V období od ledna do října 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 211 045 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 16 443 registrací méně. Pokles tak činí 7,2%. V uplynulých 10 měsících bylo ale registrováno rekordních 327 osobních plug-in hybridů, nárůst činí 30,8%.
„Z pohledu registrací osobních plug-in hybridních vozidel máme za sebou rekordní měsíc. V říjnu bylo registrováno celkem 69 vozidel s plug-in hybridním pohonem,“ říká ale Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Potvrzují se předpoklady, že český trh s elektromobily, resp. plug-in hybridy, dostane impuls vstupem automobilky s dlouhodobě nejvyšším počtem registrací. Z uvedeného počtu bylo 21 vozidel Škoda Superb iV, tzn., že „domácí“ automobilka získala hned ve druhém měsíci po uvedení prvního sériového vozidla s externím dobíjením 30% podíl.“
V letošním roce patří Škodovce 6. místo. Nejvíce registrací osobních plug-in hybridních vozidel má Hyundai (58), následuje BMW (57), Volvo (54), Mitsubishi (52) a Mini (30). V uplynulých 10 měsících bylo registrováno rekordních 327 osobních plug-in hybridů, meziročně o 77 více (tj. +30,8 %).
Přestože v říjnu bylo registrováno meziročně o 1 osobní elektromobil méně (63), celkových 649 registrací znamená meziročně o 116 vozidel více (tj. +21,8 %); rovněž se jedná o historicky nejvyšší počet. Nejvíce registrací evidoval Nissan (136), následoval Hyundai (107), Tesla (104) a Volkswagen (103). V období uplynulých deseti měsíců bylo registrováno celkem 976 osobních vozidel s externím dobíjením. Podíl elektromobilů činil 66 %, zatímco plug-in hybridů 34 %. V součtu nejvíce registrací evidoval Hyundai (165), BMW (151) a Nissan (136).
Ostrý start pro Volkswagen GroupVolkswagen Group plánuje do roku 2023 investovat 30 miliard EUR s tím, že do roku 2028 uvede na trh 70 nových elektrických vozidel. Do konce roku 2022 uvede ŠKODA na trh celkem 10 modelů s různým stupněm elektrifikace, kterou označuje „iV“. Očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 %.
V pondělí 4. listopadu 2019 byla v největším evropském závodě na výrobu elektromobilů ve Cvikově, za účasti německé kancléřky Angely Merkelové, zahájena výroba elektromobilu Volkswagen ID.3. Jedná se o první vůz využívající modulární platformu MEB. Dojezd se dle kapacity baterie bude pohybovat v rozmezí 330-550 km. Uvedenou platformu budou využívat také další automobilky z koncernu VW, včetně Škody.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.