KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto) | foto: rindt-gaida.de

Průměrné stáří nabízených vozů v autobazarech je 7 let. Seriózní autobazary nabízené automobily důkladně prověřují a poskytují garance a záruky včetně možnosti výměny vozu bez udání důvodu. Navíc standardně při prodeji umožňují klientům prohlídku vozu nezávislým technikem. Pokud ji autobazar odmítne, měl by spotřebitel od koupě ustoupit.

„Pokud uvažujete o nákupu ojetého automobilu, doporučuji obrátit se na seriózní prodejce s kvalitním zázemím, kteří investují do prověřování nejen technického stavu, ale i původu vozu,“ říká Luděk Čermák obchodní ředitel společnosti ESSOX, která se na financování automobilů specializuje a ročně profinancuje více než 22 000 vozů.

Statistiky prodejců bohužel potvrzují, že majitelé se snaží do bazarů prodat vozy v jakémkoliv stavu. „Odmítáme vykoupit přibližně 70 procent vozů, především kvůli špatnému technickému stavu, přetočeným tachometrům nebo kvůli tomu, že majitel vozu čelí exekuci,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

Takové vozy pak mnohdy končí v soukromé inzerci s nízkou prodejní cenou, protože seriózní autobazary  o ně nemají zájem. Zájemce o takový vůz se tak může dostat velmi snadno do problémů.

Při výběru vozu „z druhé ruky“ se spolehněte nejen na renomovaného prodejce, ale věnujte pozornost i prověření původu vozu a třem základním vjemům: vizuální kontrolu, ověření technického stavu u odborníka a testovací jízdu.
 
Prozkoumejte vůz pohledem
Zkontrolujte neporušený lak vozu i stav interiérových prvků – opotřebení čalounění, pedálů, volantu či řadicí páky. Pozornost byste měli věnovat také elektrickým segmentům a zkontrolovat, zda-li svítí všechna světla včetně brzdových a směrových.
Vyzkoušejte také plynulost elektrického ovládání okének a funkčnost klimatizace.
Nezapomeňte ani na výfukový kouř, jehož barva může signalizovat případné nedokonalosti motoru.
Zjistěte, jak reagují kontrolky na palubní desce. Pokud zhasnou všechny najednou případně kontrolka airbagů současně s jinou, může to signalizovat jejich nefunkčnost a vůz pravděpodobně havaroval.

Prohlídka vozu na rampě
Nechte si vůz zkontrolovat na rampě odborníkem, který prověří přední i zadní nápravu a vyloučí případný odklon os, což by mohlo signalizovat, že vozidlo havarovalo.
Podobným způsobem si nechte prověřit podvozek, brzdy, tlumiče, kola i pneumatiky.

Testovací jízda
Posledním článkem by pak měla být testovací jízda, která odhalí případné nedostatky motoru či převodovky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy