ZIMA ZAČÍNÁ. Na tohle u auta nezapomeňte, aby se vám neprodražila

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. října 2019, 13:43 Google+

Léto je nenávratně pryč a pomalu nám začíná chladné počasí. Proto není od věci si připomenout, jak na nadcházející zimní období připravit váš automobil. Tipů, co vše je potřeba zkontrolovat, seřídit a vyměnit je celá spousta. Dnes vám přinášíme jen ty nejzásadnější, bez kterých se neobejdete.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Zimní pneumatiky
Zákon nám jasně stanovuje, že v období od 1.11. do 31.3. , pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu a ledu, nebo lze takovou skutečnost předpokládat, musíme používat zimní, popřípadě celoroční pneumatiky. Samozřejmě lze namítat, že sněhová pokrývka, kór ve velkých městech je u nás v poslední době jev velice výjimečný. Ale mějte na paměti, že přilnavost letních pneumatik nesnižuje jen sníh a led, nýbrž i snížená teplota. Od 7°C níže lze jednoznačně doporučit zimní obutí. Problém může nastat i s pojišťovnou. Pokud budete mít nehodu v zimním období na letních pneumatikách, může pojišťovna odmítnout krytí, popřípadně ponížit vyplacenou částku. Jestli nebudete přezouvat na nové pneumatiky, ale použijete ojeté, připomínáme, že minimální hloubka dezénu musí být 4 mm.

Nemrznoucí kapalina
Největší škody může napáchat nedostatečná účinnost chladící kapaliny. Nejednou jsem viděl roztržený blok, či poškozenou hlavu motoru. Tím je motor nenávratně poškozen. U starších vozů je levnější koupit celý motor, než ten starý nákladně opravovat. Proto je nesmírně důležité, vědět jaký bod tuhnutí chladící kapalina má. Pro tento účel slouží hustoměr chladicí kapaliny. Ideální teplota tuhnutí chladící kapaliny je minimálně -30°C. Pokud máte hodnotu, která se více blíží k nule, je zapotřebí do chladícího okruhu dolít nemrznoucí složku.

Kromě kapaliny v chladícím okruhu je třeba zkontrolovat i tu v ostřikovačích. Její výměna je daleko jednodušší, než je tomu u té chladící. V podstatě stačí jen dopoužít letní směs a následně ji nahradit směsi zimní. Ta se prodává již naředěná a v podstatě na každé benzínové pumpě, či větším supermarketu. Od věci není si při té příležitosti zkontrolovat i stav stěračů. V zimním období je jejich činnost pro naši bezpečnost daleko důležitější, než v tom letním.

Akumulátor
Aby jste v mrazivých dnech své auto vůbec nastartovali, je zapotřebí mít akumulátor v adekvátním stavu. Samotný akumulátor během let používání ztrácí svou kapacitu a při teplotách hluboko pod bodem mrazu to platí dvojnásob. Při -20°C může jeho kapacita klesnout pouze k 50 % té udávané. Dobré je ještě před příchodem zimy akumulátor řádně ošetřit. Připojit na nabíječku a u těch straších zkontrolovat, případně doplnit hladinu elektrolytu. Potřeba je též očistit zoxidované kontakty. Doporučujeme zkontrolovat stav alternátoru a klínových řemenů. Jistě znáte ten pískavý zvuk, který vydávají po nastartování starší automobily se špatně napnutým klínovým řemenem. Ještě jeden tip. Já osobně, když jsem věděl, že delší domu automobil nepoužiji, odnesl jsem akumulátor domů do tepla.

Příprava karosérie
Především vozy starších ročníků můžou trpět na "hnědý mor". Dobré je skrýt drobné škrábance například korekční tužkou. Poté celý vůz důkladně omýt, hlavně podvozek a poté navoskovat. Lze doporučit i nástřik podvozku a dutin.

Pokud jsme na něco zásadního zapomněli, neváhejte nám tuto skutečnost sdělit do komentářů.

Vytisknout

Diskuze: ZIMA ZAČÍNÁ. Na tohle u auta nezapomeňte, aby se vám neprodražila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia G-TEC

Němečtí novináři jsou nadšení ze Škody Octavia G-TEC

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud