Navýšení počtu pracovních míst, modernizace podniku ve Vrchlabí a rozšíření Kvasin jsou dílčími cíly vycházející ze strategického rozhodnutí představenstva Škoda Auto disponovat do roku 2010 třemi plnohodnotnými závody pro výrobu a montáž vozidel.
Mladá Boleslav se bude dále plně soustředit na výrobu modelů Škoda Fabia a Octavia. Pro uspokojení vysoké poptávky po vozech z Mladé Boleslavi pomůže navýšit výrobu octavie závod Volkswagen v Bratislavě, který je na základě volných kapacit a převisu personálu schopen v krátké době dodatečné vozy vyrobit. Navíc patří mezi nejmodernější v koncernu.
"Díky rostoucí poptávce po modelu Octavia hledáme vhodné výrobní kapacity, které umožní rychle reagovat na enormní zájem zákazníků. S posledními investicemi do rozšíření výrobních kapacit závodu se nyní z hlediska výrobního toku a logistiky nacházíme na hranici možností," vysvětlil Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Závod ve Vrchlabí získává klíčové postavení v rámci aktuálního plánování ve společnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen, měl by se stát plnohodnotným závodem včetně lakovny. Po vyřešení otázky dopravní obslužnosti a následné investici do modernizace provozu se bude ucházet o zakázku s velkým objemem výroby nových vozů, které koncern Volkswagen představil na autosalonu ve Frankfurtu.
Připravované SUV Yeti bude společnost Škoda Auto vyrábět v Kvasinách. Výrobu Yetiho v Kvasinách obhájilo vedení Škoda Auto i přes volné kapacity ostatních závodů VW v Evropě.
"Náš nejmodernější závod získá díky modelu Yeti třetí výrobní pilíř a bude moci nabízet nová pracovní místa. Umístění výroby yetiho v České republice je přes volné výrobní kapacity v jiných evropských lokalitách koncernu VW jasným signálem, kterým upevňujeme naši pozici v České republice. Takto velké investice nezbytně potřebují rozvoj regionální infrastruktury v okolí našich závodů. Pevně doufám, že vláda i kraje náš rozvoj v České republice podpoří," dodal Martin Jahn, člen představenstva odpovědný za oblast Řízení lidských zdrojů.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?