Najnovšia komunikačná technológia predstavená v koncepte elektrického vozidla Chrysler 200C EV na autosalóne v americkom Detroite ako prvá na svete umožňuje bez väčších obáv zveriť auto i menej zodpovedným tínedžérom.
Tento štvordverový sedan má totiž zabudovaný systém komunikácie a ovládania nazvaný "uconnect future", prostredníctvom ktorého sa dá pre vozidlo navoliť aj režim „tínedžér“. Tento režim umožňuje vo vozidle nastaviť maximálnu dosahovanú rýchlosť, vlastníka dokonca upozorní ak zistí podozrivý spôsob jazdy, alebo ak sa vozidlo neprimerane vzdiali od domu.
Moderné technológie Chrysleru dokážu tiež napríklad navigovať auto do zvoleného cieľa pri najnižšej možnej spotrebe, monitorovať a riadiť z tohto automobilu vybrané elektrozariadenia na pracovisku a v domácnosti, lokalizovať odcudzené vozidlo zaslaním správy na mobil, či zistiť polohu vybraných zosieťovaných „priateľských“ áut a komunikovať s ich cestujúcimi.
Tento prototyp nového druhu elektrického vozidla, akých by malo na amerických cestách jazdiť do roku 2013 až pol milióna, dôjde na jedno načerpanie pohonných látok a dobitie poháňajúceho akumulátora do 640 kilometrov, z toho 64 km výlučne na ekologický úsporný elektrický pohon, čo priemernému Američanovi stačí na dennú dochádzku do práce.
Zdroj: Tlačová správa Chrysler
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?