Výroba vcelku jedinečného sportovního vozu Dodge Viper skončila již v létě minulého roku a většinu nadějí na její opětovné rozjetí pak široké veřejnosti sebrala přestavba původní tovární haly Conner Avenue Assembly Plant na muzeum, kde mají být vystavovány koncepty a historická vozidla.
Opravdu skalní fanoušci Dodge Viper se však svých nadějí odmítali vzdát a stále věřili, že se nějaká cesta najde. A podle posledních zpráv možná byly jich prosby a modlitby vyslyšeny, neboť podle motoristického magazínu Car and Driver by mohl Viper vstát z popela zhruba koncem roku 2020.
O nové generaci Viperu se toho zatím příliš neví, ovšem podle Car and Driver bychom se mohli dočkat zcela nového prostorového rámu, který bude využívat vysoké procento hliníku a karbonu. Dobrou zprávou je, že tradiční tvary vozu by měly být zachovány. V první fázi produkce bychom se však měli dočkat pouze varianty roadster, který do pár let doplní provedení kupé.
Velké změny by se však měly odehrát pod kapotou. Viper totiž zřejmě přijde o svůj symbolický motor V10, který by měl nahradit atmosferický osmiválec. Podle zdroje se tak počítá s výkonem okolo 560 koní, což ovšem stále není potvrzené. Potvrzené nejsou ani spekulace o výkonnějším provedení, které by mohlo dostat motor z druhé generace Hellcat V8. V tom případě bychom se dočkali solidních 710 koní.
Milovníky tradic jistě potěší, že vůz bude nabízen s manuální převodovkou a jeho domovským prostředím bude spíše závodní okruh, než obyčejné silnice. Zkrátka Viper jak se patří. Všechny dosavadní informace jsou však nepotvrzené a věci se mohou měnit.
Pokud by ale všechno šlo podle plánů, pak by se nová generace Viperu mohla představit již v příštím roce na Severoamerickém mezinárodním autosalonu, který bude zároveň oslavou 30 let od představení prvního konceptu Viper. Do prodeje by se pak vůz měl dostat zhruba za rok až rok a půl od své premiéry. Cenovka se prozatím odhaduje okolo 90 000 dolarů, tedy téměř dva miliony korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.