Nová Dacia Logan, emblematický model, je historicky rodinným sedanem značky. V r. 2005 vnesl revoluci na automobilový trh a demokratizoval pojem „nový vůz“. O 16 let později vám představujeme novou generaci, stále věrnou svým původním hodnotám, která nabízí zvýšený komfort a rekordní prostornost.
DESIGN EXTERIÉRU
Zcela nový design Nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše.Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u Nového Sandera.
RODINNÝ INTERIÉR
Nový Loganje rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli.
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR
Zavazadlový prostor Nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528dm3(VDA) větší o 18 dm3. Pro srovnání:jeho objem je o 200 litrů větší než u Nového Sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo na handsfree kartě. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.
VÍCE KOMFORTU
Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Aby řidič mohl zaujmout lepší polohu pro řízení, může nyní nastavovat sedadlo na výšku (+/-35 mm) a volant na výšku (+/-2.1°) i podélně (+/-25 mm), a na přání může zvolit středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena. Řízení má variabilní 100% elektrický posilovač pro zvýšení komfortu, zejména pro manévrování ve stísněném prostoru a při parkování (o 36 % menší úsilí oproti předchozímu Sanderu)
DVOUPALIVOVÝ POHON DACIA LPG
Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nový Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín.
U Dacie spojuje LPG jednoduché použití, příjemné řízení, vyšší výkon, snížení emisí CO2a velký dojezd.
V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez omezení
ROZMĚRY
Délka: 4 396 mm
Šířka: 1 848 mm (2007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 501 mm
Světlá výška podvozku(nezatížený vůz): 161mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)
CENÍK
VÝBAVA MOTOR CENA
Essential TCe 100 LPG 274 900 Kč
Comfort TCe 100 LPG 301 900 Kč
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?