Automobilka Tesla má v Evropě velké problémy se zákaznickým servisem. Zákazníkům vadí dlouhé čekací lhůty, servisní pracovníci dokonce nezvedají telefony. Komunikují pouze přes elektronickou poštu. Nezávislé autoservisy zase trápí vysoká cena náhradních dílů a jejich nízká kvalita.
Výměna zadního nárazníku není složitým servisním úkonem. Nejsložitější (a pravděpodobně i nejdražší) na celé výměně je závěrečné lakování. Bez problému jej zvládne jakýkoliv nezávislý autoservis. U vozu Tesla Model S však neprobíhal tak hladce, jak by se dalo předpokládat. Populárním německým automechanikům, kteří si vtipně říkají 'Autodoktoren', se takový vůz dostal do rukou a v několika videích popsali všechny potíže, se kterými se během této opravy setkali.
Prvním problémem bylo objednání náhradních dílů. Ty v minulosti nebyly vůbec k dostání a všechny opravy mohl řešit pouze autorizovaný servis Tesla. Situace se sice začíná měnit, přesto jejich získání není jednoduchou záležitostí. V případě tohoto konkrétního vozu, musel dodání náhradních dílů urgovat sám zákazník - samozřejmě e-mailem. Dalším problémem byla montáž samotného nárazníku. Kvalita náhradního dílu byla nevalná a němečtí automechanici museli dokonce nově vyvrtat díry pro spojovací šrouby. Oprava tedy zabrala mnohem více času, než u běžného vozu.
Dalším problémem jsou ceny těchto náhradních dílů. Cena kompletní sady dílů zadního nárazníku vystoupala v přepočtu přes 40 000 Kč! Takto vysoká suma by byla v pořádku, pokud by se jednalo vysoce kvalitní díl, který by nevyžadoval žádné úpravy. Pokud však musí být dále upraven, výměna nárazníku se zákazníkovi výrazně prodraží. Němečtí 'autodoktoři' už tedy nemají chuť vozy značky Tesla opravovat.
Při opravě tohoto vozu si také všimli několika nedostatku ve zpracování. Především tedy běžného nedostatku ve formě nerovnoměrné šířky spár mezi jednotlivými díly karoserie. To je však známý problém Tesly. Zajímavým detailem je chování karoserie při zavírání bočních dveří u řidiče kdy poskakuje víko pátých dveří - viz níže uvedené video (8:40).
Popularita Tesly však stále neklesá a zákazníky ani tyto problémy od koupě neodrazují. Přesto je však chování automobilky zvláštní. Především jsou autoservisy zvyklé na vstřícnější chování, jelikož i zákaznický servis přináší výrobcům nemalé zisky. Tesla však razí jinou politiku a snaží se mít pod kontrolou i tuto oblast tím, že si sama diktuje podmínky. Uvidíme tedy, jak dlouho jí to vydrží.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.