O instalaci proudových motorů pod kapoty automobilů začali někteří lidé přemýšlet snad už ve chvíli, kdy začaly první proudové motory pohánět letadla. V minulosti sice vzniklo několik modelů, ale ve výsledku se tato koncepce nikdy neuchytila. Stále se ale najdou jedinci, kteří se pokouší postavit si podobný stroj svépomocí. A nikoho jistě nepřekvapí, že se jich celkem dost nachází v Rusku.
Proudové motory sice v minulosti automobilový trh nedobyly, ovšem v současnosti už se opět objevují koncepty, které se k této myšlence vrací. Jedním z nich je například supersportovní REN RS, který by pod svou kapotou měl ukrývat mikro-turbínový pohon, který by vytvářel elektrickou energii pro jeho elektrický pohonný systém.
V případě RENu RS se však bavíme o velice sofistikovaném systému, na jehož vývoji se podílí přední odborníci. Kromě toho ale na světě existují i podstatně jednoduší "vozy," jejichž stavba probíhala s podstatně menšími náklady a bez velké pozornosti.
Dnes bychom rádi mluvili o jednom konkrétním BMW řady 3 generace e30, jehož majitelem je podle CarScoops jistý Igor Negoda. Ten totiž odstranil standardní motor a pod kapotu svého BMW umístil tryskový motor TS-21 ze sovětské stíhačky Mig-23.
TS-21 ale není hlavním pohonným motorem, který by se na platformu starého BMW rozhodně nevešel. Místo toho slouží TS-21 jako APU, tedy Auxilliary Power Unit / Pomocná pohonná jednotka. Jejím úkolem v letadle tak bylo například pomoci se startováním hlavního motoru, atd.
V podstatě se jedná o docela malé zařízení, čemuž odpovídá i jeho výkon - skromných 60 koní. Na druhou stranu ale dokáže zaujmout točivým momentem, který se pohybuje okolo 400 Nm - na rozpohybování starého BMW a pálení pneumatik je to víc než dost.
Vlastně je to více točivého momentu, než kolik dokázala vyprodukovat jakákoliv jiná sériově montovaná pohonná jednotka. Během startování navíc létají s kapoty plameny a během jízdy vydává BMW charakterictický zvuk proudových motorů, takže si připadáte jak na letišti.
A pokud by vás náhodou zajímalo, jak se Igor dostal k proudovému motoru z vojenské stíhačky, máme překvapivou odpověď: Zdarma mu ho daroval jeden z jeho odběratelů na YouTube. Zřejmě to ale nebude nijak neobvyklá součástka, neboť podle CarScoops by Igor měl mít ještě dva náhradní.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!