Tento vůz s vodíkovým pohonem se představil na Tokyo Motor Show. Je vybaven čtyřmi elektromotory samostatně pohánějícími každé kolo. Proud k pohánění motorů se průběžně vytváří ve vodíkových palivových článcích.
Koncepční automobil posloužil k prezentaci vozu, který nevytváří výfukové zplodiny, a i díky plným pneumatikám má nižší spotřebu energie. Inovativní kola tvoří disky vyrobené z hliníku a umělé hmoty pokryté širokým pruhem gumy.
Vývoj pneumatik, které by nepotřebovaly doplňovat vzduch, byl veden zejména s ohledem na další vývoj elektromobilu. Snížení hmotnosti pneumatik má vyvážit větší hmotnost trakčních baterií.
Zatím ještě plné pneumatiky váží stejně jako standardní pneumatiky plněné vzduchem. Hlavní inženýr Toyoty Takao Sato předpokládá, že technologický postup přinese snížení hmotnosti každé pneumatiky o 5 kg, tj. o cca 30 procent. Díky tomu se celková hmotnost vozu sníží o 20 kg. Tohoto cíle se má dosáhnout do roku 2025.
Psali jsme
Firma Sumitomo Rubber Industries Ltd., která se zabývá výrobou plných pneumatik pro Toyotu a jejich testováním na malých elektrických automobilech, má za to, že první komerční produkt bude k dispozici již v roce 2020. Plné pneumatiky se v současnosti využívají v malých užitkových vozidlech, jako jsou sekačky na trávu, golfové vozíky nebo malé rekreační terénní vozy. O toto řešení mají zájem ale i další výrobci automobilů.