Jak snížit emise o 40 procent? Řešení je překvapivě snadné a profitovat z něj budeme všichni

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2017, 08:17 Aktualizováno 9.11.2017, 10:41 Google+

Evropská komise je připravena od roku 2020 zavést nové normy pro snižování emisí CO2 v silniční dopravě. ÚAMK je aktivní součást mezinárodní automobilové federace FIA, která naléhavě vyzývá EU, aby uskutečnila ambiciózní cíle v oblasti zlepšování životního prostředí. Zároveň upozorňuje, že je na místě využít všech řešení, které vedou k tomuto cíli, nejen zavést povinný podíl čistých aut pro evropské automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: cbw.ge

Sdílejte článek

Viceprezident FIA regionu I JUDr. Oldřich Vaníček uvedl: „EU musí i nadále vyzývat výrobce automobilů, aby splnili ambiciózní cíle snižování CO2 ve prospěch všech evropských občanů. Stanovené cíle ale musí dosáhnout za pomoci všech dostupných technologických řešení, včetně zásadního snížení hmotnosti automobilů. Je logické, že lehčí vozidla spotřebují méně paliva, a tudíž produkují méně emisí."

Jaký je mezi těmito hodnotami poměr? Snížením hmotnosti vozidel ze současných průměrných 1380 kg na 1000 kg do roku 2050 by se emise osobních automobilů mohly snížit o podstatných 40 %. Navíc snížení hmotnosti automobilů dovoluje výrobcům, aby volili svoji vlastní cestu. Podle toho jaké technologie jednotlivé automobilky vyvíjí. Taková cesta tedy nic výrobcům nepředepisuje.

Tento návrh evropských automotoklubů znovu potvrzuje, že při přijímání administrativních řešení problémů snižování emisí komisí EU v osobní dopravě je na místě dát také slovo odborníkům.

Vytisknout

Diskuze: Jak snížit emise o 40 procent? Řešení je překvapivě snadné a profitovat z něj budeme všichni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 GT3

Toužíte po Porsche 911 GT3 RS s manuálem? Na to zapomeňte, vzkazují z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud