Auto Bild ve svém nejnovějším vydání zveřejnil srovnání oblíbených kompaktních SUV se vznětovými motory, prodávaných v Evropě. Auto Bild zařadil do důkladného srovnávacího testu kromě modelu Hyundai KONA také modely Mazda CX-3, Ford EcoSport a Dacia Duster.
Hodnocení automobilů zahrnovalo sedm kategorií: karoserii, poháněcí ústrojí, jízdní dynamiku, jízdní komfort, konektivitu, ochranu životního prostředí a náklady. KONA obsadila první místo ve čtyřech kategoriích – karoserie, poháněcí ústrojí, ochrana životního prostředí a jízdní komfort – a byla vyhlášena celkovým vítězem srovnávacího testu. Hyundai KONA obdržel 503 bodů z maximálního počtu 750 bodů, a tím překonal modely Mazda CX-3 (481 bodů), Ford EcoSport (465 bodů) a Dacia Duster (456 bodů).
„KONA zaujala nejen výjimečným stylem, ale také vyzrálostí svého interiéru, poháněcího ústrojí a jízdní dynamiky,“ uvedl Auto Bild, který pochválil model KONA jako „vozidlo se snadným ovládáním, výkonným motorem a 7stupňovou převodovkou DCT v kombinaci s překvapivě rozsáhlou standardní výbavou a vyspělými asistenčními systémy ADAS“.
Podrobnější analýza výsledků testu ukazuje, že KONA zvítězila v kategorii karoserie díky zisku maximálního počtu bodů za vnitřní prostor, variabilitu, kvalitu a funkčnost.V kategorii poháněcího ústrojí překonala KONA konkurenci ve zrychlení z klidu i za jízdy, nejvyšší rychlosti, odhlučnění, vlastnostech převodovky a maximálním dojezdu. KONA dosáhla vynikajících výsledků také z hlediska komfortu sezení, provozních vlastností, ovladatelnosti, vnitřního hluku a klimatizace v kategorii jízdního komfortu.Nejvyšší možný počet bodů obdržela v oblastech jízdní bezpečnosti, směrové stability při jízdě přímým směrem, trakce a manévrovatelnosti díky výbornému průměru otáčení – v rámci jízdní dynamiky. Nejlepší byla také v hodnocení telefonování, internetových aplikací a asistenčních systémů ADAS – všechny uvedené disciplíny jsou součástí kategorie konektivity. KONA zanechala za sebou své konkurenty v hodnocení rozměrů vozidla, hospodárnosti a ekologických technologií – to vše patřilo do kategorie ochrany životního prostředí. A v kategorii nákladů získala maximální počet bodů za výlohy na pojištění a servisní intervaly. Relativně nižší bodové ohodnocení než konkurenti obdržela za objem zavazadlového prostoru a cenu.
Mazda CX-3 vynikala výkonem motoru, pohotovými reakcemi, agilitou, řízením, polohou sedadel, komfortem odpružení, komfortní a praktickou výbavou. Slabými místy jsou však provozní vlastnosti a prostor na zadních sedadlech.
Ford EcoSport obdržel vysoké bodové ohodnocení za prostor na zadních sedadlech, bezpečnostní výbavu, navigační systém, internetové aplikace a odhlučnění interiéru, zatímco malý počet bodů si odnesl za hospodárnost, asistenční systémy a pojištění.
Dacia Duster se dočkala pozitivní odezvy za velkorysý vnitřní prostor, zavazadlový prostor, užitečnou hmotnost, nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu, výhled z vozu všemi směry, hospodárnost, cenu a zůstatkovou hodnotu, ale ztrácela v prostoru na předních sedadlech, kvalitě, zrychlení, agilitě, řízení, brzdění, navigačním systému, komfortu sezení, ovládání, komfortu odpružení a odhlučnění.
Auto Bild je s více než 30letou historií od prvního vydání v roce 1986 jedním z nejdůvěryhodnějších a nejrenomovanějších německých motoristických časopisů společně s časopisy Auto Zeitung a Auto Motor und Sport. Auto Bild si získal důvěru a spoustu přívrženců z řad evropských automobilových nadšenců díky svým komplexním a přísným standardům.
Vítězství mezi modely se vznětovými motory rozšiřuje sbírku uznání modelu KONA od předních motoristických časopisů v Německu. Auto Bild letos v červenci porovnával čtyři kompaktní SUV se zážehovými motory (Hyundai KONA, Renault Capture, Dacia Duster a Opel Crossland X) a první místo udělil modelu KONA, přičemž velmi oceňoval jeho dynamické jízdní vlastnosti, bezpečnost a brzdné výkony. Ve stejném měsíci předčila KONA EV elektromobil BMW i3s a získala nejvyšší počet bodů v hodnocení elektromobilů časopisu Auto Motor und Sport.
SUV díky svým přednostem v oblastech jízdní stability, vnitřního prostoru a variability neustále zvyšují svůj podíl na evropském trhu a svou funkčností podporují životní styl spotřebitelů a jejich aktivity ve volném čase. Trh kompaktních SUV, jehož součástí je i KONA, získává na popularitě díky prakticky využitelnému prostoru, provozním vlastnostem a hospodárnosti těchto vozů.
Díky podobně pochvalným testům a oceněním bylo v roce 2017 prodáno 9976 vozů Hyundai KONA, v roce 2018 našlo svého majitele 70 056 vozů KONA a od ledna do září 2019 dokonce již 79 943 vozů. Prodeje v dosavadním průběhu roku 2019 vzrostly meziročně o 53,1 procenta (od ledna do září 2018 bylo prodáno 50 216 vozů). Hyundai KONA překonáváním loňských prodejů zvyšuje svůj podíl na evropském trhu s kompaktními SUV.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.