Fabia zabodovala? Svět pořádně ocenil českou Škodovku

Omlazená Škoda Fabia Monte Carlo
Omlazená Škoda Fabia Monte Carlo, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. srpna 2018 12:16 | akt. 27. srpna 2018 15:08
Sdílej:

Ačkoliv se nám automobilky v posledních letech snaží stále více zalíbit vozy ze segmentu SUV a crossover, tradiční malé vozy, chcete-li supermini, mají minimálně v Evropě stále silné zastoupení jak na trhu, tak na silnicích. Posledním počinem mladoboleslavské automobilky v tomto segmentu se pak stala nedávno modernizovaná Škoda Fabia, která se ale bude muset utkat s bohatou konkurencí. Jaké šance ji ale dávají například na druhém konci světa, tedy v Austrálii?

Trh malých automobilů nabízí skutečně pestrou paletu modelů. Jen narychlo můžeme jmenovat stroje jako Ford Fiesta, Renault Clio, Mazda 2, Opel Corsa nebo Suzuki Swift. Mezi těmito vozy se však vždy vyjímala i trojice z německého koncernu Volkswagen Group: VW Polo, Seat Ibiza a v současnosti i omlazená Škoda Fabia.

Ačkoliv všechny vozy sdílejí stejnou platformu, technologie, motory i převodovky, stále se mezi nimi najde řada rozdílů. Včetně těch cenových. Na špici dlouhodobě stojí model Polo, který byl vždy dražší než jeho český a španělský sourozenec. V Austrálii se však podívali této "nespravedlnosti" na zoubek.

V australském motoristickém magazínu CarsGuide totiž dostali k testu novou Fabii, které je zřejmě ohromila. Jak jinak si vysvětlit jejich pět důvodů, proč by Fabia mohla být tím nejlepším ze segmentu malých aut? Ještě než se začnete rozčilovat pro naši či australskou zaujatost, pojďme se podívat na to, jaké přednosti nové Fabie v Austrálii vyzdvihují:

1. Skvělý poměr cena / výkon

Finance jsou při výběru auta vždy až na prvním místě a tak není divu, že se mezi přednostmi Fabie dostaly na první místo. Podle CarsGuide totiž Fabia nabízí naprosto vynikající poměr ceny a výkonu. Ve srovnání s podobně vybaveným a výkonným VW Polo vycházela Fabia dokonce o cca 5.500 australských dolarů (cca 89 000 Kč) méně. A to je u aut s pořizovací hodnotou do 20 000 australských dolarů skutečně hodně.

2. Dobře spolupracující motor a převodovka 

Fabia po faceliftu dostala k nevoli mnohých pouze tříválcové přeplňované jednotky 1.0 litru, které jsou navíc vybaveny filtrem pevných částic. Vždy záleží jakou kombinaci motoru a převodovky si zákazník zvolí, 1.0 litrové TSI o výkonu 81 kW v kombinaci se 7 stupňovým automatem DSG prý však poskytovalo dostatečnou dynamiku pro cestování i předjíždění a to za odpovídající náklady na provoz.

3. Důraz na detail

Zatímco Volkswagen se u nového modelu Polo zaměřuje převážně na styl, Škoda se stále drží svých Simply Clever řešení a pozornost upírá na praktické detaily, které zákazník okamžitě postřehne a hned ví jak je využít. Příkladem mohou být háčky na tašky v kufru, šikovné přehrádky, deštník v kabině, odpadkový koš ve dveřích, šikovné úložné prostory atd.

4. Rafinovanost

Navzdory malým rozměrům a malému motoru nabízí nové Fabia dostatek komfortu i při cestování na delších trasách. Chvála směřuje hlavně na pohodlné sedačky, dobře nastavitelnou klimatizaci a delší převodové rychlosti, díky čemuž dokáže Fabia na delších cestách údajně překonat i mnohou konkurenci z vyšších tříd.

5. Kvalita zpracování

Ačkoliv je ve srovnání s Polem lacinější, přesto neztrácí Fabia nic ne kvalitě. Ať už je řeč o kůží obšívaném volantu, panelu infotainmentu nebo pohodlných a elegantních sedadlech. Kabina je útulná a navíc působí dojmem, že něco vydrží. 

Aby však v Austrálii nebyli podezírání z bezprecedentního nadržování, zmínili také několik stinných stránek, na které v našich recenzích také bohužel často upozorňujeme. Jsou jimi příplatky, které dokáží vynést cenu vozu dost vysoko. V tomto případě byla řeč například o hezčích kolech, infotainmentu s navigací nebo o tempomatu. Podvozek navíc může být na někoho až příliš tvrdý a design vozu může někomu přijít příliš usedlý.

Díky kombinaci pěti výše zmíněných faktorů je však Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW ve spojení s automatickou DSG převodovkou v očích australských kolegů skvělým malým autem a snadno se může měřit i s podstatně dražším VW Polo.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).