Američané postavili nejlépe akcelerující SUV světa, pod kapotou má 1200 koní

Jeep Grand Cherokee Trackhawk upravený Hennessey je zřejmě nejlépe akcelerující SUV světa
Jeep Grand Cherokee Trackhawk upravený Hennessey je zřejmě nejlépe akcelerující SUV světa, foto: Hennessey
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. října 2018 16:38 | akt. 17. října 2018 08:10
Sdílej:

Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už v základu naprosto šíleným SUV, které pod kapotou ukrývá 6.2 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8, který přenáší na kola 716 koní a 873 Nm. Ve výsledku tak tohle auto dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy a jeho maximální rychlost je 289 km/h. Přijde vám to na SUV šílené? Pak věřte, že za oceánem to pořád nestačilo a tak prohnali Trackhawk dalšími úpravami.

Většina z nás by nejspíš byla naprosto spokojena již s výkonem standardního modelu Trackhawk, ovšem John Hennessey nikoliv. Jeho společnost má totiž bohaté zkušenosti nejen se stavbou vlastních výkonných aut, ale i s úpravami konkurenčních modelů - od těch sportovních, až po SUV. A v tomto případě jsou výsledky obzvláště působivé.

Upravený Trackhawk totiž nyní ukrývá pod kapotou stádo 1216 koní a 1 354 nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h se ktak zkrátila na 2.3 sekundy a maximální rychlost se posunula až na 321 km/h. Jeep je také schopen překonat sprint na 400 metrů za 9.6 sekundy a jeho rychlost v cíli je 233 kilometrů. Nelze se tedy diviž, že Hennessey označuje svůj výtvor za nejlépe akcelerující SUV světa.

Aby mohl Jeep dosahovat takto šílených čísel, musel být jeho motor osazen balíčkem úprav označovaným jako HPE1200, který kromě jiného obsahuje obrovský 4.5 litrový kompresor. Balíček navíc obsahuje i kované díly motoru, upravené válce nebo novou novou klikovou hřídel. Společnost dokonce instalovala i novou škrtící klapku, upravené sání nebo nové nerezové svody.

Výsledkem bylo 1016 koní a 1208 Nm, ovšem naměřených na kolech a při použití 109 oktanového benzínu. Společnost Hennessey však uvádí, že po připočtení výkonu ztraceného na pohonném systému dosahují výsledná čísla 1200 koní (894 kW) a 1354 Nm točivého momentu.

Kromě toho se však upravený Trackhawk může pochlubit ještě jednou specialitou - od úpravce totiž dostal speciální přepínač, díky kterému si řidič může zvolit mezi pohonem všech kol, nebo pohonem pouze zadní nápravy.

Na rozdíl od mnoha bláznivých konceptů se navíc TrackHawk z dílny Hennessey dostane i mezi běžné zákazníky, jak uvádí web CarScoops. Ti si sice budou muset připravit 179 000 dolarů (cca 3.99 mil. Kč), ovšem za to dostanou jeden z 24 vyrobených kusů, který bude obut do závodních pneumatik Nitto 555R. 

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.