Cestování v obytných automobilech či s karavany se v posledních letech opět vrací do módy, ovšem ne každý se spokojí s cestováním po kvalitních silnicích a přespáváním v udržovaných kempech. Někteří lidé touží po tradičním dobrodružství v divoké přírodě, do které ale potřebují pořádný stroj. A protože jejich nabídka je omezená a ceny dost vysoké, vzniká celkem bohatá řada různých přestaveb. A tato patří k těm nejzajímavějším.
Většina obytných automobilů do náročnějšího terénu vzniká na základě menších ale moderních náklaďáků s pohonem všech kol, u kterých je poměrně snadné upravit vnitřní prostor, rozvody energií, instalovat nezávislé topení nebo sehnat v případě poruchy náhradní díly. V tomto případě ale došlo na přestavbu druhoválečného náklaďáku Chevrolet z roku 1962, který nese na korbě dubovou chatku.
Tyto náklaďáky Chevrolet s pohonem 4x4 sloužily na bojištích druhé světové války pod označením G506 a snadno dokázaly přepravit až 1.5 tuny materiálu či vybavení kamkoliv bylo potřeba.Tento konkrétní, s označením G7117, byl z továrny vybaven nákladovou korbou s plátěnou střechou a navijákem.
Po válce se náklaďák opět vrátil zpátky do USA, kde se mu neznámo kdy dostalo působivé přestavby na obytný model. Na korbě vyrostla kompletní dubová chatka, která je doplněna vyřezávanými detaily, mosazným příslušenstvím a stylovým kováním. Fotky interiéru bohužel nemáme, podle všeho by se zde ale mělo nacházet místo na spaní i decentní kuchyňka.
Náklaďák ale prošel i dalšími modernizacemi. Například pod jeho kapotou se ukrývá 5.7 litrový motor V8, který nahradil původní 3.9 litrový řadový šestiválec, který byl pod kapotou ukryt během druhé světové války. Motor je propojen s manuální čtyřrychlostní převodovkou, která posílá výkon na všechna kola.
Místo vojenské zelené dostal náklaďák lak ve stínu burgundské červené, který doplňuje černě lakovaný podvozek a bíle lakovaná kola. Na předním nárazníků zůstal masivní naviják, na střeše kabiny řidiče je kromě pozičních světel i výkonná siréna a na spodních plechových bočnicích korby je umístěno nářadí, které při kempování jistě přijde vhod.
Vůz, který je v současnosti prezentován aukční společnosti Mecum, bude nabízen k prodeji mezi 15. až 17. listopadem tohoto roku v Las Vegas. A vzhledem k tomu, jakou pozornost přitahuje, se ani nedivíme odhadované prodejní ceně, která by měla být mezi 1 až 1.23 miliony korun.
Někomu to může připadat za obytné auto moc, ovšem v tomto případě dostane majitel spíše pojízdnou chatku, díky které bude moci usínat téměř kdekoliv si usmyslí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.