Němci chtěli tajně zkoumat elektromobil konkurence. Proč mají teď z ostudy kabát?

Nový elektromobil StreetScooter | foto: Streetscooter

Konkurence na trhu s automobily je obrovská a tak není žádným tajemstvím, že automobilky často kupují vozy své konkurence, rozebírají je a studují. V některých případech, kdy koupě není možná, se ale automobilky uchylují i k jiným praktikách. Díky moderní technologii a GPS modulům se však tento postup může snadno změnit v pořádnou ostudu.

Za celosvětově nejprodávanější elektromobil bývá označován Nissan Leaf, u našich německých sousedů však mají poněkud jiný vkus. Absolutně nejprodávanějším elektromobilem se tu totiž často stává dodávka StreetScooter, jejímž výrobcem je sama německá pošta Deutsche Post-DLH (DP-DHL).

StreetScooter ovládl červencové prodeje elektromobilů v Německu s celkem 473 prodanými vozy, jak uvádí web InsideEVs. Za sebou tak nechal i ostřílené automobilky jako Kia s modelem Soul EV (423 ks), BMW s čistě elektrickou i3 (422 ks) nebo Smart s elektrickým ForTwo (387 kusů). Prvenství si přitom StreetScooter připsal i v měsíci předchozím.

Takové úspěchy nečekal od elektromobilu vyvinutého německou poštou zřejmě nikdo, což v automobilovém průmyslu vyvolává vcelku pochopitelnou závist a žárlivost. Jeden z největších hráčů na trhu se proto rozhodl zjistit, v čem je vlastně úspěšnost StreetScooteru ukryta. K jeho smůle ho však výrobce načapal při činu.

Jak uvádí web InsideEV's s odkazem na článek v německých novinách Der Spiegel, zástupci automobilky Daimler/Mercedes se vydali na prezentaci vozítek StreetScooter pro potenciální zájemce. Zde se ale skryli za jméno falešné společnosti a s elektromobilem se vypravili mimo testovací areál.

Lidé z Mercedesu si však neuvědomili, že všechny StreetScootery jsou vybaveny sledovacím GPS zařízením. Zástupci Deutsche Posl DHL tak velice brzy zjistil, že jeden z jejich vozů je na cestě do testovacího centra Mercedes ve Stuttgartu a okamžitě si tam pro něj zajeli.

„Během minulého jara byl Daimler/Mercedes, jeden z největších světových výrobců nákladních automobilů, nachytán při činu společností Deutsche Post DHL," uvádí článek. „Během testovacích dnů organizovaných DP-DHL byl jeden z elektrických náklaďáků StreetScooter vyvezen jedním z potenciálních zájemců z testovacího areálu a jeho GPS pak ukázala, že je na cestě do Stuttgartu."

Deutsche Post a její unikátní elektromobil StreetScooter | zdroj: youtube.com

Článek má dále uvádět, že automobilka se údajně ani neomluvila, neboť se prý jedná o "běžnou proceduru." Mnohým to tak může připomínat osud prvních dvou Tesel Model 3 na evropském kontinentu, které si opět nechala dovézt jedna z německých automobilek ke zkoumání.

Samotný Mercedes pak měl máslo na hlavě i kvůli vypůjčení Tesly Model X, se kterou měl najet ohromné množství kilometrů, zkoušet ji na testovacím okruhu a nakonec zřejmě i několikrát rozebrat a složit. Vůz si přitom automobilka vypůjčila od soukromníků, kteří ho půjčovali v rámci sdílení vozidel jako drobný přivýdělek.

Tesla Semi má být prvním využitelným elektrickým tahačem | foto: Tesla Motors

Nyní se tak nabízí otázka, zda Elon Musk nepřidá do prvních prodaných tahačů Tesla Semi také nějaké to sledovací zařízení. Jak se totiž ukazuje, v tomto odvětví automobilového průmyslu si nikdo nemůže být ničím jistý.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy