Automobilku Porsche brzy čekají oslavy 70 let od výroby prvního sportovního modelu, kterým byl právě model 365. Pro takovou oslavu by bylo samozřejmě vhodné připravit vůbec první vyrobený automobil této řady, ovšem ten se nacházel v takovém stavu, že jeho renovace nebyla uskutečnitelná. Porsche se proto pustilo do renovace, která vlastně nemá s renovací nic společného.
Porsche 356 Roadster s pořadovým číslem jedna, které sjelo z výrobní linky v rakouském městě Gmünd roku 1948, nemělo moc poklidný život. Během sedmi si totiž prošlo řadou oprav a modifikací, které se na něm nesmazatelně podepsali. Dokonce i odborníci z Porsche Muzeum museli uznat, že renovace tohoto vozu do původního stavu je prostě nemožná.
Porsche se proto rozhodlo, že místo renovace nechá vyrobit do detailu přesnou repliku. Během jejího tvoření se však technici snažili dbát na každičký detail stejně, jako Friedrich Weber během prací na karoserii ve čtyřicátých letech minulého století.
Pro dosažení co nejpřesnějších detailů nechali experti ze Stuttgartu celý automobil naskenovat. Ve speciálním programu pak odhalili různé modifikace, které se na voze během desetiletí odehrály. Ve výsledku tak měly naprosto dokonalý obraz vozu v původním stavu.
Tvary karoserie pak byly přeneseny speciálním strojem do bloku speciální pevné pěny. Odborníci přes karoserie pak za pomoci dobových nástrojů a dobových postupů dokázali vyrobit stejné tvary, jaké zdobily první Roadster v roce 1948.
Navzdory řadě modifikací se automobilce podařilo nanést na repliku stejný odstín laku, který jej zdobil už před 70 lety. K tomu pomohl kousek původního laku, který lidé z automobilky nalezli za palubní deskou a následně ho nechali analyzovat. Řízení bylo použito z Volkswagenu Beetle, stejně jako řada ukazatelů na palubní desce. Lidem z automobilky se však nepovedlo odhalit způsob uložení motoru, takže tahle replika je nepojízdná.
Navzdory této drobné nevýhodě se však očekává, že toho letos nacestuje více, než většina lidí. Porsche chce totiž vzít repliku prvního Roadsteru 356 na velkou cestu po oslavách. Repliku prvního 356 tak bude možné najít v Goodwoodu, ve Volkswagen Group Forum v Berlíně nebo v Porsche Muzeu ve Stuttgartu. Postupně by se však vůz měl vypravit i mimo evropský kontinent. Tedy do USA, Číne nebo Jižní Afriky.
A ačkoliv se nejedná o zcela původní kousek, stále je mu tenhle nejbližší. Sice nebude mít tu správnou patinu ani historii, přesto to bude téměř stejné Porsche 356 Roadster, které stálo u zrodu legendy mezi sportovními vozy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.