Dnešní doba přeje hlavně kompaktním SUV a crossoverům, které dávají svým majitelům pocit, že mohou kdykoliv vyrazit snad až na kraj světa. Mají přece vyšší světlou výšku, stylové oplastování a pohon všech kol, díky čemuž by jim přeci nemělo nic podstatného chybět.
A s tímto blaženým pocitem „Já můžu kdykoliv a kamkoliv" se po silnicích prohání celá řada řidičů, kteří ale ve skutečnosti do náročného terénu nejspíš nikdy nevyrazí a za vrchol off-roadu budou považovat cestu zablácenou polňačkou na svou chatku.
I z toho důvodu se nabídka schopných off-roadů, postavených na klasickém rámu, vybavených pevnými nápravami a redukční převodovkou, neustále zmenšuje. Suzuki však během vývoje nové generace modelu Jimny z jeho terénních vlastností neslevila a zákazníkům opět dodala fantastický stroj i do náročnějšího terénu, který se navíc může pochlubit skvělým designem.
V minulosti už jsme ale byli mnohokrát svědky situace, kdy zákazníci podobně skvělými automobily jednoduše pohrdli a i přes jejich technickou vyspělost a nadprůměrné schopnosti je ignorovali. V případě nového Jimnyho však budou tyto obavy nejspíše zbytečné.
Dale Wyatt, šéf britského zastoupení Suzuki, totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že poptávka předčila očekávání. Přes 4500 lidí se na webu automobilky zaregistrovalo jako "případní zájemci" o nové Jimny, což je v historii automobilky rekordní zájem. Navíc by se jednalo o 150 % nárůst ročního zájmu ve srovnání s nejlepším prodejním rokem minulé generace.
Vysoká poptávka na ostrovech by ale mohla znamenat problém s dodávkami, neboť o nové Jimny je enormní zájem i na domácím (japonském) trhu. Podle Wyatta by se v prvním roce mohlo prodat okolo 1100 kusů a během následujícího okolo 2000 kusů.
Dva tisíce vozů ročně sice nemusí znít jako velký úspěch, ovšem bavíme se pouze o britském trhu. Pro srovnání můžeme uvést, že podle dat z webu CARSALEBASE prodala automobilka v minulém roce 14 710 kusů po celé Evropě. Tou dobou se navíc jednalo o nejlepší prodejní výsledek za uplynulých 7 let. Pokud tedy Jimny zopakuje úspěch na více trzích, má dobře nakročeno k tomu stát se obrovským hitem.