I přesto, že je již možné objednat si modernizovanou DS 7, otestovali jsme starší verzi a to hned v nejluxusnějí edici Louvre. Výhoda je, že jsou před-faceliftové kousky skladem a mnohdy za příznivější cenu, než novinka. Jedná se o nadprůměrně pohodlné SUV v líbivém kabátě. Jde o plug-in hybrid, takže máte možnost jezdit krátké trasy čistě na elektřinu a vůz nabíjet doma. Zároveň vůz disponuje pohonem všech kol a 300 koňmi, které s i takto těžkým vozem příjemně cvičí.
Exteriér
Design je podobný nedávno testovanému sourozenci v podobě limuzíny DS 9. Přední část je prakticky totožná, jen vyšší. Boční profil prozradí, že jde proporcemi a výškou o klasické SUV.
Zadní část opět jasně odkazuje na rodokmen značky DS. Všude se objevuje trojúhelníkový či kosočtvercový motiv. Jelikož jde o edici Louvre, nechybí ani detaily v podobě speciálních plaketek a symbolů známé stavby z Paříže, například na krytech zpětných zrcátek.
Rozměry: 4573/1906/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1825 kg
Interiér
Uvnitř vozu se znovu budu odkazovat na vlajkovou loď DS 9, protože interiér je prakticky stejný. Ovšem pouze na první pohled. Při důkladnějším zkoumání je znát rozdíl v kvalitě použitých materiálů například ve výplni dveří či na palubní desce. To je ovšem způsobeno připlaceným paketem Opera (kůže Nappa) u DS 9. Použité materiály u DS 7 působí rovněž prémiovým dojmem a celkovému zpracování není co vytknout.
Sedadla jsou velmi pohodlná, sedí se proti limuzíně výš a je zde také masážní funkce, která je propracovaná. Vyhřívání či odvětrávání je zde samozřejmě také.
Infotainment má hezkou grafiku, dobré rozlišení (kromě couvací kamery) a hlavní kategorie pro ovládání jsou na liště pod obrazovkou (klima, navigace apod.), takže se poměrně rychle dostanete tam, kam chcete. Jako celek se s ním po pár dnech pracuje celkem dobře.
Prostornost vpředu je lehce omezená vlivem širokého středového tunelu, ale jinak nemám dalších výtek, vpředu. Odkládací prostory v tunelu jsou hezky maskované a je jich dost, nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu. Vzadu se sedí velice pohodlně. Prostoru před koleny i nad hlavou je dost i pro vyšší jedince. Zavazadelník pojme 555 litrů nákladu.
Jízda
Podvozek je zaměřený především na pohodlí. Tuhost tlumičů se aktivně přizpůsobuje povrchu vozovky, což je vyhodnocováno pomocí kamery v čelním skle. Komfort je i přes veliká 20 palcová kola velice dobrý a podvozek tlumí typicky české rozbité okresky výborně. Je totiž v nejměkčím nastavení, takže to celé funguje. Problém ale nastává na pěkné silnici, na které se objeví náhlá příčná nerovnost, kterou vůz předem neodhalí. Vůz je v tvrdém režimu a pak logicky nerovnost pocítíte. Ocenil bych tedy možnost volby jízdních režimů dle svého uvážení. Řízení je dlouhé a přeposilované.
Odhlučnění je na výborné úrovni. Elektromotor je používán hlavně při rozjezdech a mírné zátěži, takže je jízda krásně plynulá. Při nabité baterii je ale možné jet čistě na elektřinu (cca 35 km). Jednou se nám ale stalo, že se baterie ve městě zcela vybila, vůz tak jel pár kilometrů pouze na benzinový motor a projevil se lehký neduh v podobě cukající rozjezdů. Po chvilce se však akumulátor trochu nabil a na palubě byl zase klid. Ostřejší průjezdy zatáček nejsou nic pro DS 7. Za to může hmotnost vozu a vyšší těžiště. Karoserie se naklání, na limitu je podvozek nedotáčivý a celkově to není moc příjemné. Není to ale minus, pokud někdo chce svižné DS, sáhne po limuzíně se sníženým podvozkem z minulé recenze.
Motor
Náš exemplář je plug-in hybrid, což znamená, že má spalovací motor (1.6 litrový čtyřválec – 147 kW/300 Nm) a také 2 elektromotory (81 kW a 83 kW). Umí jet čistě na elektřinu cca 35 km a nebo kombinovat elektřinu a benzín, což výrazně zlepší celkovou spotřebu paliva. Jakmile se baterie vybije, jede vůz čistě na benzín, ale při brzdění rekuperuje, takže baterka zase mírně dobíjí. Ikdyž vůz ukazuje nulový dojezd na elektřinu, akumulátor v 99% případu není zcela vybitý, takže pomáhá při rozjezdech.
Benzinový motor je spojen s 8 stupňovým automatem, který můžete ovládat pomocí pádel pod volantem. Reakce je ale pomalá. Vůz má poháněna všechna 4 kola. Celkový systémový výkon činí 220 kW / 300 koní. Kroutící moment je 520 Nm. Akcelerace z 0-100 km/h zabere jen 5,9 sekund a maximální rychlost je 235 km/h.
Spotřeba při lehké noze a vybité baterii:
Město: 8-10 litrů
Kombinovaná: 8,2 l
Dálničních 130 km/h: 8,7 l
Okresky: 6,5 – 7 l
Cena
DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 startuje na částce 1 720 000 Kč. Náš vůz měl ještě připlacený lak, noční videní, alarm, audio Focal, panoramatickou střechu a další položky, takže se cenovka vyšplhala na 1 931 500 Kč. Jde ale o „výběhový“ model, takže by se jistě dalo jednat o lepší ceně.
Závěr
Vlajková loď z Francie, kterou se mimo jiné vozí i prezident Macron je šarmantní SUV nabité výbavou. Obzvláště pak edice Louvre vypadá skvěle. Zároveň je pohodlná, praktická, v přímce rychlá a k tomu všeu vás ještě namasíruje pomocí skvělých kožených křesel. Nějaké ty erognomické nedostatky se najdou, ale nic vážného. Trochu mě mrzí, že zde chybí možnost volby jízdních režimů dle uvážení řidiče – vůz tuhost tlumičů přizpůsobuje sám, ale ne vždy to znamená maximální komfort. Nestojí sice málo peněz, ale za výjimečnost se zkrátka platí. DS 7 Crossback Louvre E-Tense 4x4 získává 8/10 bodů.
Plusy
Charisma
Design
Detaily
Podvozek
Dynamika
Kvalita interiéru
Sedadla
Výbava
Minusy
Řízení
Cena
Ergonomie
Rozlišení kamery
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.