Evropská komise je připravena od roku 2020 zavést nové normy pro snižování emisí CO2 v silniční dopravě. ÚAMK je aktivní součást mezinárodní automobilové federace FIA, která naléhavě vyzývá EU, aby uskutečnila ambiciózní cíle v oblasti zlepšování životního prostředí. Zároveň upozorňuje, že je na místě využít všech řešení, které vedou k tomuto cíli, nejen zavést povinný podíl čistých aut pro evropské automobilky.
Viceprezident FIA regionu I JUDr. Oldřich Vaníček uvedl: „EU musí i nadále vyzývat výrobce automobilů, aby splnili ambiciózní cíle snižování CO2 ve prospěch všech evropských občanů. Stanovené cíle ale musí dosáhnout za pomoci všech dostupných technologických řešení, včetně zásadního snížení hmotnosti automobilů. Je logické, že lehčí vozidla spotřebují méně paliva, a tudíž produkují méně emisí."
Jaký je mezi těmito hodnotami poměr? Snížením hmotnosti vozidel ze současných průměrných 1380 kg na 1000 kg do roku 2050 by se emise osobních automobilů mohly snížit o podstatných 40 %. Navíc snížení hmotnosti automobilů dovoluje výrobcům, aby volili svoji vlastní cestu. Podle toho jaké technologie jednotlivé automobilky vyvíjí. Taková cesta tedy nic výrobcům nepředepisuje.
Tento návrh evropských automotoklubů znovu potvrzuje, že při přijímání administrativních řešení problémů snižování emisí komisí EU v osobní dopravě je na místě dát také slovo odborníkům.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?