Hybridní automobil Polestar 1 je prvním prvním modelem společnosti Polestar, která začínala jako specialista na úpravu automobilů Volvo, ovšem později se transformovala do zcela nové automobilky. První její model toho má s Volvem ale stále mnoho společného.
Pojďme to vzít od začátku. Polestar One je dvoudveřové kupé kategorie "GT" s vnitřním uspořádáním 2+2, o jehož pohon se stará zcela nová hybridní pohonná jednotka "Electric Performance Hybrid", díky které vůz disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.
Jak už jsme naznačovali, Polestar toho má s Volvem stále mnoho společného, proto není překvapením, že vůz vznikl na platformě "Scalable Platform Architecture" (SPA). Zástupci Polestaru však upozorňují, že se nejedná o upravené Volvo, ale o zcela nový vůz. Více jak 50% komponentů totiž pochází z jejich vlastního vývoje.
Jedním z mnoha případů odlišného přístupu může být podvozek. Technici Polestaru totiž toužili po opravdu sportovním chování, takže model One od nich dostal zcela nový elektricky ovládaný podvozek Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) a karoserii vyrobenou z karbonu, takže vůz je lehčí a torzní tuhost stoupla o cca 45%.
Co se pohonného ústrojí týče, zde byli zástupci Polestaru poměrně skoupí na slovo. Víme alespoň, že zadní náprava je poháněna dvěma elektromotory s funkcí "Torque Vectoring" pro lepší trakci během zatáčení. Přední nápravu pohání klasický 2.0 litrový čtyřválec Drive-E. Kromě klasicky hybridní jízdy bude model One také schopen jízdy pouze na elektrickou energii, kdy na jedno nabití ujede zhruba 150 kilometrů. Mezi doposud prodávanými hybridy se tak jedná o rekordmana.
Představení Polestaru One probíhalo v Číně a zde bude probíhat i výroba samotného vozu. Jejího spuštění se však dočkáme až během roku 2019, neboť výrobní centrum stále nebylo dokončeno a jeho otevření se čeká až v průběhu následujícího roku.
Prodej samotného vozu bude probíhat formou "předplatného", objednávky budou probíhat pouze přes internet a zákazník si bude moci zvolit, zda si chce vůz předplatit na dva nebo tři roky. Součástí ceny pak bude pojištění i všechny náklady spojené se servisem. Zájemci o první modely se o ně budou moci přihlásit již dnes, nicméně počkají si až do roku 2019.
Model One však není jediným želízkem Polestaru v ohni. V současné době by měly probíhat práce na čistě elektrickém sedanu Polestar 2, který by měl být přímým konkurentem Tesly Model 3. Do třetice všeho elektrického pak Polestar připravuje i model Polestar 3, který by měl být větším městským vozem ve stylu SUV, který se svou velikostí i cenou zařadí mezi modely 1 a 2.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?