Řada Čechů nesouhlasí s členstvím České republiky v Evropské unii a dává to najevo rozličnými způsoby. Někteří jen komentáři v internetových diskuzích, jiní svou nelibost vyjadřují i navenek. Za to jim ale může hrozit postih.
Nejčastější forma protestu proti čemukoliv je hanobení vlajky/symbolu dané věci. Nejinak je tomu v případě Evropské unie. Vlajka s hvězdami v kruhu na modrém se proto setkává s protestem ve formě přeškrtnutí častěji, než by se zdálo.
Neplatí to totiž pouze na demonstrace a protestní akce. Mnoho Čechů se proti Evropské unii vymezuje i tak, že tuto vlajku přeškrtne přímo na registrační značce svého vozu. To je ale podle policie přestupek, za který může hrozit až roční trest.
"Obecně platí, že registrační značka má přesně definovanou podobu a formu a pokud ji nemá, na takové vozidlo by mohlo být obecně pohlíženo jako na vozidlo bez registrační značky a tam by se mohlo jednat o přestupek," popsal Českému rozhlasu Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy s tím, že za takový přestupek hrozí zákaz řízení od šesti měsíců až do jednoho roku.
Nejen takovéto chování může navíc, stejně jaké jiné poškozování vlajky, vést i ke kvalifikaci hanobení symbolu Evropské unie. Tento přečin už ale nespadá pod kompetence ministerstva dopravy.
Že se vyjádřením nesouhlasu s členstvím v Unii formou přeškrtnutí symbolu dopouští lidé přestupku potvrdil i mluvčí pražských policistů Tomáš Hulan.
"Samozřejmě to proti předpisům je. Na registrační značku, ani do její těsné blízkosti nelze lepit nebo zobrazovat cokoliv jiného, co není schváleno pro provoz na pozemních komunikacích a mohlo by změnit význam registrační značky," vysvětluje pro rádio Hulan.
Princip je prostý. Ačkoliv si lidé za registrační značku zaplatí, nepatří jim a není jejich majetkem, nýbrž majetkem státu. To ale lidé neakceptují a policisté se tak s touto formou přestupku setkávají.
Ne vždy ale musí policie přistoupit k odebrání řidičského průkazu a zákazu řízení. Častěji řeší poškození registrační značky pokutou, která může v blokovém řízení vystoupat až na 10 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.