Asi všichni se shodneme, že BMW řady 3 generace e30 je zkrátka skvělé auto, ze kterého se během pár let stala ikona osmdesátých let. Někteří jeho schopnosti či vzhled možná přeceňují, nicméně mezi sběrateli je po modelu takový hlad, že sehnat pěkný a zachovalý kousek je takřka nemožné.
My jsme ale jeden takový našli, je prakticky nový a nemusíte pro něj cestovat do USA ani na střední východ. Ačkoliv je obrazně řečeno za humny, stejně bude pro řadu lidí prakticky nedostupný. Jeho majitel si totiž velice dobře uvědomuje jeho cenu.
Pojďme to ale trochu upřesnit. Na německé odnoži aukčního webu eBay se totiž nedávno objevilo BMW řady 3 generace e30 s motorizací 323i, které bylo vyrobeno v roce 1985. Na tom by ještě nebylo nic tak výjimečného, ovšem tento model je prodejcem označován jako "Zcela nový" - 32 let po jeho výrobě.
Pokud se ale na inzerát i fotky samotného automobilu lépe podíváme, pak začneme inzerát plně chápat. Za více jak 32 let totiž vůz ujel pouze 260 kilometrů, čemuž plně odpovídá i jeho stav. Lak se leskne a vypadá jako nový, na podvozku není jediné ložisko rzi, interiér i z fotek voní nostalgií a nikde ani známky po prošoupaných sedadlech či ohmataném volantu.
Pod kapotou se navíc ukrývá 2.3 litrový řadový šestiválec M20, který dával řidiči k dispozici výkon 102 kW (150 k), díky čemuž vůz akceleroval z 0 na 100 km/h za 9.0 sekund a jeho maximální rychlost činila 204 km/h.
Jak už jsme ale avizovali v prvním odstavci, prodejce si hodnotu svého vozu velice dobře uvědomuje, čemuž přizpůsobil i cenu - 69 900 euro, což je po přepočtu cca 1,8 milionu korun. Otázka však je, zda má nov vůz v tomto stavu a této motorizaci opravdu takovou hodnotu, neboť za stejné peníze už koupíte jak ojeté BMW e30 M3, tak i zcela nové BMW M2.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?