Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. října 2017, 11:58 Aktualizováno 16.10.2017, 13:24 Google+

Opravdu platíme za STK a měření emisí v ČR hodně? Na to se lidé z ÚAMK zeptali odborníka na problematiku měření emisí Libora Fleischhanse. A jeho odpověď vás rozhodně nepotěší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

"Jediný výdělek STK je samotná kontrola a ta je regulovaná státem, ale ti co mají STK si v současné době sami píší zákony na míru. Takže jsme v začarovaném kruhu a nikdy tam konkurenci mít nebudeme. Dokonce si sami diktují ceny, které nejsou nijak regulovány ze strany státu! To znamená, že ceny porostou stále nahoru a občan je ten chudák, který bude platit to "výpalné" každé dva roky."

Kolik zhruba by reálně mělo stát SME a STK, aby byl i zisk?

Reálně, když si vezmete, že dnes jsou emise dieselů téměř dvakrát dražší než u benzínového vozu, tak ve skutečnosti ty náklady jsou opačné, protože opacimetr není tak složitý, jako benzínový analyzátor.

Cena emisí u benzínového vozu by mohla být zhruba 120 Kč a u naftového vozu cca 80 Kč. STK jako takové by mohlo stát 200 až 300 Kč. Ty aktuální ceny, které jsou nastaveny, jsou neúměrné tomu výkonu.

Kolik stojí STK a SME v zahraničí?

  • Slovensko: STK - 25 Eur (650 Kč), SME - 22 Eur (570 Kč) = 47 Eur (1220 Kč)
  • Německo: STK a SME - 65 Eur (1680 Kč)
  • Česká republika: STK - 1000 Kč, SME - 800 Kč = 1800 Kč

Libor Fleischhans v rozhovoru pro ÚAMK na téma předražených kontrol STK (01:45) | zdroj: youtube.com

Jaké je řešení ÚAMK?

ÚAMK je pro to, aby se po vzoru ze zahraničí prováděly kontroly měření emisí a technického stavu vozidla i v rámci roční servisní prohlídky vozidla. Odborníci ÚAMK totiž nevidí dlouhodobou udržitelnost současného stavu STK s vývojem moderních technologií v auto průmyslu. Současný technik na STK nebo SME nemůže už z podstaty věci do podrobná znát individuální technická řešení každého modelu vozu v ČR.

Na to se speciálně školí teamy servisních techniků pro každou značku zvlášť. Navíc to bude motivovat servis uvést vozidlo do perfektního technického stavu, což se v drtivé většině na STK dnes neděje. Dle našeho návrhu a i návrhu odborníků z oboru by vlastník vozu ušetřil čas, peníze a stres.

Vytisknout

Diskuze: Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

Ilustrační foto

Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

subaru brz

TEST Subaru BRZ – zábava na prvním místě

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

reklama

Doporučujeme

Vizualizace Gigafactory automobilky Tesla Motors v americké Nevadě.

V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

  2. Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud