Vítěz překvapí. Němečtí novináři vybírali nejlepší kompaktní SUV se vznětovými motory

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid, foto: Hyundai Motor Czech
AutoRoad.cz 7. listopadu 2019 23:13
Sdílej:

Auto Bild ve svém nejnovějším vydání zveřejnil srovnání oblíbených kompaktních SUV se vznětovými motory, prodávaných v Evropě. Auto Bild zařadil do důkladného srovnávacího testu kromě modelu Hyundai KONA také modely Mazda CX-3, Ford EcoSport a Dacia Duster.

Hodnocení automobilů zahrnovalo sedm kategorií: karoserii, poháněcí ústrojí, jízdní dynamiku, jízdní komfort, konektivitu, ochranu životního prostředí a náklady. KONA obsadila první místo ve čtyřech kategoriích – karoserie, poháněcí ústrojí, ochrana životního prostředí a jízdní komfort – a byla vyhlášena celkovým vítězem srovnávacího testu. Hyundai KONA obdržel 503 bodů z maximálního počtu 750 bodů, a tím překonal modely Mazda CX-3 (481 bodů), Ford EcoSport (465 bodů) a Dacia Duster (456 bodů).

„KONA zaujala nejen výjimečným stylem, ale také vyzrálostí svého interiéru, poháněcího ústrojí a jízdní dynamiky,“ uvedl Auto Bild, který pochválil model KONA jako „vozidlo se snadným ovládáním, výkonným motorem a 7stupňovou převodovkou DCT v kombinaci s překvapivě rozsáhlou standardní výbavou a vyspělými asistenčními systémy ADAS“.

Podrobnější analýza výsledků testu ukazuje, že KONA zvítězila v kategorii karoserie díky zisku maximálního počtu bodů za vnitřní prostor, variabilitu, kvalitu a funkčnost.V kategorii poháněcího ústrojí překonala KONA konkurenci ve zrychlení z klidu i za jízdy, nejvyšší rychlosti, odhlučnění, vlastnostech převodovky a maximálním dojezdu. KONA dosáhla vynikajících výsledků také z hlediska komfortu sezení, provozních vlastností, ovladatelnosti, vnitřního hluku a klimatizace v kategorii jízdního komfortu.Nejvyšší možný počet bodů obdržela v oblastech jízdní bezpečnosti, směrové stability při jízdě přímým směrem, trakce a manévrovatelnosti díky výbornému průměru otáčení – v rámci jízdní dynamiky. Nejlepší byla také v hodnocení telefonování, internetových aplikací a asistenčních systémů ADAS – všechny uvedené disciplíny jsou součástí kategorie konektivity. KONA zanechala za sebou své konkurenty v hodnocení rozměrů vozidla, hospodárnosti a ekologických technologií – to vše patřilo do kategorie ochrany životního prostředí. A v kategorii nákladů získala maximální počet bodů za výlohy na pojištění a servisní intervaly. Relativně nižší bodové ohodnocení než konkurenti obdržela za objem zavazadlového prostoru a cenu.

Mazda CX-3 vynikala výkonem motoru, pohotovými reakcemi, agilitou, řízením, polohou sedadel, komfortem odpružení, komfortní a praktickou výbavou. Slabými místy jsou však provozní vlastnosti a prostor na zadních sedadlech.

Ford EcoSport obdržel vysoké bodové ohodnocení za prostor na zadních sedadlech, bezpečnostní výbavu, navigační systém, internetové aplikace a odhlučnění interiéru, zatímco malý počet bodů si odnesl za hospodárnost, asistenční systémy a pojištění.

Dacia Duster se dočkala pozitivní odezvy za velkorysý vnitřní prostor, zavazadlový prostor, užitečnou hmotnost, nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, výhled z vozu všemi směry, hospodárnost, cenu a zůstatkovou hodnotu, ale ztrácela v prostoru na předních sedadlech, kvalitě, zrychlení, agilitě, řízení, brzdění, navigačním systému, komfortu sezení, ovládání, komfortu odpružení a odhlučnění.

Auto Bild je s více než 30letou historií od prvního vydání v roce 1986 jedním z nejdůvěryhodnějších a nejrenomovanějších německých motoristických časopisů společně s časopisy Auto Zeitung a Auto Motor und Sport. Auto Bild si získal důvěru a spoustu přívrženců z řad evropských automobilových nadšenců díky svým komplexním a přísným standardům.

Vítězství mezi modely se vznětovými motory rozšiřuje sbírku uznání modelu KONA od předních motoristických časopisů v Německu. Auto Bild letos v červenci porovnával čtyři kompaktní SUV se zážehovými motory (Hyundai KONA, Renault Capture, Dacia Duster a Opel Crossland X) a první místo udělil modelu KONA, přičemž velmi oceňoval jeho dynamické jízdní vlastnosti, bezpečnost a brzdné výkony. Ve stejném měsíci předčila KONA EV elektromobil BMW i3s a získala nejvyšší počet bodů v hodnocení elektromobilů časopisu Auto Motor und Sport.

SUV díky svým přednostem v oblastech jízdní stability, vnitřního prostoru a variability neustále zvyšují svůj podíl na evropském trhu a svou funkčností podporují životní styl spotřebitelů a jejich aktivity ve volném čase. Trh kompaktních SUV, jehož součástí je i KONA, získává na popularitě díky prakticky využitelnému prostoru, provozním vlastnostem a hospodárnosti těchto vozů.

Díky podobně pochvalným testům a oceněním bylo v roce 2017 prodáno 9976 vozů Hyundai KONA, v roce 2018 našlo svého majitele 70 056 vozů KONA a od ledna do září 2019 dokonce již 79 943 vozů. Prodeje v dosavadním průběhu roku 2019 vzrostly meziročně o 53,1 procenta (od ledna do září 2018 bylo prodáno 50 216 vozů). Hyundai KONA překonáváním loňských prodejů zvyšuje svůj podíl na evropském trhu s kompaktními SUV.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.