Jak snížit emise o 40 procent? Řešení je překvapivě snadné a profitovat z něj budeme všichni

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: cbw.ge
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. listopadu 2017 08:17 | akt. 9. listopadu 2017 10:41
Sdílej:

Evropská komise je připravena od roku 2020 zavést nové normy pro snižování emisí CO2 v silniční dopravě. ÚAMK je aktivní součást mezinárodní automobilové federace FIA, která naléhavě vyzývá EU, aby uskutečnila ambiciózní cíle v oblasti zlepšování životního prostředí. Zároveň upozorňuje, že je na místě využít všech řešení, které vedou k tomuto cíli, nejen zavést povinný podíl čistých aut pro evropské automobilky.

Viceprezident FIA regionu I JUDr. Oldřich Vaníček uvedl: „EU musí i nadále vyzývat výrobce automobilů, aby splnili ambiciózní cíle snižování CO2 ve prospěch všech evropských občanů. Stanovené cíle ale musí dosáhnout za pomoci všech dostupných technologických řešení, včetně zásadního snížení hmotnosti automobilů. Je logické, že lehčí vozidla spotřebují méně paliva, a tudíž produkují méně emisí."

Jaký je mezi těmito hodnotami poměr? Snížením hmotnosti vozidel ze současných průměrných 1380 kg na 1000 kg do roku 2050 by se emise osobních automobilů mohly snížit o podstatných 40 %. Navíc snížení hmotnosti automobilů dovoluje výrobcům, aby volili svoji vlastní cestu. Podle toho jaké technologie jednotlivé automobilky vyvíjí. Taková cesta tedy nic výrobcům nepředepisuje.

Tento návrh evropských automotoklubů znovu potvrzuje, že při přijímání administrativních řešení problémů snižování emisí komisí EU v osobní dopravě je na místě dát také slovo odborníkům.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?