Automobilka Tesla má v Evropě velké problémy se zákaznickým servisem. Zákazníkům vadí dlouhé čekací lhůty, servisní pracovníci dokonce nezvedají telefony. Komunikují pouze přes elektronickou poštu. Nezávislé autoservisy zase trápí vysoká cena náhradních dílů a jejich nízká kvalita.
Výměna zadního nárazníku není složitým servisním úkonem. Nejsložitější (a pravděpodobně i nejdražší) na celé výměně je závěrečné lakování. Bez problému jej zvládne jakýkoliv nezávislý autoservis. U vozu Tesla Model S však neprobíhal tak hladce, jak by se dalo předpokládat. Populárním německým automechanikům, kteří si vtipně říkají 'Autodoktoren', se takový vůz dostal do rukou a v několika videích popsali všechny potíže, se kterými se během této opravy setkali.
Prvním problémem bylo objednání náhradních dílů. Ty v minulosti nebyly vůbec k dostání a všechny opravy mohl řešit pouze autorizovaný servis Tesla. Situace se sice začíná měnit, přesto jejich získání není jednoduchou záležitostí. V případě tohoto konkrétního vozu, musel dodání náhradních dílů urgovat sám zákazník - samozřejmě e-mailem. Dalším problémem byla montáž samotného nárazníku. Kvalita náhradního dílu byla nevalná a němečtí automechanici museli dokonce nově vyvrtat díry pro spojovací šrouby. Oprava tedy zabrala mnohem více času, než u běžného vozu.
Dalším problémem jsou ceny těchto náhradních dílů. Cena kompletní sady dílů zadního nárazníku vystoupala v přepočtu přes 40 000 Kč! Takto vysoká suma by byla v pořádku, pokud by se jednalo vysoce kvalitní díl, který by nevyžadoval žádné úpravy. Pokud však musí být dále upraven, výměna nárazníku se zákazníkovi výrazně prodraží. Němečtí 'autodoktoři' už tedy nemají chuť vozy značky Tesla opravovat.
Při opravě tohoto vozu si také všimli několika nedostatku ve zpracování. Především tedy běžného nedostatku ve formě nerovnoměrné šířky spár mezi jednotlivými díly karoserie. To je však známý problém Tesly. Zajímavým detailem je chování karoserie při zavírání bočních dveří u řidiče kdy poskakuje víko pátých dveří - viz níže uvedené video (8:40).
Popularita Tesly však stále neklesá a zákazníky ani tyto problémy od koupě neodrazují. Přesto je však chování automobilky zvláštní. Především jsou autoservisy zvyklé na vstřícnější chování, jelikož i zákaznický servis přináší výrobcům nemalé zisky. Tesla však razí jinou politiku a snaží se mít pod kontrolou i tuto oblast tím, že si sama diktuje podmínky. Uvidíme tedy, jak dlouho jí to vydrží.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!