Nové Audi A4 posunuje značku čtyř kruhů v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TFSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností.
Inovovaná koncepce podporující výbornou jízdní dynamiku a použití mnoha technických řešení, převzatých z větších modelů, jsou hlavní důkazy výsadního technického postavení značky na automobilovém trhu.
Nové Audi A4 se na českém trhu objeví ještě před letošními Vánocemi a již nyní je možné ho objednávat. S velkým napětím očekávaný nejsportovnější sedan střední třídy osloví nejen tradiční zákazníky značky Audi ale i nové odběratele. Vysoká kvalita a skvělé jízdní vlastnosti jsou podpořeny i atraktivními cenami.
Základní verze Audi A4 1.8 TFSI s cenou 862 400 Kč je poháněna zážehovým motorem o výkonu 118 kW dosahovaným v širokém pásmu mezi 4500 a 6200 min-1. Díky přeplňování tento motor disponuje maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,2 s a jeho nejvyšší dosažitelná rychlost je 225 km/h. Dynamické vlastnosti nového Audi A4 ale nejsou vykoupeny vysokou spotřebou paliva. Automobil dlouhý 4,7 m má s tímto motorem kombinovanou spotřebu jen 7,1 l/100 km.
Sériová výbava je skutečně rozsáhlá a obsahuje například přední, boční a hlavové airbagy, elektronický stabilizační program ESP, automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/55 R16, rádio Chorus s přehrávačem CD nebo elektromechanickou parkovací brzdu či inteligentní klíč s datovým úložištěm pro servisní informace.
Cena vznětové verze 2.0 TDI (105 kW/143 k) byla stanovena na 927 400 Kč. Motor vybavený vstřikováním common-rail při obdobné jízdní dynamice jako u 1.8 TFSI spotřebuje v kombinovaném cyklu jen 5,5 l nafty na 100 km. Obě čtyřválcové motorizace lze objednávat také se samočinnou převodovkou multitronic s příplatkem 68 000 Kč.
Šestiválcové provedení Audi A4 2.7 TDI (140 kW/190 k) je sériově dodáváno s převodovkou multitronic za 1 108 000 Kč, což je stejně jako u verze 1.8 TFSI, nižší cena než u obdobného modelu předchozí generace.
Cena výkonného zážehového šestiválcového motoru 3.2 FSI (195 kW/265 k) s převodovkou multitronic je 1 218 000 Kč, v případě vznětového šestiválce 3.0 TDI (176 kW/240 k) s pohonem všech kol quattro činí 1 247 200 Kč.
V průběhu příštího roku bude nabídka motorizací a verzí s pohonem všech kol quattro rozšířena.
Zákazníci mohou vozy u autorizovaných obchodníků značky Audi objednávat již nyní.
Tisková zpráva Import Volkswagen GroupModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?