Auto Bild ve svém nejnovějším vydání zveřejnil srovnání oblíbených kompaktních SUV se vznětovými motory, prodávaných v Evropě. Auto Bild zařadil do důkladného srovnávacího testu kromě modelu Hyundai KONA také modely Mazda CX-3, Ford EcoSport a Dacia Duster.
Hodnocení automobilů zahrnovalo sedm kategorií: karoserii, poháněcí ústrojí, jízdní dynamiku, jízdní komfort, konektivitu, ochranu životního prostředí a náklady. KONA obsadila první místo ve čtyřech kategoriích – karoserie, poháněcí ústrojí, ochrana životního prostředí a jízdní komfort – a byla vyhlášena celkovým vítězem srovnávacího testu. Hyundai KONA obdržel 503 bodů z maximálního počtu 750 bodů, a tím překonal modely Mazda CX-3 (481 bodů), Ford EcoSport (465 bodů) a Dacia Duster (456 bodů).
„KONA zaujala nejen výjimečným stylem, ale také vyzrálostí svého interiéru, poháněcího ústrojí a jízdní dynamiky,“ uvedl Auto Bild, který pochválil model KONA jako „vozidlo se snadným ovládáním, výkonným motorem a 7stupňovou převodovkou DCT v kombinaci s překvapivě rozsáhlou standardní výbavou a vyspělými asistenčními systémy ADAS“.
Podrobnější analýza výsledků testu ukazuje, že KONA zvítězila v kategorii karoserie díky zisku maximálního počtu bodů za vnitřní prostor, variabilitu, kvalitu a funkčnost.V kategorii poháněcího ústrojí překonala KONA konkurenci ve zrychlení z klidu i za jízdy, nejvyšší rychlosti, odhlučnění, vlastnostech převodovky a maximálním dojezdu. KONA dosáhla vynikajících výsledků také z hlediska komfortu sezení, provozních vlastností, ovladatelnosti, vnitřního hluku a klimatizace v kategorii jízdního komfortu.Nejvyšší možný počet bodů obdržela v oblastech jízdní bezpečnosti, směrové stability při jízdě přímým směrem, trakce a manévrovatelnosti díky výbornému průměru otáčení – v rámci jízdní dynamiky. Nejlepší byla také v hodnocení telefonování, internetových aplikací a asistenčních systémů ADAS – všechny uvedené disciplíny jsou součástí kategorie konektivity. KONA zanechala za sebou své konkurenty v hodnocení rozměrů vozidla, hospodárnosti a ekologických technologií – to vše patřilo do kategorie ochrany životního prostředí. A v kategorii nákladů získala maximální počet bodů za výlohy na pojištění a servisní intervaly. Relativně nižší bodové ohodnocení než konkurenti obdržela za objem zavazadlového prostoru a cenu.
Mazda CX-3 vynikala výkonem motoru, pohotovými reakcemi, agilitou, řízením, polohou sedadel, komfortem odpružení, komfortní a praktickou výbavou. Slabými místy jsou však provozní vlastnosti a prostor na zadních sedadlech.
Ford EcoSport obdržel vysoké bodové ohodnocení za prostor na zadních sedadlech, bezpečnostní výbavu, navigační systém, internetové aplikace a odhlučnění interiéru, zatímco malý počet bodů si odnesl za hospodárnost, asistenční systémy a pojištění.
Dacia Duster se dočkala pozitivní odezvy za velkorysý vnitřní prostor, zavazadlový prostor, užitečnou hmotnost, nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, výhled z vozu všemi směry, hospodárnost, cenu a zůstatkovou hodnotu, ale ztrácela v prostoru na předních sedadlech, kvalitě, zrychlení, agilitě, řízení, brzdění, navigačním systému, komfortu sezení, ovládání, komfortu odpružení a odhlučnění.
Auto Bild je s více než 30letou historií od prvního vydání v roce 1986 jedním z nejdůvěryhodnějších a nejrenomovanějších německých motoristických časopisů společně s časopisy Auto Zeitung a Auto Motor und Sport. Auto Bild si získal důvěru a spoustu přívrženců z řad evropských automobilových nadšenců díky svým komplexním a přísným standardům.
Vítězství mezi modely se vznětovými motory rozšiřuje sbírku uznání modelu KONA od předních motoristických časopisů v Německu. Auto Bild letos v červenci porovnával čtyři kompaktní SUV se zážehovými motory (Hyundai KONA, Renault Capture, Dacia Duster a Opel Crossland X) a první místo udělil modelu KONA, přičemž velmi oceňoval jeho dynamické jízdní vlastnosti, bezpečnost a brzdné výkony. Ve stejném měsíci předčila KONA EV elektromobil BMW i3s a získala nejvyšší počet bodů v hodnocení elektromobilů časopisu Auto Motor und Sport.
SUV díky svým přednostem v oblastech jízdní stability, vnitřního prostoru a variability neustále zvyšují svůj podíl na evropském trhu a svou funkčností podporují životní styl spotřebitelů a jejich aktivity ve volném čase. Trh kompaktních SUV, jehož součástí je i KONA, získává na popularitě díky prakticky využitelnému prostoru, provozním vlastnostem a hospodárnosti těchto vozů.
Díky podobně pochvalným testům a oceněním bylo v roce 2017 prodáno 9976 vozů Hyundai KONA, v roce 2018 našlo svého majitele 70 056 vozů KONA a od ledna do září 2019 dokonce již 79 943 vozů. Prodeje v dosavadním průběhu roku 2019 vzrostly meziročně o 53,1 procenta (od ledna do září 2018 bylo prodáno 50 216 vozů). Hyundai KONA překonáváním loňských prodejů zvyšuje svůj podíl na evropském trhu s kompaktními SUV.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?