O instalaci proudových motorů pod kapoty automobilů začali někteří lidé přemýšlet snad už ve chvíli, kdy začaly první proudové motory pohánět letadla. V minulosti sice vzniklo několik modelů, ale ve výsledku se tato koncepce nikdy neuchytila. Stále se ale najdou jedinci, kteří se pokouší postavit si podobný stroj svépomocí. A nikoho jistě nepřekvapí, že se jich celkem dost nachází v Rusku.
Proudové motory sice v minulosti automobilový trh nedobyly, ovšem v současnosti už se opět objevují koncepty, které se k této myšlence vrací. Jedním z nich je například supersportovní REN RS, který by pod svou kapotou měl ukrývat mikro-turbínový pohon, který by vytvářel elektrickou energii pro jeho elektrický pohonný systém.
V případě RENu RS se však bavíme o velice sofistikovaném systému, na jehož vývoji se podílí přední odborníci. Kromě toho ale na světě existují i podstatně jednoduší "vozy," jejichž stavba probíhala s podstatně menšími náklady a bez velké pozornosti.
Dnes bychom rádi mluvili o jednom konkrétním BMW řady 3 generace e30, jehož majitelem je podle CarScoops jistý Igor Negoda. Ten totiž odstranil standardní motor a pod kapotu svého BMW umístil tryskový motor TS-21 ze sovětské stíhačky Mig-23.
TS-21 ale není hlavním pohonným motorem, který by se na platformu starého BMW rozhodně nevešel. Místo toho slouží TS-21 jako APU, tedy Auxilliary Power Unit / Pomocná pohonná jednotka. Jejím úkolem v letadle tak bylo například pomoci se startováním hlavního motoru, atd.
V podstatě se jedná o docela malé zařízení, čemuž odpovídá i jeho výkon - skromných 60 koní. Na druhou stranu ale dokáže zaujmout točivým momentem, který se pohybuje okolo 400 Nm - na rozpohybování starého BMW a pálení pneumatik je to víc než dost.
Vlastně je to více točivého momentu, než kolik dokázala vyprodukovat jakákoliv jiná sériově montovaná pohonná jednotka. Během startování navíc létají s kapoty plameny a během jízdy vydává BMW charakterictický zvuk proudových motorů, takže si připadáte jak na letišti.
A pokud by vás náhodou zajímalo, jak se Igor dostal k proudovému motoru z vojenské stíhačky, máme překvapivou odpověď: Zdarma mu ho daroval jeden z jeho odběratelů na YouTube. Zřejmě to ale nebude nijak neobvyklá součástka, neboť podle CarScoops by Igor měl mít ještě dva náhradní.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.