Volkswagen úspěšně uvedl v Číně svoji novou značku JETTA s novými vozy SUV VS5 a sedanem VA3. Od vstupu na trh v září bylo zákazníkům dodáno téměř 30 000 vozidel.
Volkswagen se se svou novou levnou značkou JETTA zaměřuje na mladé čínské zákazníky, kteří hledají své první auto a umožní jim tak vstup do světa VW. Podíl téměř 80% dodaných JETTA připadá na SUV VS5.
"Segment levných vozů byl doposud zastoupen téměř výhradně čínskými značkami. Značka JETTA uzavírá mezeru mezi segmentem levných vozů a střední třídou, na jehož horním konci je značka Volkswagen umístěna," říká Jürgen Stackmann , člen prodejní rady značky Volkswagen. "Vidíme tam obrovský potenciál a letmý začátek JETTA nám dává za pravdu."
Asi jedna třetina všech osobních automobilů v Číně se v současné době prodává v segmentu levných vozů. V tomto segmentu si asi 80 procent zákazníků koupí auto poprvé v životě. První zákazníci v Číně jsou v průměru o 20 let mladší než v Evropě nebo v Americe. V segmentu levných vozů utratí od 8 000 do 15 000 EUR.
JETTA je na čínském trhu umístěna nezávisle, ale s rozpoznatelnou blízkostí k rodině Volkswagen. Inovativní prodejní koncepty, jako jsou vysoce digitalizované showroomy, doplňují zážitek ze značky. JETTA spoléhá na DNA Volkswagenu: kvalitu, bezpečnost, zachování hodnoty a jasný designový jazyk. Řada JETTA zahrnuje sedan a SUV. Druhé SUV bude následovat v blízké budoucnosti. Všechny modely vyrábí FAW-Volkswagen v nejmodernější továrně v Čcheng-tu a úzce spolupracují s centrálním centrem FAW-VW ve městě Changchun.
S podílem téměř 50 procent je Čína největším trhem společnosti Volkswagen. Značka v loňském roce podruhé za sebou dodala v Číně více než 3 miliony vozidel. V letošním roce jsou předběžné odhady prodejů na stejné úrovni, jako v předešlých dvou letech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.