Hybridní automobil Polestar 1 je prvním prvním modelem společnosti Polestar, která začínala jako specialista na úpravu automobilů Volvo, ovšem později se transformovala do zcela nové automobilky. První její model toho má s Volvem ale stále mnoho společného.
Pojďme to vzít od začátku. Polestar One je dvoudveřové kupé kategorie "GT" s vnitřním uspořádáním 2+2, o jehož pohon se stará zcela nová hybridní pohonná jednotka "Electric Performance Hybrid", díky které vůz disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.
Jak už jsme naznačovali, Polestar toho má s Volvem stále mnoho společného, proto není překvapením, že vůz vznikl na platformě "Scalable Platform Architecture" (SPA). Zástupci Polestaru však upozorňují, že se nejedná o upravené Volvo, ale o zcela nový vůz. Více jak 50% komponentů totiž pochází z jejich vlastního vývoje.
Jedním z mnoha případů odlišného přístupu může být podvozek. Technici Polestaru totiž toužili po opravdu sportovním chování, takže model One od nich dostal zcela nový elektricky ovládaný podvozek Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) a karoserii vyrobenou z karbonu, takže vůz je lehčí a torzní tuhost stoupla o cca 45%.
Co se pohonného ústrojí týče, zde byli zástupci Polestaru poměrně skoupí na slovo. Víme alespoň, že zadní náprava je poháněna dvěma elektromotory s funkcí "Torque Vectoring" pro lepší trakci během zatáčení. Přední nápravu pohání klasický 2.0 litrový čtyřválec Drive-E. Kromě klasicky hybridní jízdy bude model One také schopen jízdy pouze na elektrickou energii, kdy na jedno nabití ujede zhruba 150 kilometrů. Mezi doposud prodávanými hybridy se tak jedná o rekordmana.
Představení Polestaru One probíhalo v Číně a zde bude probíhat i výroba samotného vozu. Jejího spuštění se však dočkáme až během roku 2019, neboť výrobní centrum stále nebylo dokončeno a jeho otevření se čeká až v průběhu následujícího roku.
Prodej samotného vozu bude probíhat formou "předplatného", objednávky budou probíhat pouze přes internet a zákazník si bude moci zvolit, zda si chce vůz předplatit na dva nebo tři roky. Součástí ceny pak bude pojištění i všechny náklady spojené se servisem. Zájemci o první modely se o ně budou moci přihlásit již dnes, nicméně počkají si až do roku 2019.
Model One však není jediným želízkem Polestaru v ohni. V současné době by měly probíhat práce na čistě elektrickém sedanu Polestar 2, který by měl být přímým konkurentem Tesly Model 3. Do třetice všeho elektrického pak Polestar připravuje i model Polestar 3, který by měl být větším městským vozem ve stylu SUV, který se svou velikostí i cenou zařadí mezi modely 1 a 2.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?