Situace na trhu s automobily se neustále mění. Lidé se snaží vyměňovat staré ojetá auta za nové, což prospívá zejména ekonomice.
Každé prodané auto přináší práci tisícům lidí denně, protože automobilový průmysl je úzce spjat s dalšími odvětvími. Výroba autodoplňků, autodílů, pneu, zda disků pomáhá snižovat nezaměstnanost a udržuje ekonomiku mnoha zemí v plusových číslech.Koncem loňského roku prodej automobilů v celosvětovém měřítku stále rostl. A jaká je situace na Americkém trhu? V roce 2011 došlo k reálnému oživení automobilové produkce a v Severní Americe bylo registrovaných o 10% více nových automobilů než v roce 2010. Přesnější bylo zaregistrováno více než 12 milionů nových automobilů. Největší zisky dosáhla domácí automobilka Chrysler, následoval Volkswagen, jihokorejská Kia a Hyundai. Co se týče prodeje vozidel v Latinské Americe nejzajímavější je pohled na trh v Brazílii, který dominuje celé Jižní Americe. Daří se tu zejména prodeji italského Fiatu a tradičně i Volkswagenu. Jelikož na automobilový průmysl je navázaných i množství malých výrobních podniků vyrábějících především autosoučástky (spojky, ložiska, elektronika atd.) pomáhá tato řetězová reakce celkové ekonomice země.Motoristé pozor, máme pro Vás PZP srovnání cen onlineAmerický trh se zaměřil zejména na nové technologie pohonů, na snižování spotřeby paliva a do popředí se dostaly zejména hybridy a elektromobily. Moderní technologie se staly oblíbené zejména proto, že snižují spotřebu i ve veľkokubatúrových typických amerických vozidlech.Analytici odhladujú, že pokud nedojde k výraznějším výkyvům na trhu, mohly by se výrobní kapacity v tomto roce ještě navýšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.