Skvělým příkladem může být čínská automobilka LandWinda a její model X7, který jako by z oka vypadl Range Roveru Evoque. Kromě podobných tvarů vsadila čínská automobilka na podobné logo na kapotě (Land Rover X Land Wind) a za příplatek svým zákazníkům dokonce nabízí vsazení znaku Land Rover do masky.
Psali jsme
Zástupce britské automobilky takové jednání samozřejmě vytáčí k nepřítomnosti a my se jim nemůžeme divit. Vývoj automobilu se totiž pohybuje v řádu stovek milionů liber a potom přijde pár průmyslových špionů, na autosalonu vše důkladně vyfotí, změří a za pár měsíců se na čínském trhu objeví podstatně levnější a méně kvalitní kopie, která britskému výrobci může ubrat klienty, ale hlavně snižuje atraktivitu originálu. To ale není problém pouze Britů, s podobným přístupem už se setkal i Mercedes nebo BMW.
Britskému výrobci však zřejmě došla trpělivost a jako první přišel s plánem, jak čínský plagiátorský průmysl alespoň trochu přidusit a zpomalit v jeho aktivitách. V rozhovoru pro Autocar se o plánech rozmluvil šéf designového oddělení automobilky Land Rover Gerry McGovern.
Podle jeho slov je jediným možným řešením přestat ukazovat téměř produkční koncepty v předstihu několika let, což se ostatně stalo například u modelu Velar. Podobného přístupu se pak nejspíš dočkáme u většiny dalších modelů Land Roveru. Řešení je to veskrze prosté, jednoduché a mělo by být i účinné. Kromě plagiátorů však postihne i fanoušky značky, kteří rok co rok netrpělivě čekají, s čím novým se automobilka pochlubí.