Opravdu platíme za STK a měření emisí v ČR hodně? Na to se lidé z ÚAMK zeptali odborníka na problematiku měření emisí Libora Fleischhanse. A jeho odpověď vás rozhodně nepotěší.
"Jediný výdělek STK je samotná kontrola a ta je regulovaná státem, ale ti co mají STK si v současné době sami píší zákony na míru. Takže jsme v začarovaném kruhu a nikdy tam konkurenci mít nebudeme. Dokonce si sami diktují ceny, které nejsou nijak regulovány ze strany státu! To znamená, že ceny porostou stále nahoru a občan je ten chudák, který bude platit to "výpalné" každé dva roky."
Kolik zhruba by reálně mělo stát SME a STK, aby byl i zisk?
Reálně, když si vezmete, že dnes jsou emise dieselů téměř dvakrát dražší než u benzínového vozu, tak ve skutečnosti ty náklady jsou opačné, protože opacimetr není tak složitý, jako benzínový analyzátor.
Cena emisí u benzínového vozu by mohla být zhruba 120 Kč a u naftového vozu cca 80 Kč. STK jako takové by mohlo stát 200 až 300 Kč. Ty aktuální ceny, které jsou nastaveny, jsou neúměrné tomu výkonu.
Kolik stojí STK a SME v zahraničí?
Slovensko: STK - 25 Eur (650 Kč), SME - 22 Eur (570 Kč) = 47 Eur (1220 Kč) Německo: STK a SME - 65 Eur (1680 Kč) Česká republika: STK - 1000 Kč, SME - 800 Kč = 1800 KčJaké je řešení ÚAMK?
ÚAMK je pro to, aby se po vzoru ze zahraničí prováděly kontroly měření emisí a technického stavu vozidla i v rámci roční servisní prohlídky vozidla. Odborníci ÚAMK totiž nevidí dlouhodobou udržitelnost současného stavu STK s vývojem moderních technologií v auto průmyslu. Současný technik na STK nebo SME nemůže už z podstaty věci do podrobná znát individuální technická řešení každého modelu vozu v ČR.
Na to se speciálně školí teamy servisních techniků pro každou značku zvlášť. Navíc to bude motivovat servis uvést vozidlo do perfektního technického stavu, což se v drtivé většině na STK dnes neděje. Dle našeho návrhu a i návrhu odborníků z oboru by vlastník vozu ušetřil čas, peníze a stres.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.