ZIMA ZAČÍNÁ. Na tohle u auta nezapomeňte, aby se vám neprodražila

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. října 2019, 13:43 Google+

Léto je nenávratně pryč a pomalu nám začíná chladné počasí. Proto není od věci si připomenout, jak na nadcházející zimní období připravit váš automobil. Tipů, co vše je potřeba zkontrolovat, seřídit a vyměnit je celá spousta. Dnes vám přinášíme jen ty nejzásadnější, bez kterých se neobejdete.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Zimní pneumatiky
Zákon nám jasně stanovuje, že v období od 1.11. do 31.3. , pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu a ledu, nebo lze takovou skutečnost předpokládat, musíme používat zimní, popřípadě celoroční pneumatiky. Samozřejmě lze namítat, že sněhová pokrývka, kór ve velkých městech je u nás v poslední době jev velice výjimečný. Ale mějte na paměti, že přilnavost letních pneumatik nesnižuje jen sníh a led, nýbrž i snížená teplota. Od 7°C níže lze jednoznačně doporučit zimní obutí. Problém může nastat i s pojišťovnou. Pokud budete mít nehodu v zimním období na letních pneumatikách, může pojišťovna odmítnout krytí, popřípadně ponížit vyplacenou částku. Jestli nebudete přezouvat na nové pneumatiky, ale použijete ojeté, připomínáme, že minimální hloubka dezénu musí být 4 mm.

Nemrznoucí kapalina
Největší škody může napáchat nedostatečná účinnost chladící kapaliny. Nejednou jsem viděl roztržený blok, či poškozenou hlavu motoru. Tím je motor nenávratně poškozen. U starších vozů je levnější koupit celý motor, než ten starý nákladně opravovat. Proto je nesmírně důležité, vědět jaký bod tuhnutí chladící kapalina má. Pro tento účel slouží hustoměr chladicí kapaliny. Ideální teplota tuhnutí chladící kapaliny je minimálně -30°C. Pokud máte hodnotu, která se více blíží k nule, je zapotřebí do chladícího okruhu dolít nemrznoucí složku.

Kromě kapaliny v chladícím okruhu je třeba zkontrolovat i tu v ostřikovačích. Její výměna je daleko jednodušší, než je tomu u té chladící. V podstatě stačí jen dopoužít letní směs a následně ji nahradit směsi zimní. Ta se prodává již naředěná a v podstatě na každé benzínové pumpě, či větším supermarketu. Od věci není si při té příležitosti zkontrolovat i stav stěračů. V zimním období je jejich činnost pro naši bezpečnost daleko důležitější, než v tom letním.

Akumulátor
Aby jste v mrazivých dnech své auto vůbec nastartovali, je zapotřebí mít akumulátor v adekvátním stavu. Samotný akumulátor během let používání ztrácí svou kapacitu a při teplotách hluboko pod bodem mrazu to platí dvojnásob. Při -20°C může jeho kapacita klesnout pouze k 50 % té udávané. Dobré je ještě před příchodem zimy akumulátor řádně ošetřit. Připojit na nabíječku a u těch straších zkontrolovat, případně doplnit hladinu elektrolytu. Potřeba je též očistit zoxidované kontakty. Doporučujeme zkontrolovat stav alternátoru a klínových řemenů. Jistě znáte ten pískavý zvuk, který vydávají po nastartování starší automobily se špatně napnutým klínovým řemenem. Ještě jeden tip. Já osobně, když jsem věděl, že delší domu automobil nepoužiji, odnesl jsem akumulátor domů do tepla.

Příprava karosérie
Především vozy starších ročníků můžou trpět na "hnědý mor". Dobré je skrýt drobné škrábance například korekční tužkou. Poté celý vůz důkladně omýt, hlavně podvozek a poté navoskovat. Lze doporučit i nástřik podvozku a dutin.

Pokud jsme na něco zásadního zapomněli, neváhejte nám tuto skutečnost sdělit do komentářů.

Vytisknout

Diskuze: ZIMA ZAČÍNÁ. Na tohle u auta nezapomeňte, aby se vám neprodražila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia G-TEC

Němečtí novináři jsou nadšení ze Škody Octavia G-TEC

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud