Auto Bild ve svém nejnovějším vydání zveřejnil srovnání oblíbených kompaktních SUV se vznětovými motory, prodávaných v Evropě. Auto Bild zařadil do důkladného srovnávacího testu kromě modelu Hyundai KONA také modely Mazda CX-3, Ford EcoSport a Dacia Duster.
Hodnocení automobilů zahrnovalo sedm kategorií: karoserii, poháněcí ústrojí, jízdní dynamiku, jízdní komfort, konektivitu, ochranu životního prostředí a náklady. KONA obsadila první místo ve čtyřech kategoriích – karoserie, poháněcí ústrojí, ochrana životního prostředí a jízdní komfort – a byla vyhlášena celkovým vítězem srovnávacího testu. Hyundai KONA obdržel 503 bodů z maximálního počtu 750 bodů, a tím překonal modely Mazda CX-3 (481 bodů), Ford EcoSport (465 bodů) a Dacia Duster (456 bodů).
„KONA zaujala nejen výjimečným stylem, ale také vyzrálostí svého interiéru, poháněcího ústrojí a jízdní dynamiky,“ uvedl Auto Bild, který pochválil model KONA jako „vozidlo se snadným ovládáním, výkonným motorem a 7stupňovou převodovkou DCT v kombinaci s překvapivě rozsáhlou standardní výbavou a vyspělými asistenčními systémy ADAS“.
Podrobnější analýza výsledků testu ukazuje, že KONA zvítězila v kategorii karoserie díky zisku maximálního počtu bodů za vnitřní prostor, variabilitu, kvalitu a funkčnost.V kategorii poháněcího ústrojí překonala KONA konkurenci ve zrychlení z klidu i za jízdy, nejvyšší rychlosti, odhlučnění, vlastnostech převodovky a maximálním dojezdu. KONA dosáhla vynikajících výsledků také z hlediska komfortu sezení, provozních vlastností, ovladatelnosti, vnitřního hluku a klimatizace v kategorii jízdního komfortu.Nejvyšší možný počet bodů obdržela v oblastech jízdní bezpečnosti, směrové stability při jízdě přímým směrem, trakce a manévrovatelnosti díky výbornému průměru otáčení – v rámci jízdní dynamiky. Nejlepší byla také v hodnocení telefonování, internetových aplikací a asistenčních systémů ADAS – všechny uvedené disciplíny jsou součástí kategorie konektivity. KONA zanechala za sebou své konkurenty v hodnocení rozměrů vozidla, hospodárnosti a ekologických technologií – to vše patřilo do kategorie ochrany životního prostředí. A v kategorii nákladů získala maximální počet bodů za výlohy na pojištění a servisní intervaly. Relativně nižší bodové ohodnocení než konkurenti obdržela za objem zavazadlového prostoru a cenu.
Mazda CX-3 vynikala výkonem motoru, pohotovými reakcemi, agilitou, řízením, polohou sedadel, komfortem odpružení, komfortní a praktickou výbavou. Slabými místy jsou však provozní vlastnosti a prostor na zadních sedadlech.
Ford EcoSport obdržel vysoké bodové ohodnocení za prostor na zadních sedadlech, bezpečnostní výbavu, navigační systém, internetové aplikace a odhlučnění interiéru, zatímco malý počet bodů si odnesl za hospodárnost, asistenční systémy a pojištění.
Dacia Duster se dočkala pozitivní odezvy za velkorysý vnitřní prostor, zavazadlový prostor, užitečnou hmotnost, nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, výhled z vozu všemi směry, hospodárnost, cenu a zůstatkovou hodnotu, ale ztrácela v prostoru na předních sedadlech, kvalitě, zrychlení, agilitě, řízení, brzdění, navigačním systému, komfortu sezení, ovládání, komfortu odpružení a odhlučnění.
Auto Bild je s více než 30letou historií od prvního vydání v roce 1986 jedním z nejdůvěryhodnějších a nejrenomovanějších německých motoristických časopisů společně s časopisy Auto Zeitung a Auto Motor und Sport. Auto Bild si získal důvěru a spoustu přívrženců z řad evropských automobilových nadšenců díky svým komplexním a přísným standardům.
Vítězství mezi modely se vznětovými motory rozšiřuje sbírku uznání modelu KONA od předních motoristických časopisů v Německu. Auto Bild letos v červenci porovnával čtyři kompaktní SUV se zážehovými motory (Hyundai KONA, Renault Capture, Dacia Duster a Opel Crossland X) a první místo udělil modelu KONA, přičemž velmi oceňoval jeho dynamické jízdní vlastnosti, bezpečnost a brzdné výkony. Ve stejném měsíci předčila KONA EV elektromobil BMW i3s a získala nejvyšší počet bodů v hodnocení elektromobilů časopisu Auto Motor und Sport.
SUV díky svým přednostem v oblastech jízdní stability, vnitřního prostoru a variability neustále zvyšují svůj podíl na evropském trhu a svou funkčností podporují životní styl spotřebitelů a jejich aktivity ve volném čase. Trh kompaktních SUV, jehož součástí je i KONA, získává na popularitě díky prakticky využitelnému prostoru, provozním vlastnostem a hospodárnosti těchto vozů.
Díky podobně pochvalným testům a oceněním bylo v roce 2017 prodáno 9976 vozů Hyundai KONA, v roce 2018 našlo svého majitele 70 056 vozů KONA a od ledna do září 2019 dokonce již 79 943 vozů. Prodeje v dosavadním průběhu roku 2019 vzrostly meziročně o 53,1 procenta (od ledna do září 2018 bylo prodáno 50 216 vozů). Hyundai KONA překonáváním loňských prodejů zvyšuje svůj podíl na evropském trhu s kompaktními SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?