Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

BMW řady 3 generace e30 z roku 1985 s nájezdem pouhých 260 kilometrů
BMW řady 3 generace e30 z roku 1985 s nájezdem pouhých 260 kilometrů, foto: eBay
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. října 2017 10:06 | akt. 13. října 2017 11:09
Sdílej:

Asi všichni se shodneme, že BMW řady 3 generace e30 je zkrátka skvělé auto, ze kterého se během pár let stala ikona osmdesátých let. Někteří jeho schopnosti či vzhled možná přeceňují, nicméně mezi sběrateli je po modelu takový hlad, že sehnat pěkný a zachovalý kousek je takřka nemožné.

My jsme ale jeden takový našli, je prakticky nový a nemusíte pro něj cestovat do USA ani na střední východ. Ačkoliv je obrazně řečeno  za humny, stejně bude pro řadu lidí prakticky nedostupný. Jeho majitel si totiž velice dobře uvědomuje jeho cenu.

Pojďme to ale trochu upřesnit. Na německé odnoži aukčního webu eBay se totiž nedávno objevilo BMW řady 3 generace e30 s motorizací 323i, které bylo vyrobeno v roce 1985. Na tom by ještě nebylo nic tak výjimečného, ovšem tento model je prodejcem označován jako "Zcela nový" - 32 let po jeho výrobě.

Pokud se ale na inzerát i fotky samotného automobilu lépe podíváme, pak začneme inzerát plně chápat. Za více jak 32 let totiž vůz ujel pouze 260 kilometrů, čemuž plně odpovídá i jeho stav. Lak se leskne a vypadá jako nový, na podvozku není jediné ložisko rzi, interiér i z fotek voní nostalgií a nikde ani známky po prošoupaných sedadlech či ohmataném volantu.

Pod kapotou se navíc ukrývá 2.3 litrový řadový šestiválec M20, který dával řidiči k dispozici výkon 102 kW (150 k), díky čemuž vůz akceleroval z 0 na 100 km/h za 9.0 sekund a jeho maximální rychlost činila 204 km/h.

Jak už jsme ale avizovali v prvním odstavci, prodejce si hodnotu svého vozu velice dobře uvědomuje, čemuž přizpůsobil i cenu - 69 900 euro, což je po přepočtu cca 1,8 milionu korun. Otázka však je, zda má nov vůz v tomto stavu a této motorizaci opravdu takovou hodnotu, neboť za stejné peníze už koupíte jak ojeté BMW e30 M3, tak i zcela nové BMW M2.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?