Mnoho řidičů terénních vozů, SUV či automobilů s pohonem všech kol se v zimních měsících spoléhá na to, že obě poháněné nápravy je zbaví starostí s přezouváním, případně jim ušetří peníze za nákup nových zimních pneumatik. Takoví řidiči se ale zásadně mýlí, čímž ohrožují životy své i ostatních řidičů.
Na YouTube kanále Tyre Reviews už několik let visí video, které by si měli pravidelně pouštět majitelé SUV a vozů s pohonem všech kol, kteří se na sněhem, břečkou či vodou pokrytých silnicích cítí nezranitelně. Video totiž srovnává výkonné sportovní BMW M3 na zimních pneumatikách a všeobecně kvalitní a v terénu zdatný vůz Subaru Forester, který se řadí k těm nejuniverzálnějším SUV na trhu.
Ani jeden z vozů asi není potřeba příliš rozebírat, nejspíš stačí jen připomenout, že BMW M3 (e46) posílá na zadní kola výkon cca 343 koní, zatímco Subaru Forester 2.5 XT rozděluje na přední i zadní nápravu 230 koní. Nejedná se přitom o žádný automatický systém rozdělující výkon na nápravy podle potřeby, ale o stálý pohon všech kol.
Oba vozy tedy stojí vedle sebe v mírném kopci, silnice je pokrytá tenkou vrstvou sněhu a pod ním se zřetelně leskne náledí. Oba vozy se pak ve stejný moment rozjedou do mírného kopce a překvapení je na světě. Pokud jste náhodou čekali, že pohon všech kol vystřelí Forestra kupředu, musíme vás zklamat.
Na kolech měl totiž obuty letní pneumatiky Bridgestone Potenza. Naproti tomu BMW se do kopce vyšplhalo vcelku bez problémů, na čemž má největší zásluhu obutí zimních pneumatik Michelin Pilot Alpin 4. Během dalších dvou pokusů se sice SUV do kopce vyškrábe, ovšem BMW je tam vždy dřív a s mnohem menším úsilím.
Při použití letních / sjetých či nekvalitních zimních plášťů jsou výsledky velice podobné. I když se nakonec do kopce dostanete, mnohem větší problém budete mít dostat se z něj dolů. Velké a těžké vozidlo s pneumatikami, které nemají pořádný záběr a přilnavost, se totiž promění v jen těžko ovladatelné saně.
Pokud tedy vlastníte vůz z kategorie SUV a stále spoléháte na to, že problém sjetých zimních pneumatik za vás vyřeší pohon 4x4, přestaňte prosím riskovat životy ostatních i svůj a běžte si pořídit pneumatiky kvalitní. S jejich volbou vám může pomoci i žebříček hodnocení zimních či celoročních pneumatik, který jsme před několika dny publikovali.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.