Občas si na našich stránkách můžete přečíst o zajímavých obytných vozech, jako například před nedávnem o Citroenu HY prodávaném ve Spojených státech. Dnes vám ukážeme americký retro obytný automobil, který si opravdu můžete koupit v ČR. Je v nabídce firmy topkaravany.cz v Roudnici nad Labem.
Tento konkrétní obytný automobil spatřil světlo světa v Americe přesně před 30 lety. Jedná se tak o zajímavý youngtimer, za kterým se na tuzemských silnicích otočí opravdu téměř každý. Byl jsem se na něj osobně podívat a s majitelem provedl zkušební jízdu. Již po nastartování naftové V8 mi bylo jasné, že jízda v tomto voze bude nevšedním zážitkem. Zapadl jsem do amerického křesla a připadal jsem si jako doma v obýváku, když koukám na US film z 80. let. Motor měl velmi příjemný zátah s ochotou jet bez problémů i přes 100 km/h a tří rychlostní automat řadil i po třiceti letech takřka sametově. Nerovnosti českých silnic prakticky necítíte, i přes velké výmoly a kočičí hlavy se vůz jen jemně zhoupne. Jízdu jsem si opravdu užil a to jak v obci, kde se kolemjdoucí pozastaví a hledí ,,co to jede", tak i mimo obec, kde se člověk kochá jízdou krásnou krajinou, ale i sebenudnějšími okrsky.
Pojďme se na tento americký obytňák trochu lépe podívat. Oproti běžným evropským obytným automobilům do 3,5 tuny jsou jeho rozměry takřka impozantní. Na délku měří 8 500 mm, šířka je 2 400 mm a výška 3 200 mm. Pohotovostní hmotnost je 4 925 kg, celková 6 000 kg.
Interiér je určen pro 9 osob na jízdu, a 7 na spaní. O komfort bydlení se stará nástavbová klimatizace, topení, lednička, vařič a trouba. K dispozici je samozrejmě sprcha a toaleta. Ta je na rozdíl od většiny obytných automobilů od sprchy oddělena. Rozvody energie jsou 12/220V/plyn.
Pod kapotou je naftový atmosférický V8 o objemu 6,2 litru s výkonem 155 koní. Stejný motor používal i legendární Hummer H1. Traduje se, že agregát byl stavěn tak, aby i přes hrubé zacházení od příslušníků americké armády vydržel sloužit 1 000 000 mil. Výkon motoru je posílán na zadní nápravu prostřednictvím automatické převodovky.
Vcelku tu máme kombinaci amerického veterána, velkoryse prostorově dimenzovaného obytného vozu a legendární pohonné jednotky. A to vše za částku 390 000 Kč. Pokud se vám líbí, tak neváhejte. Jak jsme psal výše, GMC se nachází v nabídce firmy topkaravany v Roudnici nad Labem. Podobných obytňáků již mnoho není a pokud jej někdo má, tak se ho jen tak zbavovat nebude.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?