Znáte jedinečné Ferrari Testarossa Spider? Místo prémií si ho nadělil sám ředitel automobilky

Jedinečné Ferrari Testarossa Spider | foto: youtube.com

Představte si, že žijete v osmdesátých letech, bydlíte ve slunné Itálii a vaším každodenním chlebem je již 20 let řízení jedné z největších evropských automobilek. Zatím co my si to můžeme jen představit, Gianni Agnelli, ředitel společnosti Fiat, takovým životem skutečně žil. A za své dlouholeté vedení společnosti se také náležitě ocenil. Nechal si totiž na zakázku vyrobit jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Ferrari Testarossa si v průběhu osmdesátých let získalo všeobecný věhlas a pro mnoho lidí je modlou dodnes. Pokud bychom však hledali modely bez střechy, nalezneme jich jen velmi málo. Zhruba dvanáct kousků přepracovala designérská společnost Pininfarina. většinu na žádost Brunejského sultána, ovšem tyto úpravy nebyly oficiálně nikdy automobilkou schváleny.

Jedinou originální přestavbou modelu Testarossa na karoserii Spider se tak stal tento vůz, na který se díváme. V roce 1986 byl vyroben přímo pro ředitele automobilky, kterým byl tehdy již 20 let Gianni Agnelli. Vůz dostal stříbrnou barvu karoserie a interiér byl čalouněn modře. Ptáte se, proč není vůz klasicky červený? Inu proto, že iniciály budoucího majitele jsou AG, což je v periodické tabulce označení pro stříbro.

Samotná přestavba vozu pak nespočívala jen v "uříznutí střechy", ale zahrnovala spoustu výpočtů a technických úprav. Jednou z prvních bylo vyztužení podlahy, pro zvýšení torzní tuhosti. Tou druhou pak instalace ochranného oblouku, který měl v případě nehody a následného převrácení "vyztužit" pevnou střechu a pomoci tak rámu čelního skla rozložit váhu vozu.

Velká změna se pak týkala i převodovky, která je svým způsobem revoluční a předběhla dobu. Na první pohled se jedná o klasický pětistupňový manuál, ovšem u převodovky se nachází i tlačítko "Valeo". Pokud jste ho zmáčkli, pedál spojky pro vás přestal existovat a převodovka se přepnula do automatického módu. Pro Agnelliho to bylo velkým usnadněním, neboť trpěl zraněním nohy a řazení ve sportovních vozech pro něj bylo velmi namáhavé. Stejnou převodovku proto dostal i do svého modelu F40.

Co se motoru týče, zde zůstalo vše při starém. Plochý dvanáctiválec se stále nacházel na svém místě, jeho objem byl stále rovných 5.0 litru a jeho výkon se stále pohyboval okolo 390 koňských sil.

Jedinečné Ferrari Testarossa Spider (03:36) | zdroj: youtube.com

Pokud se ale vrátíme k samotnému majiteli vozu, ten byl poměrně dobře známý svými nároky na automobily. Kromě jedinečného Ferrari Testarossa Spider totiž vlastnil ještě celosvětově jedinou Lancii Delta Integrale Spider nebo, světe div se, Fiat Multipla Spider. Ferrari však na sebe strhávalo největší pozornost, čemuž se rozhodně nemůžeme divit.

Bohužel nevíme jak dlouho byl vůz s registrační značkou TO 00000G v jeho vlastnictví, ale v roce 2016 se Testarossa objevila na aukci, kde majitele změnila za rovný milion euro, tedy cca 25,5 milionu korun. Na svém tachometru přitom měla pouze 23,013 kilometrů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy