Prodej nových osobních aut od ledna do konce dubna meziročně vzrostl o 20,4 procenta na 74.770 vozů. V dubnu se odbyt zvýšil o čtvrtinu na 18.429 prodaných vozů. Uvedl to ve čtvrtek podle ČTK Svaz dovozců automobilů.
První je značka Škoda s 26.843 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s prodejem 6605 aut, Volkswagen, který prodal 5915 vozů, Toyota 5833 a Kia 3577 aut. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia a Kamiq.
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 45,6 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66,4 procenta prodejů, podíl nafty tvoří 25,6 procenta. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňskému roku o 36 procent na 15.760 aut.
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly za čtyři měsíce o 26,7 procenta na na 6776 vozů. První je značka Renault s 1198 prodanými auty, následuje Ford s prodejem 833 vozů a Volkswagen, který prodal 814 aut.
Prodej nákladních vozidel proti loňsku stoupl o 24,7 procenta na 3459 vozů. První je Mercedes-Benz s 660 registrovanými vozy, druhé skončilo Volvo s 657 vozy a třetí MAN s 497.
Registrace autobusů klesly o 64,2 procenta na 167 vozidel. První je značka Setra s 52 registrovanými autobusy, následují domácí Iveco Bus a SOR.
Prodej nových motocyklů se zvýšil o 0,6 procenta na 8110 strojů. V samotném dubnu odbyt stoupl o 5,8 procenta. První je značka Honda s 2007 registrovanými motocykly, druhá skončila čínská CF Moto s 852 stroji a třetí Yamaha s 553 motocykly.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?