Cestování v obytných automobilech či s karavany se v posledních letech opět vrací do módy, ovšem ne každý se spokojí s cestováním po kvalitních silnicích a přespáváním v udržovaných kempech. Někteří lidé touží po tradičním dobrodružství v divoké přírodě, do které ale potřebují pořádný stroj. A protože jejich nabídka je omezená a ceny dost vysoké, vzniká celkem bohatá řada různých přestaveb. A tato patří k těm nejzajímavějším.
Většina obytných automobilů do náročnějšího terénu vzniká na základě menších ale moderních náklaďáků s pohonem všech kol, u kterých je poměrně snadné upravit vnitřní prostor, rozvody energií, instalovat nezávislé topení nebo sehnat v případě poruchy náhradní díly. V tomto případě ale došlo na přestavbu druhoválečného náklaďáku Chevrolet z roku 1962, který nese na korbě dubovou chatku.
Tyto náklaďáky Chevrolet s pohonem 4x4 sloužily na bojištích druhé světové války pod označením G506 a snadno dokázaly přepravit až 1.5 tuny materiálu či vybavení kamkoliv bylo potřeba.Tento konkrétní, s označením G7117, byl z továrny vybaven nákladovou korbou s plátěnou střechou a navijákem.
Po válce se náklaďák opět vrátil zpátky do USA, kde se mu neznámo kdy dostalo působivé přestavby na obytný model. Na korbě vyrostla kompletní dubová chatka, která je doplněna vyřezávanými detaily, mosazným příslušenstvím a stylovým kováním. Fotky interiéru bohužel nemáme, podle všeho by se zde ale mělo nacházet místo na spaní i decentní kuchyňka.
Náklaďák ale prošel i dalšími modernizacemi. Například pod jeho kapotou se ukrývá 5.7 litrový motor V8, který nahradil původní 3.9 litrový řadový šestiválec, který byl pod kapotou ukryt během druhé světové války. Motor je propojen s manuální čtyřrychlostní převodovkou, která posílá výkon na všechna kola.
Místo vojenské zelené dostal náklaďák lak ve stínu burgundské červené, který doplňuje černě lakovaný podvozek a bíle lakovaná kola. Na předním nárazníků zůstal masivní naviják, na střeše kabiny řidiče je kromě pozičních světel i výkonná siréna a na spodních plechových bočnicích korby je umístěno nářadí, které při kempování jistě přijde vhod.
Vůz, který je v současnosti prezentován aukční společnosti Mecum, bude nabízen k prodeji mezi 15. až 17. listopadem tohoto roku v Las Vegas. A vzhledem k tomu, jakou pozornost přitahuje, se ani nedivíme odhadované prodejní ceně, která by měla být mezi 1 až 1.23 miliony korun.
Někomu to může připadat za obytné auto moc, ovšem v tomto případě dostane majitel spíše pojízdnou chatku, díky které bude moci usínat téměř kdekoliv si usmyslí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.