Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Německý autoservis narazil na spoustu problémů při opravě zadního nárazníku Tesly Model S | foto: youtube.com

Automobilka Tesla má v Evropě velké problémy se zákaznickým servisem. Zákazníkům vadí dlouhé čekací lhůty, servisní pracovníci dokonce nezvedají telefony. Komunikují pouze přes elektronickou poštu. Nezávislé autoservisy zase trápí vysoká cena náhradních dílů a jejich nízká kvalita.

Výměna zadního nárazníku není složitým servisním úkonem. Nejsložitější (a pravděpodobně i nejdražší) na celé výměně je závěrečné lakování. Bez problému jej zvládne jakýkoliv nezávislý autoservis. U vozu Tesla Model S však neprobíhal tak hladce, jak by se dalo předpokládat. Populárním německým automechanikům, kteří si vtipně říkají 'Autodoktoren', se takový vůz dostal do rukou a v několika videích popsali všechny potíže, se kterými se během této opravy setkali.

Prvním problémem bylo objednání náhradních dílů. Ty v minulosti nebyly vůbec k dostání a všechny opravy mohl řešit pouze autorizovaný servis Tesla. Situace se sice začíná měnit, přesto jejich získání není jednoduchou záležitostí. V případě tohoto konkrétního vozu, musel dodání náhradních dílů urgovat sám zákazník - samozřejmě e-mailem. Dalším problémem byla montáž samotného nárazníku. Kvalita náhradního dílu byla nevalná a němečtí automechanici museli dokonce nově vyvrtat díry pro spojovací šrouby. Oprava tedy zabrala mnohem více času, než u běžného vozu.

Dalším problémem jsou ceny těchto náhradních dílů. Cena kompletní sady dílů zadního nárazníku vystoupala v přepočtu přes 40 000 Kč! Takto vysoká suma by byla v pořádku, pokud by se jednalo vysoce kvalitní díl, který by nevyžadoval žádné úpravy. Pokud však musí být dále upraven, výměna nárazníku se zákazníkovi výrazně prodraží. Němečtí 'autodoktoři' už tedy nemají chuť vozy značky Tesla opravovat.

Výměna zadního nárazníku rozčílila jak zákazníka, tak německý autoservis | foto: youtube.com

Při opravě tohoto vozu si také všimli několika nedostatku ve zpracování. Především tedy běžného nedostatku ve formě nerovnoměrné šířky spár mezi jednotlivými díly karoserie. To je však známý problém Tesly. Zajímavým detailem je chování karoserie při zavírání bočních dveří u řidiče kdy poskakuje víko pátých dveří - viz níže uvedené video (8:40).

Popularita Tesly však stále neklesá a zákazníky ani tyto problémy od koupě neodrazují. Přesto je však chování automobilky zvláštní. Především jsou autoservisy zvyklé na vstřícnější chování, jelikož i zákaznický servis přináší výrobcům nemalé zisky. Tesla však razí jinou politiku a snaží se mít pod kontrolou i tuto oblast tím, že si sama diktuje podmínky. Uvidíme tedy, jak dlouho jí to vydrží.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy