Asi všichni se shodneme, že BMW řady 3 generace e30 je zkrátka skvělé auto, ze kterého se během pár let stala ikona osmdesátých let. Někteří jeho schopnosti či vzhled možná přeceňují, nicméně mezi sběrateli je po modelu takový hlad, že sehnat pěkný a zachovalý kousek je takřka nemožné.
My jsme ale jeden takový našli, je prakticky nový a nemusíte pro něj cestovat do USA ani na střední východ. Ačkoliv je obrazně řečeno za humny, stejně bude pro řadu lidí prakticky nedostupný. Jeho majitel si totiž velice dobře uvědomuje jeho cenu.
Pojďme to ale trochu upřesnit. Na německé odnoži aukčního webu eBay se totiž nedávno objevilo BMW řady 3 generace e30 s motorizací 323i, které bylo vyrobeno v roce 1985. Na tom by ještě nebylo nic tak výjimečného, ovšem tento model je prodejcem označován jako "Zcela nový" - 32 let po jeho výrobě.
Pokud se ale na inzerát i fotky samotného automobilu lépe podíváme, pak začneme inzerát plně chápat. Za více jak 32 let totiž vůz ujel pouze 260 kilometrů, čemuž plně odpovídá i jeho stav. Lak se leskne a vypadá jako nový, na podvozku není jediné ložisko rzi, interiér i z fotek voní nostalgií a nikde ani známky po prošoupaných sedadlech či ohmataném volantu.
Pod kapotou se navíc ukrývá 2.3 litrový řadový šestiválec M20, který dával řidiči k dispozici výkon 102 kW (150 k), díky čemuž vůz akceleroval z 0 na 100 km/h za 9.0 sekund a jeho maximální rychlost činila 204 km/h.
Jak už jsme ale avizovali v prvním odstavci, prodejce si hodnotu svého vozu velice dobře uvědomuje, čemuž přizpůsobil i cenu - 69 900 euro, což je po přepočtu cca 1,8 milionu korun. Otázka však je, zda má nov vůz v tomto stavu a této motorizaci opravdu takovou hodnotu, neboť za stejné peníze už koupíte jak ojeté BMW e30 M3, tak i zcela nové BMW M2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.