K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

-jka / AutoRoad.cz, 21. května 2018, 00:00 Aktualizováno 21.5.2018, 08:21 Google+

Škoda Karoq není žádným nováčkem a patří mezi automobily, o kterých bylo napsáno již hodně. Nás však těší fakt, že jsme vám koncem loňského roku mohli nabídnout exkluzivní test předsériového vozu, osazeného nejsilnějším motorem, který i po půl roce stále nezná své ceny a není v nabídce automobilky. Dnes vám však nabídneme opačnou stranu mince - Karoq se základním motorem v podobě litrového tříválce. Bude to stačit?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 31.05. 01:08) Napište svůj názor
Škoda Karoq 1,0 TSI Style

Škoda Karoq 1,0 TSI Style | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Sdílejte článek

- Krátké představení -

Nástupce Yetiho je velmi vydařeným vozem a vysoký zájem o Škodu Karoq zřejmě překvapil i automobilku samotnou, která nezvládá svou výrobou pokrýt požadované množství. Na nejžádanější motorizaci v podobě benzínového přeplňovaného čtyřválce 1,5 TSI můžete čekat až jeden rok. Tuto nepříjemnou situaci, připomínající spíše doby dávno minulé, má vyřešit přesunutí části výroby do Německa. Z jakých dalších pohonných jednotek má potencionální zájemce vlastně na výběr?

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

V tuto chvíli Karoq nabízí dva benzínové a dva dieselové motory, přičemž každý z nich může být spřažen buď s 6-ti stupňovou manuální nebo 7-mi stupňovou automatickou převodovkou. Pokud bychom měli pohonné jednotky seřadit od nejlevnější (počítaje s výbavou Ambition a manuální převodovkou), pak má zákazník na výběr z motorů 1,0 TSI (529 900 Kč); 1,5 TSI (574 900 Kč); 1,6 TDI (579 900 Kč) a 2,0 TDI (669 000 Kč). Nejsilnější naftový dvoulitr o výkonu 140 kW bude k dispozici až na konci listopadu tohoto roku.

img-responsive

Škoda Karoq 1,0 TSI Style | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Trochu úsměvně však působí cena testovaného vozu, která se i přes osazení základním motorem vyšplhala na 767 600 Kč. Tak vysokou částku má na svědomí nejen výbava Style, ale i osazení řadou prvků příplatkové výbavy, jako například 18" kola z lehké slitiny (7 500 Kč), zadní parkovací kamera (8 100 Kč), el. nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí (15 000 Kč), loketní opěrka Jumbo Box se zásuvkou na 230 V a USB za 3 500 Kč a další. Na testovaném voze si tedy nemůžeme ukázat, jak vypadá Karoq "v základu". Pro test jízdních vlastností a získání odpovědi na otázku, zda mají tyto motory budoucnost, však poslouží skvěle!

- Zaměřeno na 1,0 TSI -

Škodovka ve svých propagačních materiálech popisuje tento motor jako "Základní, vhodný pro zákazníky citlivé na cenu s nízkým kilometrovým nájezdem". Není to zrovna ideální prodejní slogan, ovšem při pohledu na technická data si člověk říká, že by to nemuselo být tak špatné. Posuďte sami - výkon 85 kW, zrychlení z 0 na 100 za 10,7 a průměrná spotřeba 5,3. 

Pokud si stále myslíte, že o litrové tříválce není zájem, čísla prodeje mluví jasně. V České republice tvořila tato pohonná jednotka 13,5% prodaných vozů, na světových trzích je podíl dokonce 19% (data pocházejí ze statistik za první čtvrtletí letošního roku). Nejlépe však uděláte, pokud se s vozem svezete sami. V opačném případě totiž budete našemu hodnocení jen těžko věřit. 

Je s překvapením, že 85-ti kilowattové TSI dokáže svým výkonem i jízdními vlastnostmi uspokojit většinu běžných motoristů (pokud však nepožadujete čistokrevný dálniční křižník a neplánujete každodenní přesuny napříč republikou). Základem spokojenosti je neposlouchat ekologického rádce, který vás nutí podtáčet motor. Při nízkých otáčkách (1200-1500 ot.) motor nereaguje na plynový pedál, celá jízda je doprovázena dunivým zvukem a nepříjemnými vibracemi, což není příjemné pro posádku ani motor samotný. 

img-responsive

Škoda Karoq 1,0 TSI Style | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Pokud však budete motor udržovat kolem 2000 otáček, odmění se vám slušnou dynamikou a kultivovaností, se kterou byste tříválec pod kapotou nikdy netipovali. Motorový prostor Karoqu je obecně velmi dobře odizolován, takže při klidné jízdě o motoru ani nevíte. 

- V hlavní roli DSG - 

Jako jediný problémový prvek se během týdenního soužití ukázala automatická převodovka DSG, která zastávala roli onoho aktivního ekologického rádce. Ať se na nás nikdo nezlobí, ale řadit v 65 km/h rychlosti 7. převodový stupeň prostě není dobré. Karoq s motorizací 1,0 TSI byl tedy vůbec prvním vozem, ve kterém jsem (při městském provozu) raději přepnul volič automatické převodovky do manuálního režimu a řadil si sám. Věřím, že kultivovanost motoru ve správných otáčkách ocení nejen posádka, ale i motor samotný. A pokud tento jízdní styl zvedne spotřebu o deci paliva, pak to za to stojí. A spotřeba? Na papírových 5,3 litru v reálném provozu zapomeňte, námi naměřených 6,2 - 6,4 litru však stále nepovažujeme za ostudu. 

img-responsive

Škoda Karoq 1,0 TSI Style | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

- Pár slov závěrem -

Karoq je rozhodně dobré a kvalitně zpracované auto, které svými rozměry uspokojí velké množství zájemců. Největší smysl však dává ve své základní variantě, kde je schopen relativně dobře konkurovat. Jakmile si však začnete pohrávat s ceníkem příplatkové výbavy, výsledná částka vás může nepříjemně překvapit. 

V podstatě každý ze zájemců, který přišel s námi testovaným vozem do styku, souhlasil s tvrzením, že je to krásné auto; ale utratit za něj 3/4 milionu už nikdo z nich nechtěl. A není se čemu divit, vždyť srovnatelnou Vitaru pořídíte v plné výbavě za 570 000 Kč. Za tuto cenu však Suzuki nabídne atmosférický čtyřválec 1,6 VVT s pohonem všech kol AllGrip a nejvyšší dostupnou výbavu Elegance Panorama. V neprospěch Vitary hraje jen menší kufr, a to o 125 litrů.

Závěrem se musíme vrátit k samotnému začátku. Nechceme totiž porovnávat různé modely mezi sebou, ale pouze poukázat na existující rozdíly v pořizovacích cenách, jejichž zvážení je zcela na vás. Pokud jste si však Karoq vybrali již dávno a přemýšlíte pouze nad tím, jakou motorizaci zvolit, pak vězte, že neprávem podceňovaný litrový tříválec s manuální převodovkou nemusí být vůbec špatnou volbou! Běžte se svézt, uvidíte sami.

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru 1,0 TSI
Palivo benzin
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon v kW @ ot./min. 85 / 5000 - 5000
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 200 / 2000 - 3500
Typ pohonu 2WD
Převodovka 7-stup. automat DSG
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,7 s
Maximální rychlost 186 km/h
Spotřeba paliva v l/100 km:
Město / mimo město / kombinovaná 5,8 / 4,8 / 5,3
Rozměry:
Délka 4382 mm
Výška 1603 mm
Šířka 1841 mm
Hmotnost (provozní) 1361 - 1448 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem / sklopená sedadla 521 / 1630 l
Cena testovaného vozu 767 600 Kč

Škoda Auto

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 31.05.2018 01:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První snímky nové generace Audi A1

Nová generace Audi A1? Automobilka neuhlídala oficiální snímky, tady jsou

Japonská policie obdržela darem sportovní Nissan GT-R

Godzilla v policejních garážích? Kriminálníci teď nebudou mít šanci

Ford Escort papeže Jana Pavla II.

Zapomenutý vůz zbožňovaného světce? Stařičký Ford Jana Pavla II. míří do aukce

New BMW 8-series

Tady je specifikace nového BMW řady 8. Jedna věc však mnohé zklamala

automobily Václava Havla

Co ukrývala garáž Václava Havla? Nádherné vozy mu pořádně komplikovaly život

Ilustrační foto

Autem na dovolenou? V tyto dny si o prázdninách zaručeně postojíte v kolonách

reklama
reklama

Doporučujeme

Označení hybridních modelů Toyota

Auto schopné jezdit po souši i po vodě? Podívejte se, co si Češi myslí o…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ukrývala garáž Václava Havla? Nádherné vozy mu pořádně komplikovaly život

  2. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  3. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  4. My se Zdeňkovi Svěrákovi smáli. Jemu by se tohle určitě nestalo...

  5. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

  6. Japonská kopie legendárního Humvee? Mega Cruiser je dodnes největším SUV Toyoty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud