Auta v zimě? Tahle opatření vám ušetří peníze i nervy

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
AutoRoad.cz 7. listopadu 2019 00:20
Sdílej:

Na podzim vyžadují auta zvláštní péči. Kdo ji zanedbá, tomu se může přicházející zimní sezóna pěkně prodražit. Následujících šest doporučení mechaniků ze sítě autoservisů ProfiAuto Service pomůže řidičům s přípravou auta na zimu.

1. Výměna pneumatikZimní pneumatiky jsou měkčí než ty, které používáme v létě. Díky tomu lépe přilnou k asfaltu i předtím, než poprvé nasněží. „Ideální čas na výměnu pneumatik je, když klesne teplota vzduchu pod 7 °C. Zimní pneumatiky by měly mít hloubku vzorku minimálně 4 mm,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

2. Kontrola bateriePřed příchodem zimy by si měli řidiči nechat zkontrolovat baterii a nabíjecí systém. Pokud mají potřebné vybavení a cítí se dostatečně zruční, pak mohou tuto kontrolu provést sami. Pokud se na to necítí, je vhodné navštívit autoservis, kde jim vše zkontrolují. Pokud nic nepodcení, nebudou muset provádět například výměnu baterie za hustého sněžení při – 10 °C.

3. Kapalina do ostřikovačeVětšina řidičů kapalinu vymění, ale nestihne to včas. S výměnou kapaliny do ostřikovačů by měli začít už na podzim. Pokud v nádrži zůstala nějaká letní kapalina, je nejlepší do ní přidat koncentrát a poté nádrž doplnit pouze dobrou zimní kapalinou. Neměli by zapomenout několikrát použít sprinkler k propláchnutí potrubí a trysek vlažnou tekutinou.

4. Technické ošetření autaPříprava na zimu by také měla zahrnovat technické ošetření auta, a to včetně údržby těsnění. Díky tomu se zabrání zamrznutí dveří a oken. Pro tento účel je vhodné použít silikonový tuk, který na rozdíl od tuku na minerální bázi nemůže rozpustit těsnění. „Je taky nutné zkontrolovat průchodnost odvodňovacích kanálů. Během podzimu se mohly zacpat listím. Voda uvnitř auta způsobí zamlžení skel, zvlášť při nízké venkovní teplotě. Z těchto důvodu doporučujme také vyměnit kabinový filtr. Zacpaný prachem po letní sezoně omezuje ventilaci interiéru, která je velmi důležitá při podzimním a zimním počasí,“ říká Lukáš Czauderna.

5. Kontrola motorového olejePokud řidič svoje auto svěří do rukou odborníků, pak by měl požadovat i kontrolu motorového oleje. Odborníci v servise jistě doporučí ten nejvhodnější. Olej není potřeba vyměňovat jen kvůli zimě. Pokud hladina oleje částečně klesla, je dobré se zamyslet nad tím, zda řidič má olej se správnou viskozitou. Hustota oleje totiž závisí na teplotě. „Nejlepší zimní oleje jsou 0W-xx. Další variantou jsou oleje 5W-xx, ale i 10W-xx lze považovat za dobrou volbu,“ uvádí Lukáš Czauderna.

6. Pozor na méně známá pravidla silničního provozuMnoho řidičů v zimě zapne motor na volnoběh a pustí topení. Zde však nastává problém. Jde o porušení předpisů, za které může řidič dostat pokutu až 2000 Kč. V zákoně je totiž napsáno, že řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu. „Pokud se i přesto rozhodnete zapnout motor na volnoběh a pustíte topení, mějte na paměti, že tak motor ničíte. Díky nízkým otáčkám se totiž zahřívá pomalu, což má za následek vyšší opotřebení součástek,“ doplňuje Lukáš Czauderna.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.