„Přestože počet inzerovaných vozů meziročně roste, významně se zvyšuje podíl dovážených automobilů, který dosáhl za letošní rok již 39 procent. S tím souvisí zvyšující se stáří ojetých vozů i počet najetých kilometrů, ale také podvodů s automobily, které se v případě dovozu často dějí. Proto se také specializujeme na vozy s tuzemským původem.
Čeští zákazníci mají totiž naopak spíše zájem o zánovní automobily s nižším počtem najetých kilometrů a s vyšší výbavou komfortních prvků,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Že Češi věří především domácí značce potvrdila i skutečnost, že nejčastěji inzerovaným modelem z dovozu se stala Škoda Octavia. Těch se za poslední tři roky do České republiky dovezlo na 222 931 kusů. Druhou v pořadí je Škoda Fabia s 163 853 dovezenými kusy, následovaná dvojicí Volkswagen Passat (72 079) a Volkswagen Golf (66 761). Pětici uzavírá značka Ford, a to s modelem Focus.
Fakt, že Češi jsou národem chatařů a dovolenkářů nám už zřejmě nikdo nevezme. Hlad po vozech kombi, kterých bylo za uplynulé 3 roky inzerováno z dovozu 563 198, znatelně převyšuje ostatní verze karoserií importovaných nabízených automobilů. Druhou nejoblíbenější konstrukcí vozů se stal hatchback (390 455).
Nezapomínejme ovšem, že za hatchback je považována například i klasická Škoda Octavia, která v mnohých domácnostech plní roli rodinného auta, aniž by se jednalo o combi. Rostoucí zájem lze pozorovat i u vozů SUV, kde počet inzerovaných dovezených kusů dosáhl na číslo 210 618 a značně tím převýšil například nabízené dovezené sedany (130 987).
Mezi palivy jasně dominoval diesel. Automobilů s tímto pohonem bylo v letech 2016–2018 dovezeno a nabídnuto 1 070 214, přičemž tak tvořily 58,4 % všech importovaných inzerovaných automobilů. Oproti tomu bylo dopraveno do nabídky v ČR pouze 38,1 % vozů (698 195) poháněných benzínovým agregátem. Zbylá 3,5 % tvořila auta jezdící prostřednictvím alternativních pohonů. Nejvyšší počet všech automobilů byl dovezen do Prahy. Z celkového inzerovaného importu zde skončilo za poslední tři roky 26,6 % vozů.