Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. října 2017, 14:56 Aktualizováno 17.10.2017, 15:59 Google+

Hybridní automobil Polestar 1 je prvním prvním modelem společnosti Polestar, která začínala jako specialista na úpravu automobilů Volvo, ovšem později se transformovala do zcela nové automobilky. První její model toho má s Volvem ale stále mnoho společného.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polestar 1

Polestar 1 | foto: Polestar

Sdílejte článek

Pojďme to vzít od začátku. Polestar One je dvoudveřové kupé kategorie "GT" s vnitřním uspořádáním 2+2, o jehož pohon se stará zcela nová hybridní pohonná jednotka "Electric Performance Hybrid", díky které vůz disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.

Jak už jsme naznačovali, Polestar toho má s Volvem stále mnoho společného, proto není překvapením, že vůz vznikl na platformě "Scalable Platform Architecture" (SPA). Zástupci Polestaru však upozorňují, že se nejedná o upravené Volvo, ale o zcela nový vůz. Více jak 50% komponentů totiž pochází z jejich vlastního vývoje.

Jedním z mnoha případů odlišného přístupu může být podvozek. Technici Polestaru totiž toužili po opravdu sportovním chování, takže model One od nich dostal zcela nový elektricky ovládaný podvozek Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) a karoserii vyrobenou z karbonu, takže vůz je lehčí a torzní tuhost stoupla o cca 45%.

Co se pohonného ústrojí týče, zde byli zástupci Polestaru poměrně skoupí na slovo. Víme alespoň, že zadní náprava je poháněna dvěma elektromotory s funkcí "Torque Vectoring" pro lepší trakci během zatáčení. Přední nápravu pohání klasický 2.0 litrový čtyřválec Drive-E. Kromě klasicky hybridní jízdy bude model One také schopen jízdy pouze na elektrickou energii, kdy na jedno nabití ujede zhruba 150 kilometrů. Mezi doposud prodávanými hybridy se tak jedná o rekordmana.

Představení Polestaru One probíhalo v Číně a zde bude probíhat i výroba samotného vozu. Jejího spuštění se však dočkáme až během roku 2019, neboť výrobní centrum stále nebylo dokončeno a jeho otevření se čeká až v průběhu následujícího roku.

Prodej samotného vozu bude probíhat formou "předplatného", objednávky budou probíhat pouze přes internet a zákazník si bude moci zvolit, zda si chce vůz předplatit na dva nebo tři roky. Součástí ceny pak bude pojištění i všechny náklady spojené se servisem. Zájemci o první modely se o ně budou moci přihlásit již dnes, nicméně počkají si až do roku 2019.

Model One však není jediným želízkem Polestaru v ohni. V současné době by měly probíhat práce na čistě elektrickém sedanu Polestar 2, který by měl být přímým konkurentem Tesly Model 3. Do třetice všeho elektrického pak Polestar připravuje i model Polestar 3, který by měl být větším městským vozem ve stylu SUV, který se svou velikostí i cenou zařadí mezi modely 1 a 2.

Vytisknout

Diskuze: Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Volkswagen ID.4 má nabídnout bohaté využití

Ceny pro Česko zveřejněny. VW ID.4 startuje pod magickou hranicí, za vyšší výbavu tučný příplatek

reklama

Doporučujeme

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  5. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

  6. Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud