Výroba vcelku jedinečného sportovního vozu Dodge Viper skončila již v létě minulého roku a většinu nadějí na její opětovné rozjetí pak široké veřejnosti sebrala přestavba původní tovární haly Conner Avenue Assembly Plant na muzeum, kde mají být vystavovány koncepty a historická vozidla.
Opravdu skalní fanoušci Dodge Viper se však svých nadějí odmítali vzdát a stále věřili, že se nějaká cesta najde. A podle posledních zpráv možná byly jich prosby a modlitby vyslyšeny, neboť podle motoristického magazínu Car and Driver by mohl Viper vstát z popela zhruba koncem roku 2020.
O nové generaci Viperu se toho zatím příliš neví, ovšem podle Car and Driver bychom se mohli dočkat zcela nového prostorového rámu, který bude využívat vysoké procento hliníku a karbonu. Dobrou zprávou je, že tradiční tvary vozu by měly být zachovány. V první fázi produkce bychom se však měli dočkat pouze varianty roadster, který do pár let doplní provedení kupé.
Velké změny by se však měly odehrát pod kapotou. Viper totiž zřejmě přijde o svůj symbolický motor V10, který by měl nahradit atmosferický osmiválec. Podle zdroje se tak počítá s výkonem okolo 560 koní, což ovšem stále není potvrzené. Potvrzené nejsou ani spekulace o výkonnějším provedení, které by mohlo dostat motor z druhé generace Hellcat V8. V tom případě bychom se dočkali solidních 710 koní.
Milovníky tradic jistě potěší, že vůz bude nabízen s manuální převodovkou a jeho domovským prostředím bude spíše závodní okruh, než obyčejné silnice. Zkrátka Viper jak se patří. Všechny dosavadní informace jsou však nepotvrzené a věci se mohou měnit.
Pokud by ale všechno šlo podle plánů, pak by se nová generace Viperu mohla představit již v příštím roce na Severoamerickém mezinárodním autosalonu, který bude zároveň oslavou 30 let od představení prvního konceptu Viper. Do prodeje by se pak vůz měl dostat zhruba za rok až rok a půl od své premiéry. Cenovka se prozatím odhaduje okolo 90 000 dolarů, tedy téměř dva miliony korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.