Promáčklina za 155 000 korun? Servis "lidového elektromobilu" leze pořádně do peněz

Poškození za 155000 Kč není na Tesle Model 3 téměř vůbec vidět | foto: Clean Technica

Tesla Model 3 byla koncipovaná jak nejlevnější elektromobil z nabídky Tesly, který měl sloužit jako vstupní brána široké veřejnosti do světa elektromobility a současně měl být k peněženkám majitelů podstatně šetrnější, než například Model 2. Teď se ale ukazuje, že zas taková sláva to není.

Na svou kůži se o tom přesvědčil Chris Boylan z webu Clean Technia, který během během couvání z parkovacího místa zavadil o ceduli se značkou. Výsledkem byla cca 10 centimetrů dlouhá promáčklina na levém předním blatníku, jejíž opravu by většina z nás odhadovala nanejvýš na pár tisíc.

Chris nechtěl opravu podcenit a tak se vydal do jednoho z Teslou autorizovaných servisů Precision Autoworks v New Yorku, kde měli provést opravu na náklady pojišťovny. Několik dnů se však nic nedělo a tak Boylan kontaktovat svou pojišťovnu. Tam mu ale bylo sděleno, že servis si za práci účtoval vyšší sumu, než pojišťovna očekávala. Dohromady necelých 155 000 korun, přičemž jen práce vyšla na 110 000 korun.

Něco takového je samozřejmě těžko pochopitelné, zvlášť přihlédneme li k faktu, že pro karoserii Modelu 3 zvolila Tesla jiný materiál než hliník, ze kterého je většina karoserie Modelu S. Jak se ovšem ukázalo, i v Modelu 3 bychom našlo po hliníku nějaké ty stopy.

V servisu se ak Boylan dozvědě, že jeho poškozený blatník nepůjde opravit, ale bude muset být vyměněn. Barva jeho automobilu, kterou servis označil jako Electric Blue, navíc vyžaduje 3 vrstvy laku a základ. Navíc musí být přelakovány i komponenty kolem blatníku, aby vyměněný díl splynul se zbytkem vozu.

Překvapivě tou nejnáročnější operací na celé opravě však byly práce spojené s demontáží a instalací dílů. Jen kvůli opravě blatníku tak musí být odstraněno a opět nainstalováno vnitřní obložení, lišty, zrcátko řidiče a přední nárazník. Sundání nárazníku však vyžaduje opětovnou kalibraci senzorů. Navíc musí být vyndány i zadní sedačky, pod kterými je potřeba odpojit kabely od akumulátorů.

Pojišťovna, které se vyúčtování zdálo příliš vysoké, poslala do autoservisu svého odborníka, který nakonec požadavky servisu uznal a ten se tak mohl pustit do oprav. Servis nakonec vyšel místo původně odhadovaných 7 000 dolarů (cca 155 000 Kč) na příjemnějších 6 250 dolarů (cca 138 000 Kč), které uhradila pojišťovna.  Autoservisu se pak musí přičíst k dobru, že oprava na elektromobilu není znát. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy