Řada Čechů nesouhlasí s členstvím České republiky v Evropské unii a dává to najevo rozličnými způsoby. Někteří jen komentáři v internetových diskuzích, jiní svou nelibost vyjadřují i navenek. Za to jim ale může hrozit postih.
Nejčastější forma protestu proti čemukoliv je hanobení vlajky/symbolu dané věci. Nejinak je tomu v případě Evropské unie. Vlajka s hvězdami v kruhu na modrém se proto setkává s protestem ve formě přeškrtnutí častěji, než by se zdálo.
Neplatí to totiž pouze na demonstrace a protestní akce. Mnoho Čechů se proti Evropské unii vymezuje i tak, že tuto vlajku přeškrtne přímo na registrační značce svého vozu. To je ale podle policie přestupek, za který může hrozit až roční trest.
"Obecně platí, že registrační značka má přesně definovanou podobu a formu a pokud ji nemá, na takové vozidlo by mohlo být obecně pohlíženo jako na vozidlo bez registrační značky a tam by se mohlo jednat o přestupek," popsal Českému rozhlasu Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy s tím, že za takový přestupek hrozí zákaz řízení od šesti měsíců až do jednoho roku.
Nejen takovéto chování může navíc, stejně jaké jiné poškozování vlajky, vést i ke kvalifikaci hanobení symbolu Evropské unie. Tento přečin už ale nespadá pod kompetence ministerstva dopravy.
Že se vyjádřením nesouhlasu s členstvím v Unii formou přeškrtnutí symbolu dopouští lidé přestupku potvrdil i mluvčí pražských policistů Tomáš Hulan.
"Samozřejmě to proti předpisům je. Na registrační značku, ani do její těsné blízkosti nelze lepit nebo zobrazovat cokoliv jiného, co není schváleno pro provoz na pozemních komunikacích a mohlo by změnit význam registrační značky," vysvětluje pro rádio Hulan.
Princip je prostý. Ačkoliv si lidé za registrační značku zaplatí, nepatří jim a není jejich majetkem, nýbrž majetkem státu. To ale lidé neakceptují a policisté se tak s touto formou přestupku setkávají.
Ne vždy ale musí policie přistoupit k odebrání řidičského průkazu a zákazu řízení. Častěji řeší poškození registrační značky pokutou, která může v blokovém řízení vystoupat až na 10 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?