Evropská komise je připravena od roku 2020 zavést nové normy pro snižování emisí CO2 v silniční dopravě. ÚAMK je aktivní součást mezinárodní automobilové federace FIA, která naléhavě vyzývá EU, aby uskutečnila ambiciózní cíle v oblasti zlepšování životního prostředí. Zároveň upozorňuje, že je na místě využít všech řešení, které vedou k tomuto cíli, nejen zavést povinný podíl čistých aut pro evropské automobilky.
Viceprezident FIA regionu I JUDr. Oldřich Vaníček uvedl: „EU musí i nadále vyzývat výrobce automobilů, aby splnili ambiciózní cíle snižování CO2 ve prospěch všech evropských občanů. Stanovené cíle ale musí dosáhnout za pomoci všech dostupných technologických řešení, včetně zásadního snížení hmotnosti automobilů. Je logické, že lehčí vozidla spotřebují méně paliva, a tudíž produkují méně emisí."
Jaký je mezi těmito hodnotami poměr? Snížením hmotnosti vozidel ze současných průměrných 1380 kg na 1000 kg do roku 2050 by se emise osobních automobilů mohly snížit o podstatných 40 %. Navíc snížení hmotnosti automobilů dovoluje výrobcům, aby volili svoji vlastní cestu. Podle toho jaké technologie jednotlivé automobilky vyvíjí. Taková cesta tedy nic výrobcům nepředepisuje.
Tento návrh evropských automotoklubů znovu potvrzuje, že při přijímání administrativních řešení problémů snižování emisí komisí EU v osobní dopravě je na místě dát také slovo odborníkům.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?