Volkswagen si připravil pro Frankfurt překvapení v podobě konceptu. Jak jsme vás již před autosalonem informovali, jde o malé vozítko s motorem vzadu.
Jsou vozy, které přetrvávají věčně. Staly se ikonami svého druhu, mistrovskými díly řemeslné zručnosti a technologie. Jsou to vozy, které uvádějí myšlenky do pohybu, zviditelňují pokrok a někdy jen zcela jednoduše činí každodenní život lepší, praktičtější a příjemnější. Mnohé z těchto vozů nesou logo VW. "Brouk, Nový Brouk", "T1, Bulli, Samba bus, California", "Golf, GTI".
Dnes Volkswagen na Mezinárodním autosalónu (IAA) ve Frankfurtu předvádí jako světovou premiéru koncepční návrh, který v sobě znovu nese právě ten správný náboj, s nímž dokáže okouzlit více než jednu generaci. Je to malý, čistý a vysoce sofistikovaný Volkswagen, který bere ohled na životní prostředí. Jeho celá koncepce se vyznačuje jasnou, čistou, intuitivní funkčností. Vůz dostal jméno up! - pozitivní jméno, které je synonymem pro počátek, aktivitu, dynamiku a budoucnost. "Pro Volkswagen bude reakce návštěvníků IAA rozhodujícím testem", říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, "aby se přesvědčili, má-li koncept tentýž potenciál, jímž se kdysi vyznačoval Brouk a nyní také Golf."
Koncept up! je městský specialista, vůz pro čtyři osoby a všechny národnosti, na cesty do práce i na univerzitu, pro vyjížďky na pláž i pro výlety za hranice města. Malý vůz překvapující velikostí, protože nabízí víc prostoru než jakýkoliv podobný vůz obdobné délky (3,45 metru) a šířky (1,63 metru). Jeho motor - a lze si představit všechny rozumně přijatelné technologické varianty - je umístěn vzadu. A to mění vše: prostornost, výraz, design. Šéfdesigner koncernu Volkswagen Walter de´Silva to shrnuje takto: "Koncept up! není vůz, jehož vzhled by v krátké době zastaral. Vyzařuje důmyslnost a navíc byl vytvářen s láskyplnou péčí. A proto je up! jasnou a důraznou předzvěstí budoucího designu značky Volkswagen. Navíc tým designérů a konstruktérů předurčil koncepční návrh up! jako počátek celé nové modelové řady; další možné varianty jsou snadno představitelné." Koncept up! není řadově vyprodukovaným malým, kompaktně uspořádaným vozem, ale naopak tvoří sofistikovaný, inovativní celek. Jeho formy jsou čisté - žádný jiný vzhled by mu tak neslušel. Není na něm nic nadbytečného a jeho funkčnost - a také jeho design - hovoří samy za sebe. Zároveň - a to je pro Volkswagen typické - byla dotažení každé linie a každé plochy věnována nekompromisní péče tak, aby nakonec vznikl přátelský a mistrovský vůz.
Zdroj: Volkswagen
Redakce: No a nám nezýbývá, než dodat jediné. Po ohromném úspěchu Loganu si další a další automobilky uvědomují nutnost nasazení "sociálního" vozu, tedy přibližovadla pro nejširší vrstvy. Tohle nesmí opomenout ani Volkswagen. České srdce možná potěší to, že dle kuloárních informací by měl koncept Up! dosáhnout své sériové podoby nejen u Volkswagenu, ale s určitou obměnou i u Seatu a Škody. Bude snad právě tohle budoucí Joyster? Nechme se překvapit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?