Kode 57? Japonský sporťák s motorem Ferrari už uhranul nejednoho sběratele

Kode 57 | foto: youtube.com

Premiéra sportovního automobilu Kode 57 se uskutečnila již před víc jak 13 měsíci, nicméně tento vůz s neotřelým designem stále vzbuzuje údiv a patřičný rozruch. A ještě aby ne, když se jedná o zakázkový vůz, za jehož designem stojí muž, který navrhoval mimo jiné i legendární Ferrari Enzo.

Jméno Ken Okuyama možná není příliš známé, nicméně jeho vrcholné dílo zná snad každý motoristický nadšenec. Ferrari Enzo ovšem není jediným automobilem tohoto nadaného designéra, který velkou část svého života strávil v designovém studiu Pininfarina, kde se podílel na designu dnes legendárních automobilů. Jen pro zajímavost, i přes rozdílné kultury a design se Okuyama stal prvním a současně posledním Japoncem, který kdy pro Pininfarinu pracoval.

Pojďme se ale vrátit ke Kode 57. Tento automobil nebyl jen designovým cvičením přetaveným v produkční vůz, Kode 57 totiž vznikl na žádost movitého sběratele, který přišel do designové společnosti Ken Okuyama Designs s přáním, aby mu Ken vyrobil repliku Ferrari Rosso, za jehož výtvorem nestál nikdo jiný než Pininfarina.

Tuto žádost musel Okuyama odmítnout, neboť Ferrari a Pininfarina vlastnili ochranná práva na tento vůz. Místo toho ale sběrateli nabídl, že společnými silami mohou vytvořit zcela nový vůz, který se svým designem odrazí od Ferrari Rosso, ovšem přidá k němu pár funkčních designových prvků. 

Inspiraci modelem Rosso je na vozu silně znát, nicméně jsou zde k vidění i prvky z Enza a sám designér přiznává, že se nechal inspirovat i Ferrari Testarossa z roku 1957 nebo Jaguarem XKSS. Stavba samotného automobilu trvala "pouhých" šest měsíců, nicméně vytvořit design vozu trvalo zhruba dva roky. Během této doby na voze pracoval nejen Ken Okuyama, ale i objednavatel vozu, který se na jeho designu také podílel - tedy až poté, co mu Okuyama pomohl se základy designu.

Samotná konstrukce je se skládá z hliníkového šasi a zejména karbonové karoserie. Design je poměrně lehký, jednoduchý a přímočarý, přesně jak má Okuyama ve zvuku - zaujmou ovšem dveře, které se otvírají dozadu a nahoru. Pod přední kapotou je pak umístěn, a částečně odhalen, motor 6.0 litrový motor V12 z Ferrari, který má po úpravách od německé společnosti Novitec výkon 692 koní. 

Původně mel vzniknout pouze jeden vůz Kode57, nicméně po obrovském zájmu který vyvolal na prezentaci minulý rok přišly další 4 objednávky - celkem tedy vznikne pět těchno nádherných sportovních vozů Kode57.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy