Vůz britské značky luxusních vozů Rolls-Royce si od doby otevření českého dealerství před šesti lety v tuzemsku pořídilo přes 200 zákazníků. Loni se prodej meziročně zdvojnásobil a od roku 2016 se zvýšil pětkrát. Na středeční tiskové konferenci to uvedla podle ČTK ředitelka dealerství Eva Kadlecová. Je vhodné ale doplnit, že zhruba polovinu představují ojeté, ale automobilkou certifikované vozy.
Firma Rolls-Royce nedávno oznámila, že v roce 2022 vykázala prodejní rekord, když celosvětový odbyt činil 6021 vozů. Podle údajů Svazu dovozců automobilů (SDA) Rolls-Royce loni zvýšil v Česku počet registrací o 76 procent na 37 nových vozů, zatímco konkurenční Bentley zvýšil prodej o 94 procent na 64 aut. Podle majitele Rolls-Royce Motor Cars Prague Karla Kadlece tvoří 70 procent prodejů zákazníci z ČR a 30 procent ze Slovenska. Nejprodávanějšími modely jsou SUV Cullinan a Ghost. Každý prodávaný vůz prošel individualizací Bespoke. Zhruba polovinu celkových prodejů tvořily ojeté vozy certifikovaného programu Provenance.
Showroom Rolls-Royce se během let přesunul z pražského hotelu Intercontinental, který prochází rekonstrukcí, do Průběžné ulice ve Strašnicích. Během příštích dvou let jej navíc čeká modernizace za zhruba jeden milion eur, tedy asi 24 milionů korun.
"Naše podnikání zůstane velmi exkluzivním a vozy Rolls-Royce velmi vzácnými, opravdovým luxusem. Těšíme se, až koncem letošního roku dorazí první elektrický Rolls-Royce, přičemž otevření nových prostor je plánováno v první polovině roku 2024," dodal Kadlec. Objednávky prvního plně elektrického modelu Spectre u českého dealera podle něj dosáhly dvojciferného čísla.
Rolls-Royce nedávno zveřejnil, že hodnota zakázkových úprav Bespoke loni rovněž překonala dosavadní úspěchy. Poptávka po všech modelech Rolls-Royce zůstává podle regionálního mluvčího společnosti Franka Tiemanna silná a předběžné objednávky jsou zajištěny i po roce 2023.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?