Ačkoliv se nám automobilky v posledních letech snaží stále více zalíbit vozy ze segmentu SUV a crossover, tradiční malé vozy, chcete-li supermini, mají minimálně v Evropě stále silné zastoupení jak na trhu, tak na silnicích. Posledním počinem mladoboleslavské automobilky v tomto segmentu se pak stala nedávno modernizovaná Škoda Fabia, která se ale bude muset utkat s bohatou konkurencí. Jaké šance ji ale dávají například na druhém konci světa, tedy v Austrálii?
Trh malých automobilů nabízí skutečně pestrou paletu modelů. Jen narychlo můžeme jmenovat stroje jako Ford Fiesta, Renault Clio, Mazda 2, Opel Corsa nebo Suzuki Swift. Mezi těmito vozy se však vždy vyjímala i trojice z německého koncernu Volkswagen Group: VW Polo, Seat Ibiza a v současnosti i omlazená Škoda Fabia.
Ačkoliv všechny vozy sdílejí stejnou platformu, technologie, motory i převodovky, stále se mezi nimi najde řada rozdílů. Včetně těch cenových. Na špici dlouhodobě stojí model Polo, který byl vždy dražší než jeho český a španělský sourozenec. V Austrálii se však podívali této "nespravedlnosti" na zoubek.
V australském motoristickém magazínu CarsGuide totiž dostali k testu novou Fabii, které je zřejmě ohromila. Jak jinak si vysvětlit jejich pět důvodů, proč by Fabia mohla být tím nejlepším ze segmentu malých aut? Ještě než se začnete rozčilovat pro naši či australskou zaujatost, pojďme se podívat na to, jaké přednosti nové Fabie v Austrálii vyzdvihují:
1. Skvělý poměr cena / výkon
Finance jsou při výběru auta vždy až na prvním místě a tak není divu, že se mezi přednostmi Fabie dostaly na první místo. Podle CarsGuide totiž Fabia nabízí naprosto vynikající poměr ceny a výkonu. Ve srovnání s podobně vybaveným a výkonným VW Polo vycházela Fabia dokonce o cca 5.500 australských dolarů (cca 89 000 Kč) méně. A to je u aut s pořizovací hodnotou do 20 000 australských dolarů skutečně hodně.
2. Dobře spolupracující motor a převodovka
Fabia po faceliftu dostala k nevoli mnohých pouze tříválcové přeplňované jednotky 1.0 litru, které jsou navíc vybaveny filtrem pevných částic. Vždy záleží jakou kombinaci motoru a převodovky si zákazník zvolí, 1.0 litrové TSI o výkonu 81 kW v kombinaci se 7 stupňovým automatem DSG prý však poskytovalo dostatečnou dynamiku pro cestování i předjíždění a to za odpovídající náklady na provoz.
3. Důraz na detail
Zatímco Volkswagen se u nového modelu Polo zaměřuje převážně na styl, Škoda se stále drží svých Simply Clever řešení a pozornost upírá na praktické detaily, které zákazník okamžitě postřehne a hned ví jak je využít. Příkladem mohou být háčky na tašky v kufru, šikovné přehrádky, deštník v kabině, odpadkový koš ve dveřích, šikovné úložné prostory atd.
4. Rafinovanost
Navzdory malým rozměrům a malému motoru nabízí nové Fabia dostatek komfortu i při cestování na delších trasách. Chvála směřuje hlavně na pohodlné sedačky, dobře nastavitelnou klimatizaci a delší převodové rychlosti, díky čemuž dokáže Fabia na delších cestách údajně překonat i mnohou konkurenci z vyšších tříd.
5. Kvalita zpracování
Ačkoliv je ve srovnání s Polem lacinější, přesto neztrácí Fabia nic ne kvalitě. Ať už je řeč o kůží obšívaném volantu, panelu infotainmentu nebo pohodlných a elegantních sedadlech. Kabina je útulná a navíc působí dojmem, že něco vydrží.
Aby však v Austrálii nebyli podezírání z bezprecedentního nadržování, zmínili také několik stinných stránek, na které v našich recenzích také bohužel často upozorňujeme. Jsou jimi příplatky, které dokáží vynést cenu vozu dost vysoko. V tomto případě byla řeč například o hezčích kolech, infotainmentu s navigací nebo o tempomatu. Podvozek navíc může být na někoho až příliš tvrdý a design vozu může někomu přijít příliš usedlý.
Díky kombinaci pěti výše zmíněných faktorů je však Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW ve spojení s automatickou DSG převodovkou v očích australských kolegů skvělým malým autem a snadno se může měřit i s podstatně dražším VW Polo.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.