Volkswagen představí na legendární sportovní akci Ice Race v Zell am See minulost, současnost a budoucnost motoristického sportu. Ve dnech 19. a 20. ledna 2019 bude jižně od rakouského Salzburgu k vidění Volkswagen ID. R s čistě elektrickým pohonem, který v roce 2018 stanovil nový rekord v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v USA. Volkswagen v Zell am See navíc odhalí blízkou sportovní budoucnost speciálu ID. R.
Volkswagen Motorsport vyšle do akce na závodní trať s ledovým povrchem dvě průkopnická vozidla ze své historie: Golf II GTI v designu Triumph-Adler, který v roce 1986 získal titul mistra světa v rallye ve skupině A, a Golf II Pikes Peak se dvěma motory z roku 1987. O slávu a čest bude bojovat také aktuální Polo GTI R5, zcela nový soutěžní vůz značky Volkswagen pro klientský rallye-sport. Neméně prominentní zastoupení bude mít v rámci podniku Ice Race sestava jezdců: rekordman z Pikes Peaku Romain Dumas (F) a německé soutěžní eso Klaus-Joachim „Jochi“ Kleint (D), který nastupoval na start závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ v barvách značky Volkswagen v letech 1985 až 1987.
Budoucnost: Volkswagen ID. R
S časem jen nepatrně přesahujícím hranici sedmi minut a sedmapadesáti sekund se Volkswagen ID. R zapsal na proslulé, ale i obávané hoře Pikes Peak s nadmořskou výškou 4302 metrů do historie motoristického sportu, a zároveň ukázal výhled do budoucnosti. Jako první čistě elektricky poháněný prototyp byl ID. R v nejdůležitějším a nejprestižnějším závodu do vrchu na světě rychlejší a lepší než všechna vozidla, poháněná klasickými spalovacími motory, před ním. Romain Dumas stanovil tento pozoruhodný rekord všech dob na „hoře hor“ motoristického sportu 24. června 2018. V Zell am See bude ID. R s progresivním pohonem vystaven v expozici značky Volkswagen. Nedávno vyhlásily časopisy BBC Top Gear a Auto Bild Motorsport ID. R závodním vozem roku. Technika jeho pohonu získala navíc další ocenění. ID. R je nejen obrazem budoucnosti, ale v novém roce jej čekají také nové napínavé akce. Ředitel divize Volkswagen Motorsport Sven Smeets o budoucím nasazení rekordního vozidla říká: „Jedno je jasné. Speciál ID. R ještě zdaleka není zralý do muzea. Společnost Volkswagen má jasnou strategii pro elektrickou mobilitu a její cíle bychom chtěli náležitě podporovat i našimi aktivitami v motoristickém sportu.“ Volkswagen na akci GP Ice Race v Zell am See zveřejní, jakým výzvám se ID. R postaví v roce 2019.
Přítomnost: Volkswagen Polo GTI R5
Nový soutěžní automobil Volkswagen pro zákaznický sport má za sebou úspěšný první ostrý start. Na konci října debutovalo Polo GTI R5 o výkonu 200 kW (272 k) v Rallye Španělsko. Soutěžní vůz, vyvinutý podle předpisů R5 pro národní, regionální a mezinárodní mistrovství v rallye a řízený ve Španělsku bývalým mistrem světa v rallye Petterem Solbergem (N), skončil při svém debutu po dlouhém vedení na stupních vítězů a vítězil přitom v rychlostních zkouškách jak na šotolině, tak na asfaltu. Aktuálně je předáváno prvních 15 vozů Polo GTI R5 soutěžním týmům z Itálie, Švédska, Finska, Paraguaye, Belgie a Rakouska. Polo GTI R5, který se na soutěžní trati úspěšně představil už i v České republice, poměří své síly s konkurencí také v Zell am See.
Minulost: Golf II GTI skupiny A z roku 1986 a Golf II Pikes Peak z roku 1987
Diváci v Zell am See uvidí v akci i dva vozy Volkswagen Golf, které se v motoristickém sportu postaraly ve své době o pozdvižení. S vozem Golf II GTI si Kenneth Eriksson (S) zajistil v roce 1986 titul mistra světa v rallye ve skupině A, která byla předchůdcem současné vrcholné kategorie WRC. Ještě nezkrotnější je dvoumotorový Golf II Pikes Peak, který způsobil rozruch v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v roce 1987. Jochi Kleint s dvoumotorovým Golfem o výkonu 441 kW (600 k) v mezičase vedl, ale několik metrů před cílem, s šachovnicovou vlajkou v dohledu, musel kvůli defektu zavěšení kol ze závodu odstoupit. O 31 let později si Volkswagen spravil chuť pozoruhodnou jízdou závodního vozu ID. R.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.