Hodnocení automobilů zahrnovalo sedm kategorií: karoserii, poháněcí ústrojí, jízdní dynamiku, jízdní komfort, konektivitu, ochranu životního prostředí a náklady. KONA obsadila první místo ve čtyřech kategoriích – karoserie, poháněcí ústrojí, ochrana životního prostředí a jízdní komfort – a byla vyhlášena celkovým vítězem srovnávacího testu. Hyundai KONA obdržel 503 bodů z maximálního počtu 750 bodů, a tím překonal modely Mazda CX-3 (481 bodů), Ford EcoSport (465 bodů) a Dacia Duster (456 bodů).
„KONA zaujala nejen výjimečným stylem, ale také vyzrálostí svého interiéru, poháněcího ústrojí a jízdní dynamiky,“ uvedl Auto Bild, který pochválil model KONA jako „vozidlo se snadným ovládáním, výkonným motorem a 7stupňovou převodovkou DCT v kombinaci s překvapivě rozsáhlou standardní výbavou a vyspělými asistenčními systémy ADAS“.
Podrobnější analýza výsledků testu ukazuje, že KONA zvítězila v kategorii karoserie díky zisku maximálního počtu bodů za vnitřní prostor, variabilitu, kvalitu a funkčnost.
V kategorii poháněcího ústrojí překonala KONA konkurenci ve zrychlení z klidu i za jízdy, nejvyšší rychlosti, odhlučnění, vlastnostech převodovky a maximálním dojezdu.
KONA dosáhla vynikajících výsledků také z hlediska komfortu sezení, provozních vlastností, ovladatelnosti, vnitřního hluku a klimatizace v kategorii jízdního komfortu.
Nejvyšší možný počet bodů obdržela v oblastech jízdní bezpečnosti, směrové stability při jízdě přímým směrem, trakce a manévrovatelnosti díky výbornému průměru otáčení – v rámci jízdní dynamiky. Nejlepší byla také v hodnocení telefonování, internetových aplikací a asistenčních systémů ADAS – všechny uvedené disciplíny jsou součástí kategorie konektivity. KONA zanechala za sebou své konkurenty v hodnocení rozměrů vozidla, hospodárnosti a ekologických technologií – to vše patřilo do kategorie ochrany životního prostředí. A v kategorii nákladů získala maximální počet bodů za výlohy na pojištění a servisní intervaly. Relativně nižší bodové ohodnocení než konkurenti obdržela za objem zavazadlového prostoru a cenu.
Mazda CX-3 vynikala výkonem motoru, pohotovými reakcemi, agilitou, řízením, polohou sedadel, komfortem odpružení, komfortní a praktickou výbavou. Slabými místy jsou však provozní vlastnosti a prostor na zadních sedadlech.
Ford EcoSport obdržel vysoké bodové ohodnocení za prostor na zadních sedadlech, bezpečnostní výbavu, navigační systém, internetové aplikace a odhlučnění interiéru, zatímco malý počet bodů si odnesl za hospodárnost, asistenční systémy a pojištění.
Dacia Duster se dočkala pozitivní odezvy za velkorysý vnitřní prostor, zavazadlový prostor, užitečnou hmotnost, nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, výhled z vozu všemi směry, hospodárnost, cenu a zůstatkovou hodnotu, ale ztrácela v prostoru na předních sedadlech, kvalitě, zrychlení, agilitě, řízení, brzdění, navigačním systému, komfortu sezení, ovládání, komfortu odpružení a odhlučnění.
Auto Bild je s více než 30letou historií od prvního vydání v roce 1986 jedním z nejdůvěryhodnějších a nejrenomovanějších německých motoristických časopisů společně s časopisy Auto Zeitung a Auto Motor und Sport. Auto Bild si získal důvěru a spoustu přívrženců z řad evropských automobilových nadšenců díky svým komplexním a přísným standardům.
Vítězství mezi modely se vznětovými motory rozšiřuje sbírku uznání modelu KONA od předních motoristických časopisů v Německu. Auto Bild letos v červenci porovnával čtyři kompaktní SUV se zážehovými motory (Hyundai KONA, Renault Capture, Dacia Duster a Opel Crossland X) a první místo udělil modelu KONA, přičemž velmi oceňoval jeho dynamické jízdní vlastnosti, bezpečnost a brzdné výkony. Ve stejném měsíci předčila KONA EV elektromobil BMW i3s a získala nejvyšší počet bodů v hodnocení elektromobilů časopisu Auto Motor und Sport.
SUV díky svým přednostem v oblastech jízdní stability, vnitřního prostoru a variability neustále zvyšují svůj podíl na evropském trhu a svou funkčností podporují životní styl spotřebitelů a jejich aktivity ve volném čase. Trh kompaktních SUV, jehož součástí je i KONA, získává na popularitě díky prakticky využitelnému prostoru, provozním vlastnostem a hospodárnosti těchto vozů.
Díky podobně pochvalným testům a oceněním bylo v roce 2017 prodáno 9976 vozů Hyundai KONA, v roce 2018 našlo svého majitele 70 056 vozů KONA a od ledna do září 2019 dokonce již 79 943 vozů. Prodeje v dosavadním průběhu roku 2019 vzrostly meziročně o 53,1 procenta (od ledna do září 2018 bylo prodáno 50 216 vozů). Hyundai KONA překonáváním loňských prodejů zvyšuje svůj podíl na evropském trhu s kompaktními SUV.