Vstane ikonický Viper z popela? První zprávy slibují famózní stroj

Dodge Viper ACR (2016)
Dodge Viper ACR (2016), foto: Dodge
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. května 2018 08:38 | akt. 25. května 2018 12:42
Sdílej:

Výroba vcelku jedinečného sportovního vozu Dodge Viper skončila již v létě minulého roku a většinu nadějí na její opětovné rozjetí pak široké veřejnosti sebrala přestavba původní tovární haly Conner Avenue Assembly Plant na muzeum, kde mají být vystavovány koncepty a historická vozidla.

Opravdu skalní fanoušci Dodge Viper se však svých nadějí odmítali vzdát a stále věřili, že se nějaká cesta najde. A podle posledních zpráv možná byly jich prosby a modlitby vyslyšeny, neboť podle motoristického magazínu Car and Driver by mohl Viper vstát z popela zhruba koncem roku 2020.

O nové generaci Viperu se toho zatím příliš neví, ovšem podle Car and Driver bychom se mohli dočkat zcela nového prostorového rámu, který bude využívat vysoké procento hliníku a karbonu. Dobrou zprávou je, že tradiční tvary vozu by měly být zachovány. V první fázi produkce bychom se však měli dočkat pouze varianty roadster, který do pár let doplní provedení kupé.

Velké změny by se však měly odehrát pod kapotou. Viper totiž zřejmě přijde o svůj symbolický motor V10, který by měl nahradit atmosferický osmiválec. Podle zdroje se tak počítá s výkonem okolo 560 koní, což ovšem stále není potvrzené. Potvrzené nejsou ani spekulace o výkonnějším provedení, které by mohlo dostat motor z druhé generace Hellcat V8. V tom případě bychom se dočkali solidních 710 koní.

Milovníky tradic jistě potěší, že vůz bude nabízen s manuální převodovkou a jeho domovským prostředím bude spíše závodní okruh, než obyčejné silnice. Zkrátka Viper jak se patří. Všechny dosavadní informace jsou však nepotvrzené a věci se mohou měnit.

Pokud by ale všechno šlo podle plánů, pak by se nová generace Viperu mohla představit již v příštím roce na Severoamerickém mezinárodním autosalonu, který bude zároveň oslavou 30 let od představení prvního konceptu Viper. Do prodeje by se pak vůz měl dostat zhruba za rok až rok a půl od své premiéry. Cenovka se prozatím odhaduje okolo 90 000 dolarů, tedy téměř dva miliony korun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.