Mladé Boleslavi své vlastní učiliště již od roku 1927 a od té doby se zde vyučilo zhruba 21 500 žáků. V současné době se tu na svou budoucí profesi připravuje téměř 1 000 žákyň a žáků.
Zdroj: Škoda AutoModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?