Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už v základu naprosto šíleným SUV, které pod kapotou ukrývá 6.2 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8, který přenáší na kola 716 koní a 873 Nm. Ve výsledku tak tohle auto dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy a jeho maximální rychlost je 289 km/h. Přijde vám to na SUV šílené? Pak věřte, že za oceánem to pořád nestačilo a tak prohnali Trackhawk dalšími úpravami.
Většina z nás by nejspíš byla naprosto spokojena již s výkonem standardního modelu Trackhawk, ovšem John Hennessey nikoliv. Jeho společnost má totiž bohaté zkušenosti nejen se stavbou vlastních výkonných aut, ale i s úpravami konkurenčních modelů - od těch sportovních, až po SUV. A v tomto případě jsou výsledky obzvláště působivé.
Upravený Trackhawk totiž nyní ukrývá pod kapotou stádo 1216 koní a 1 354 nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h se ktak zkrátila na 2.3 sekundy a maximální rychlost se posunula až na 321 km/h. Jeep je také schopen překonat sprint na 400 metrů za 9.6 sekundy a jeho rychlost v cíli je 233 kilometrů. Nelze se tedy diviž, že Hennessey označuje svůj výtvor za nejlépe akcelerující SUV světa.
Aby mohl Jeep dosahovat takto šílených čísel, musel být jeho motor osazen balíčkem úprav označovaným jako HPE1200, který kromě jiného obsahuje obrovský 4.5 litrový kompresor. Balíček navíc obsahuje i kované díly motoru, upravené válce nebo novou novou klikovou hřídel. Společnost dokonce instalovala i novou škrtící klapku, upravené sání nebo nové nerezové svody.
Výsledkem bylo 1016 koní a 1208 Nm, ovšem naměřených na kolech a při použití 109 oktanového benzínu. Společnost Hennessey však uvádí, že po připočtení výkonu ztraceného na pohonném systému dosahují výsledná čísla 1200 koní (894 kW) a 1354 Nm točivého momentu.
Kromě toho se však upravený Trackhawk může pochlubit ještě jednou specialitou - od úpravce totiž dostal speciální přepínač, díky kterému si řidič může zvolit mezi pohonem všech kol, nebo pohonem pouze zadní nápravy.
Na rozdíl od mnoha bláznivých konceptů se navíc TrackHawk z dílny Hennessey dostane i mezi běžné zákazníky, jak uvádí web CarScoops. Ti si sice budou muset připravit 179 000 dolarů (cca 3.99 mil. Kč), ovšem za to dostanou jeden z 24 vyrobených kusů, který bude obut do závodních pneumatik Nitto 555R.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.