Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

Polestar 1
Polestar 1, foto: Polestar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. října 2017 14:56 | akt. 17. října 2017 15:59
Sdílej:

Hybridní automobil Polestar 1 je prvním prvním modelem společnosti Polestar, která začínala jako specialista na úpravu automobilů Volvo, ovšem později se transformovala do zcela nové automobilky. První její model toho má s Volvem ale stále mnoho společného.

Pojďme to vzít od začátku. Polestar One je dvoudveřové kupé kategorie "GT" s vnitřním uspořádáním 2+2, o jehož pohon se stará zcela nová hybridní pohonná jednotka "Electric Performance Hybrid", díky které vůz disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.

Jak už jsme naznačovali, Polestar toho má s Volvem stále mnoho společného, proto není překvapením, že vůz vznikl na platformě "Scalable Platform Architecture" (SPA). Zástupci Polestaru však upozorňují, že se nejedná o upravené Volvo, ale o zcela nový vůz. Více jak 50% komponentů totiž pochází z jejich vlastního vývoje.

Jedním z mnoha případů odlišného přístupu může být podvozek. Technici Polestaru totiž toužili po opravdu sportovním chování, takže model One od nich dostal zcela nový elektricky ovládaný podvozek Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) a karoserii vyrobenou z karbonu, takže vůz je lehčí a torzní tuhost stoupla o cca 45%.

Co se pohonného ústrojí týče, zde byli zástupci Polestaru poměrně skoupí na slovo. Víme alespoň, že zadní náprava je poháněna dvěma elektromotory s funkcí "Torque Vectoring" pro lepší trakci během zatáčení. Přední nápravu pohání klasický 2.0 litrový čtyřválec Drive-E. Kromě klasicky hybridní jízdy bude model One také schopen jízdy pouze na elektrickou energii, kdy na jedno nabití ujede zhruba 150 kilometrů. Mezi doposud prodávanými hybridy se tak jedná o rekordmana.

Představení Polestaru One probíhalo v Číně a zde bude probíhat i výroba samotného vozu. Jejího spuštění se však dočkáme až během roku 2019, neboť výrobní centrum stále nebylo dokončeno a jeho otevření se čeká až v průběhu následujícího roku.

Prodej samotného vozu bude probíhat formou "předplatného", objednávky budou probíhat pouze přes internet a zákazník si bude moci zvolit, zda si chce vůz předplatit na dva nebo tři roky. Součástí ceny pak bude pojištění i všechny náklady spojené se servisem. Zájemci o první modely se o ně budou moci přihlásit již dnes, nicméně počkají si až do roku 2019.

Model One však není jediným želízkem Polestaru v ohni. V současné době by měly probíhat práce na čistě elektrickém sedanu Polestar 2, který by měl být přímým konkurentem Tesly Model 3. Do třetice všeho elektrického pak Polestar připravuje i model Polestar 3, který by měl být větším městským vozem ve stylu SUV, který se svou velikostí i cenou zařadí mezi modely 1 a 2.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?