Volkswagen úspěšně uvedl v Číně svoji novou značku JETTA s novými vozy SUV VS5 a sedanem VA3. Od vstupu na trh v září bylo zákazníkům dodáno téměř 30 000 vozidel.
Volkswagen se se svou novou levnou značkou JETTA zaměřuje na mladé čínské zákazníky, kteří hledají své první auto a umožní jim tak vstup do světa VW. Podíl téměř 80% dodaných JETTA připadá na SUV VS5.
"Segment levných vozů byl doposud zastoupen téměř výhradně čínskými značkami. Značka JETTA uzavírá mezeru mezi segmentem levných vozů a střední třídou, na jehož horním konci je značka Volkswagen umístěna," říká Jürgen Stackmann , člen prodejní rady značky Volkswagen. "Vidíme tam obrovský potenciál a letmý začátek JETTA nám dává za pravdu."
Asi jedna třetina všech osobních automobilů v Číně se v současné době prodává v segmentu levných vozů. V tomto segmentu si asi 80 procent zákazníků koupí auto poprvé v životě. První zákazníci v Číně jsou v průměru o 20 let mladší než v Evropě nebo v Americe. V segmentu levných vozů utratí od 8 000 do 15 000 EUR.
JETTA je na čínském trhu umístěna nezávisle, ale s rozpoznatelnou blízkostí k rodině Volkswagen. Inovativní prodejní koncepty, jako jsou vysoce digitalizované showroomy, doplňují zážitek ze značky. JETTA spoléhá na DNA Volkswagenu: kvalitu, bezpečnost, zachování hodnoty a jasný designový jazyk. Řada JETTA zahrnuje sedan a SUV. Druhé SUV bude následovat v blízké budoucnosti. Všechny modely vyrábí FAW-Volkswagen v nejmodernější továrně v Čcheng-tu a úzce spolupracují s centrálním centrem FAW-VW ve městě Changchun.
S podílem téměř 50 procent je Čína největším trhem společnosti Volkswagen. Značka v loňském roce podruhé za sebou dodala v Číně více než 3 miliony vozidel. V letošním roce jsou předběžné odhady prodejů na stejné úrovni, jako v předešlých dvou letech.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?