Výroba vcelku jedinečného sportovního vozu Dodge Viper skončila již v létě minulého roku a většinu nadějí na její opětovné rozjetí pak široké veřejnosti sebrala přestavba původní tovární haly Conner Avenue Assembly Plant na muzeum, kde mají být vystavovány koncepty a historická vozidla.
Opravdu skalní fanoušci Dodge Viper se však svých nadějí odmítali vzdát a stále věřili, že se nějaká cesta najde. A podle posledních zpráv možná byly jich prosby a modlitby vyslyšeny, neboť podle motoristického magazínu Car and Driver by mohl Viper vstát z popela zhruba koncem roku 2020.
O nové generaci Viperu se toho zatím příliš neví, ovšem podle Car and Driver bychom se mohli dočkat zcela nového prostorového rámu, který bude využívat vysoké procento hliníku a karbonu. Dobrou zprávou je, že tradiční tvary vozu by měly být zachovány. V první fázi produkce bychom se však měli dočkat pouze varianty roadster, který do pár let doplní provedení kupé.
Velké změny by se však měly odehrát pod kapotou. Viper totiž zřejmě přijde o svůj symbolický motor V10, který by měl nahradit atmosferický osmiválec. Podle zdroje se tak počítá s výkonem okolo 560 koní, což ovšem stále není potvrzené. Potvrzené nejsou ani spekulace o výkonnějším provedení, které by mohlo dostat motor z druhé generace Hellcat V8. V tom případě bychom se dočkali solidních 710 koní.
Milovníky tradic jistě potěší, že vůz bude nabízen s manuální převodovkou a jeho domovským prostředím bude spíše závodní okruh, než obyčejné silnice. Zkrátka Viper jak se patří. Všechny dosavadní informace jsou však nepotvrzené a věci se mohou měnit.
Pokud by ale všechno šlo podle plánů, pak by se nová generace Viperu mohla představit již v příštím roce na Severoamerickém mezinárodním autosalonu, který bude zároveň oslavou 30 let od představení prvního konceptu Viper. Do prodeje by se pak vůz měl dostat zhruba za rok až rok a půl od své premiéry. Cenovka se prozatím odhaduje okolo 90 000 dolarů, tedy téměř dva miliony korun.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?