Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

-jka / AutoRoad.cz, 15. prosince 2018, 16:58 Google+

Jsme rádi za to, že můžeme žít v době internetu, protože nebýt jeho, o podobných zajímavostech bychom se ani nedověděli. Je skvělé, že se na českém trhu dají sehnat i raritní kousky se sběratelským potenciálem, a právě jedním z takovým je i Mitsubishi Legnum VR4, na které se dnes podíváme podrobněji.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Legnum V4R

Mitsubishi Legnum V4R | foto: bazos.cz

Sdílejte článek

Pokud teď marně saháte do své paměti a říkáte si, že vám model Legnum nic neříká, pak se jistě nepletete. Všichni jste však již slyšeli o mnohem větší klasice - Mitsubishi Galant - jehož sportovní verze nesla právě označení Legnum. Jelikož se ale jedná o typický automobil typu JDM (Japanese Domestic Market), tedy vysokovýkonný automobil s pravostranným řízením určený výhradně pro japonský trh, do Evropy se jich nikdy mnoho nedostalo, čímž začíná určitý punc nedosažitelnosti ještě předtím, aniž bychom vůz vůbec viděli.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Velké kouzlo Legnumu se skrývá v označení VR4 (Viscous realtime 4WD), které nám oznamuje, že je vůz poháněnen stálým pohonem všech kol přes viskózní spojku. A to je velmi důležité, protože přenést výkon 2,5-litrového šestiválce se 2 turby o předpokládaném výkonu 206 kW (280 k) a točivém momentu 367 Nm. není jednoduchý úkol. Když se však taková porce výkonu sejde s nadprůměrně schopným pohonem všech kol, jak již správně tušíte, je o zábavu postaráno o čemž se můžeme přesvědčit na následujícím videu, kde si Legnum úspěšně zahrává s mnohem silnějšími vozy.

Nissan R35 GT-R vs. Mitsubishi Galant VR-4 (0:23) | zdroj: youtube.com

Zajímavá je i historie a samotný vznik tohoto vozu. Legnum nevznikl pouze jako "ostrá" varianta obyčejného automobilu střední třídy tak, jak tomu bývá nyní. Legnum začal vznikat v letech 1986-1987 jako odpověď na snahu Mitsubishi o vstup do světové rally WRC, skupiny A. A jelikož musely závodní automobily vycházet z modelů homologovaných pro běžný silniční provoz, pak věřte, že Legnum není žádné "ořezávátko", ale pořádně sportovní náčiní z dílny Mitsubishi RALLIART.

Zpět tedy k prodávanému vozu, kterým je Mitsubishi Legnum ve své poslední, osmé generaci. Kromě maximální rychlosti, která je omezená na 240 km/h, je zajímavé zejména zrychlení z 0 na 100 km/h, které Legnum zvládne za 5,4, resp. 5,7 (s automatickou převodovkou) vteřiny. Automobil mohl být tedy opatřen 5-ti stupňovou manuální nebo 5-ti stupňovou automatickou převodovkou INVECS-II. V příplatkové výbavě nechyběl ani systém Active Yaw Control (AYC), což je systém vektorování točivého momentu, který umožňuje skrze diferenciály měnit točivý moment na jednotlivých kolech. Vrcholem Legnumu pak byla verze označována jako Super VR4, která oproti předchozímu nabízela ještě doplňky v podobě sportovních sedadel Recaro, závodního volantu Momo, apod., a která dle popisu v inzerátu odpovídá nabízenému vozu. 

img-responsive

Mitsubishi Legnum V4R | foto: bazos.cz

Původní plány nejen Mitsubishi, ale i ostatních japonských automobilek, však byly nechat si tyto skvosty pouze pro sebe, díky čemuž byl i Legnum zapovězen Evropě a Severní Americe. Díky vysokému zájmu na šedém trhu se však nakonec partner Mitsubishi, firma Ralliart, zavázala k provedení homologace a všech s tím spojených úkonů, a zařídila dovoz 200 kusů do Velké Británie (rok 2001), což stihla přesně dva roky před ukončením výroby.

Se soutěží WRC Legnum skončil v roce 1999, kdy postupně všechny účastníci se automobilky reagovaly zmenšením svých vozidel - motor i pohon všech kol z Legnumu tedy putoval do modelové řady Lancer Evolution, která je všem již mnohem známější.

Jak vidíte, na českém internetu se tedy aktuálně nabízí opravdový unikát s kusem historie. Pokud máte dostatek financí, vhodnou garáž a cítění pro japonský kult, jistě s koupí nemusíte příliš otálet. Za danou cenu (170 000 korun) dostanete opravdu maximum zajímavého a zábavného automobilu, který se dá v této cenové kategorii pořídit. 

Vytisknout

Diskuze: Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Proč? České silnice stále lemují stovky billboardů, zákonu navzdory

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud