Mnoho řidičů terénních vozů, SUV či automobilů s pohonem všech kol se v zimních měsících spoléhá na to, že obě poháněné nápravy je zbaví starostí s přezouváním, případně jim ušetří peníze za nákup nových zimních pneumatik. Takoví řidiči se ale zásadně mýlí, čímž ohrožují životy své i ostatních řidičů.
Na YouTube kanále Tyre Reviews už několik let visí video, které by si měli pravidelně pouštět majitelé SUV a vozů s pohonem všech kol, kteří se na sněhem, břečkou či vodou pokrytých silnicích cítí nezranitelně. Video totiž srovnává výkonné sportovní BMW M3 na zimních pneumatikách a všeobecně kvalitní a v terénu zdatný vůz Subaru Forester, který se řadí k těm nejuniverzálnějším SUV na trhu.
Ani jeden z vozů asi není potřeba příliš rozebírat, nejspíš stačí jen připomenout, že BMW M3 (e46) posílá na zadní kola výkon cca 343 koní, zatímco Subaru Forester 2.5 XT rozděluje na přední i zadní nápravu 230 koní. Nejedná se přitom o žádný automatický systém rozdělující výkon na nápravy podle potřeby, ale o stálý pohon všech kol.
Oba vozy tedy stojí vedle sebe v mírném kopci, silnice je pokrytá tenkou vrstvou sněhu a pod ním se zřetelně leskne náledí. Oba vozy se pak ve stejný moment rozjedou do mírného kopce a překvapení je na světě. Pokud jste náhodou čekali, že pohon všech kol vystřelí Forestra kupředu, musíme vás zklamat.
Na kolech měl totiž obuty letní pneumatiky Bridgestone Potenza. Naproti tomu BMW se do kopce vyšplhalo vcelku bez problémů, na čemž má největší zásluhu obutí zimních pneumatik Michelin Pilot Alpin 4. Během dalších dvou pokusů se sice SUV do kopce vyškrábe, ovšem BMW je tam vždy dřív a s mnohem menším úsilím.
Při použití letních / sjetých či nekvalitních zimních plášťů jsou výsledky velice podobné. I když se nakonec do kopce dostanete, mnohem větší problém budete mít dostat se z něj dolů. Velké a těžké vozidlo s pneumatikami, které nemají pořádný záběr a přilnavost, se totiž promění v jen těžko ovladatelné saně.
Pokud tedy vlastníte vůz z kategorie SUV a stále spoléháte na to, že problém sjetých zimních pneumatik za vás vyřeší pohon 4x4, přestaňte prosím riskovat životy ostatních i svůj a běžte si pořídit pneumatiky kvalitní. S jejich volbou vám může pomoci i žebříček hodnocení zimních či celoročních pneumatik, který jsme před několika dny publikovali.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.