Fabia zabodovala? Svět pořádně ocenil českou Škodovku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. srpna 2018, 12:16 Aktualizováno 27.8.2018, 15:08 Google+

Ačkoliv se nám automobilky v posledních letech snaží stále více zalíbit vozy ze segmentu SUV a crossover, tradiční malé vozy, chcete-li supermini, mají minimálně v Evropě stále silné zastoupení jak na trhu, tak na silnicích. Posledním počinem mladoboleslavské automobilky v tomto segmentu se pak stala nedávno modernizovaná Škoda Fabia, která se ale bude muset utkat s bohatou konkurencí. Jaké šance ji ale dávají například na druhém konci světa, tedy v Austrálii?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazená Škoda Fabia

Omlazená Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Trh malých automobilů nabízí skutečně pestrou paletu modelů. Jen narychlo můžeme jmenovat stroje jako Ford Fiesta, Renault Clio, Mazda 2, Opel Corsa nebo Suzuki Swift. Mezi těmito vozy se však vždy vyjímala i trojice z německého koncernu Volkswagen Group: VW Polo, Seat Ibiza a v současnosti i omlazená Škoda Fabia.

Ačkoliv všechny vozy sdílejí stejnou platformu, technologie, motory i převodovky, stále se mezi nimi najde řada rozdílů. Včetně těch cenových. Na špici dlouhodobě stojí model Polo, který byl vždy dražší než jeho český a španělský sourozenec. V Austrálii se však podívali této "nespravedlnosti" na zoubek.

V australském motoristickém magazínu CarsGuide totiž dostali k testu novou Fabii, které je zřejmě ohromila. Jak jinak si vysvětlit jejich pět důvodů, proč by Fabia mohla být tím nejlepším ze segmentu malých aut? Ještě než se začnete rozčilovat pro naši či australskou zaujatost, pojďme se podívat na to, jaké přednosti nové Fabie v Austrálii vyzdvihují:

1. Skvělý poměr cena / výkon

Finance jsou při výběru auta vždy až na prvním místě a tak není divu, že se mezi přednostmi Fabie dostaly na první místo. Podle CarsGuide totiž Fabia nabízí naprosto vynikající poměr ceny a výkonu. Ve srovnání s podobně vybaveným a výkonným VW Polo vycházela Fabia dokonce o cca 5.500 australských dolarů (cca 89 000 Kč) méně. A to je u aut s pořizovací hodnotou do 20 000 australských dolarů skutečně hodně.

2. Dobře spolupracující motor a převodovka 

Fabia po faceliftu dostala k nevoli mnohých pouze tříválcové přeplňované jednotky 1.0 litru, které jsou navíc vybaveny filtrem pevných částic. Vždy záleží jakou kombinaci motoru a převodovky si zákazník zvolí, 1.0 litrové TSI o výkonu 81 kW v kombinaci se 7 stupňovým automatem DSG prý však poskytovalo dostatečnou dynamiku pro cestování i předjíždění a to za odpovídající náklady na provoz.

Nová Škoda Fabia sklízí chválu i na druhém konci světa | zdroj: youtube.com

3. Důraz na detail

Zatímco Volkswagen se u nového modelu Polo zaměřuje převážně na styl, Škoda se stále drží svých Simply Clever řešení a pozornost upírá na praktické detaily, které zákazník okamžitě postřehne a hned ví jak je využít. Příkladem mohou být háčky na tašky v kufru, šikovné přehrádky, deštník v kabině, odpadkový koš ve dveřích, šikovné úložné prostory atd.

4. Rafinovanost

Navzdory malým rozměrům a malému motoru nabízí nové Fabia dostatek komfortu i při cestování na delších trasách. Chvála směřuje hlavně na pohodlné sedačky, dobře nastavitelnou klimatizaci a delší převodové rychlosti, díky čemuž dokáže Fabia na delších cestách údajně překonat i mnohou konkurenci z vyšších tříd.

img-responsive

Omlazená Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

5. Kvalita zpracování

Ačkoliv je ve srovnání s Polem lacinější, přesto neztrácí Fabia nic ne kvalitě. Ať už je řeč o kůží obšívaném volantu, panelu infotainmentu nebo pohodlných a elegantních sedadlech. Kabina je útulná a navíc působí dojmem, že něco vydrží. 

Aby však v Austrálii nebyli podezírání z bezprecedentního nadržování, zmínili také několik stinných stránek, na které v našich recenzích také bohužel často upozorňujeme. Jsou jimi příplatky, které dokáží vynést cenu vozu dost vysoko. V tomto případě byla řeč například o hezčích kolech, infotainmentu s navigací nebo o tempomatu. Podvozek navíc může být na někoho až příliš tvrdý a design vozu může někomu přijít příliš usedlý.

img-responsive

Omlazená Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Díky kombinaci pěti výše zmíněných faktorů je však Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW ve spojení s automatickou DSG převodovkou v očích australských kolegů skvělým malým autem a snadno se může měřit i s podstatně dražším VW Polo.

Vytisknout

Diskuze: Fabia zabodovala? Svět pořádně ocenil českou Škodovku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

Ilustrační foto

VW prodal továrnu v Rusku, znovu rozjet ji má...

Čínský elektromobil Zeekr 001

Čína předstihla Japonsko, vyváží nejvíc aut

Lexus UX 250h

TEST Lexus UX250h AWD – prémiový crossover se čtyřkolkou, který jezdí za 5 litrů

Ilustrační foto

Italský ministr: Máme sílu skok do tmy zablokovat

Ilustrační foto

Bezklíčové ovládání, vynalézaví cizinci a luxusní auta byla pryč

Honda e:Ny1

Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Ilustrační foto

Ruská vláda schválila prodej hlavní továrny VW v Rusku

Volkswagen ID.7

Výběr aktuálních informací o elektromobilitě a výstavbě továren na výrobu baterií

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Jak hodnotí své schopnosti čeští řidiči a jak vnímají ostatní?

Volkswagen ID. BUZZ

TEST Volkswagen ID Buzz - elektrický hipík, který přitahuje víc pohledů, než Porsche

Toyota Auris

Prodej hybridů sice roste, Češi mají na elektromobilitu ale jasný názor

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Na kolik vás vyjde pojištění Tesly Modelu 3? Takovou částku nikdo nečekal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

  2. TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud