Dříve designéři kreslili dvourouzměrné skici, podle nichž se potom v počítačích tvořily trojrozměrné CAD modely. Ford zavedl novou metodu v duchu koncepce nového přístupu, nazvaného Human-Centric Design.
„360stupňové skicování nám umožňuje prohlížet si palubní desku, dveře, sedadla i středovou konzolu pohromadě a lépe vidět, jak na sebe jednotlivé prvky navazují,“ říká Nicolas Fourny, designér interiérů ve Ford of Europe.
Technologii 360° skicování si vyvinulo designérské středisko Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a již ji integrovalo do procesu navrhování nových modelů. Fourny a jeho tým využívají k dosažení realističtějšího efektu také animace, které osvítí palubní desku a obrazovku a také vdechnou do každé skici určitou atmosféru.
Vykreslení interiéru tímto způsobem umožňuje lépe posoudit, jak lze upravit výšku a šířku sedadel; ověřit, jaký budou mít jednotliví cestující z vozu výhled; měnit rozměry a umístění prvků na stropní výplni; a navíc experimentovat s barvami, materiály a tvary.
Fourneyho k vytvoření skicovacího nástroje inspirovaly počítačové hry toho typu, v němž hráč vytváří svět, ve kterém se potom pohybuje, někdy i ve virtuální realitě. Díky 360° skicování lze vyzkoušet první interakci mezi pozorovatelem a interiérem ještě před fází CAD modelování.
V letošním roce zavedl Ford jako první výrobce automobilů do svého designérského procesu Gravity Sketch – 3D nástroj virtuální reality, jenž designérům umožňuje vytvářet návrhy lépe zohledňující potřeby člověka.