Volkswagen představí na legendární sportovní akci Ice Race v Zell am See minulost, současnost a budoucnost motoristického sportu. Ve dnech 19. a 20. ledna 2019 bude jižně od rakouského Salzburgu k vidění Volkswagen ID. R s čistě elektrickým pohonem, který v roce 2018 stanovil nový rekord v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v USA. Volkswagen v Zell am See navíc odhalí blízkou sportovní budoucnost speciálu ID. R.
Volkswagen Motorsport vyšle do akce na závodní trať s ledovým povrchem dvě průkopnická vozidla ze své historie: Golf II GTI v designu Triumph-Adler, který v roce 1986 získal titul mistra světa v rallye ve skupině A, a Golf II Pikes Peak se dvěma motory z roku 1987. O slávu a čest bude bojovat také aktuální Polo GTI R5, zcela nový soutěžní vůz značky Volkswagen pro klientský rallye-sport. Neméně prominentní zastoupení bude mít v rámci podniku Ice Race sestava jezdců: rekordman z Pikes Peaku Romain Dumas (F) a německé soutěžní eso Klaus-Joachim „Jochi“ Kleint (D), který nastupoval na start závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ v barvách značky Volkswagen v letech 1985 až 1987.
Budoucnost: Volkswagen ID. R
S časem jen nepatrně přesahujícím hranici sedmi minut a sedmapadesáti sekund se Volkswagen ID. R zapsal na proslulé, ale i obávané hoře Pikes Peak s nadmořskou výškou 4302 metrů do historie motoristického sportu, a zároveň ukázal výhled do budoucnosti. Jako první čistě elektricky poháněný prototyp byl ID. R v nejdůležitějším a nejprestižnějším závodu do vrchu na světě rychlejší a lepší než všechna vozidla, poháněná klasickými spalovacími motory, před ním. Romain Dumas stanovil tento pozoruhodný rekord všech dob na „hoře hor“ motoristického sportu 24. června 2018. V Zell am See bude ID. R s progresivním pohonem vystaven v expozici značky Volkswagen. Nedávno vyhlásily časopisy BBC Top Gear a Auto Bild Motorsport ID. R závodním vozem roku. Technika jeho pohonu získala navíc další ocenění. ID. R je nejen obrazem budoucnosti, ale v novém roce jej čekají také nové napínavé akce. Ředitel divize Volkswagen Motorsport Sven Smeets o budoucím nasazení rekordního vozidla říká: „Jedno je jasné. Speciál ID. R ještě zdaleka není zralý do muzea. Společnost Volkswagen má jasnou strategii pro elektrickou mobilitu a její cíle bychom chtěli náležitě podporovat i našimi aktivitami v motoristickém sportu.“ Volkswagen na akci GP Ice Race v Zell am See zveřejní, jakým výzvám se ID. R postaví v roce 2019.
Přítomnost: Volkswagen Polo GTI R5
Nový soutěžní automobil Volkswagen pro zákaznický sport má za sebou úspěšný první ostrý start. Na konci října debutovalo Polo GTI R5 o výkonu 200 kW (272 k) v Rallye Španělsko. Soutěžní vůz, vyvinutý podle předpisů R5 pro národní, regionální a mezinárodní mistrovství v rallye a řízený ve Španělsku bývalým mistrem světa v rallye Petterem Solbergem (N), skončil při svém debutu po dlouhém vedení na stupních vítězů a vítězil přitom v rychlostních zkouškách jak na šotolině, tak na asfaltu. Aktuálně je předáváno prvních 15 vozů Polo GTI R5 soutěžním týmům z Itálie, Švédska, Finska, Paraguaye, Belgie a Rakouska. Polo GTI R5, který se na soutěžní trati úspěšně představil už i v České republice, poměří své síly s konkurencí také v Zell am See.
Minulost: Golf II GTI skupiny A z roku 1986 a Golf II Pikes Peak z roku 1987
Diváci v Zell am See uvidí v akci i dva vozy Volkswagen Golf, které se v motoristickém sportu postaraly ve své době o pozdvižení. S vozem Golf II GTI si Kenneth Eriksson (S) zajistil v roce 1986 titul mistra světa v rallye ve skupině A, která byla předchůdcem současné vrcholné kategorie WRC. Ještě nezkrotnější je dvoumotorový Golf II Pikes Peak, který způsobil rozruch v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v roce 1987. Jochi Kleint s dvoumotorovým Golfem o výkonu 441 kW (600 k) v mezičase vedl, ale několik metrů před cílem, s šachovnicovou vlajkou v dohledu, musel kvůli defektu zavěšení kol ze závodu odstoupit. O 31 let později si Volkswagen spravil chuť pozoruhodnou jízdou závodního vozu ID. R.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.